Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri ei hiljennä bassoa pyynnöistä huolimatta, mitta alkaa olla täynnä ja sitten räjähtää.

Vierailija
26.03.2026 |

Ja isännöitsijän kautta asia edistyy liian hitaasti. Vihani alkaa olemaan senlainen, että menen kohta kirveellä naapurin oven läpi ja hakkaan sillä musavehkeet hakkelukseksi. 

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pane sitä pyllyyn!

Juurikin näin.

Vierailija
82/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Subbarit pitäis kieltää kerrostaloissa. Se matalataajuuksinen jytinä kuuluu ja tuntuu läpi talon. 

joo, basson matala ääniaalto läpäiseen kaikki seinät. Subbarit ei ole kerrostalo asujille..eikä Basson soitto ilman kuullokkeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Subbarit pitäis kieltää kerrostaloissa. Se matalataajuuksinen jytinä kuuluu ja tuntuu läpi talon. 

Samanlaista matalataajuista  jytinää, ulinaa, tärinää ym,  kuuluu isoista happirikastimista.  On kuin vesikidutusta jatkuvasti tai kuin jättihyttysen  ininää .   Tekis mieli kans käydä naapurille karjumassa, että hanki ne hiljaiset nestehappipullot takaisin.  Eikö Varhat, Harhat ym  YMMÄRÄ TÄTÄ naapurien tuntemaa henkistä kidutusta näistä rakkineista,  Vakushermosto riekaleina.  Kieltäkää nämä rakkineen totaalisesti kerrostalossa.   

Vierailija
84/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa kuunnella kovaa musiikkia menee töihin homma omakotitalon ja tontin. Mutta silti naapurin häiritseminen on laitonta. Joten parempi hommata se omakotitalo tarpeeksi kaukaa.

Helppo sun on huudella siellä. Kenellä tänäpäivänä on tuosta vaan varaa ostaa omakotitalo    idio oottie n    takia,  🤬.    Aika harvalla. 

Vierailija
85/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala luukuttaa takas.

Sehän se auttaa

Kyllä se saattaa auttaa. Seurattiin taphtumaketjua eräässä kerrostalossa. Asunnossa A pidettiin usein bileitä iltapäivästä aamuvarhaiseen, musiikit soi täysillä läpi yön. Joitakin kertoja asukas B vietti yönsä kuunnellen tahtomattaan naapurin valitsemaa musiikkia muun metelöinnin lisänä. Bn mitta tuli täyteen, ja kun asunto A hiljeni aamulla bilettämisen jälkeen, B viritti soittimensa melko lujalle, laittoi sunnuntain klassisen ja sen jälkeisen kirkonmenon soimaan useaksi tunniksi. Tuon luukuttamisen jälkeen ei kummastakaan asunnosta  kuulunut musiikkia, ei päivä- eikä yöaikaan. 

Vierailija
86/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soittaako siis hiljaisuuden aikaan klo 23 jälkeen?

Ei, mutta koko päivän aloittaen aamusta, kun herää. Minusta kohtuutonta. Alan tulla hulluksi, kun ei saa kotona viettää aikaa rauhassa.

 

 

 

Ap

Normaalit elämisen äänet saa kuulua. Eli musiikkia saa soittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/126 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pätee myös kerrostaloissa kuuluvuuden kanssa.    Resonoivat, kompressorilla käyvät happirikastimet kuuluu tähän ryhmään kans.  Ne titää kieltää kerrostaloissa.  😱😱😱

 

 

https://rakentaja.fi/artikkelit/pientalon-%C3%A4%C3%A4neneristys-ja-aku…

Vierailija
88/126 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta punalaputettu hauki, anna sen olla keittiön pöydällä auringossa pari kolme päivää ja käy sitten tunkemassa se naapurin postiluukusta sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/126 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Matalataajuinen meteli vie kyllä järjen ja unet. Itsellä naapurilla resonoiva, täristävä kompressorikäyttöinen happirikastin mölyämässä. Järki on kohta tyystin mennyt ja yöunet. iSÄNNÖITSIJÄ EI KIELLÄ, EIKÄ HALLITUS TUOTA VAGUSHERMOSTOA TUHOAVAAN METELÄ.  kOTIINTUOTAVAT NESTEHAPPIPULLOT PAKOLLISIKSI KERROSTALOON.  Samoin bassot, pianot ym kiellettävä. 😱

 

https://rakentaja.fi/artikkelit/pientalon-%C3%A4%C3%A4neneristys-ja-aku…

Vierailija
90/126 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun rivitalossa. Musiikkia en kuuntele mutta leffoja katson. Uuden subbarin ostan ennen kesää. Ei ole kukaan naapuri tullut mitään sanomaan ja vaikka tulisi niin ei se mun katsomisiin vaikuttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/126 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun rivitalossa. Musiikkia en kuuntele mutta leffoja katson. Uuden subbarin ostan ennen kesää. Ei ole kukaan naapuri tullut mitään sanomaan ja vaikka tulisi niin ei se mun katsomisiin vaikuttaisi.

Ja uusi subbari toistaa sinne 15-16hz asti

Vierailija
92/126 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asui tyttö, jolla oli aika vilkas sänkyelämä. Mitäs siinä, mutta oli kova huutamaan.

Löysin lapsuudenajan kasetin, nauhuri oli säilytetty radion vuoksi. 
Kun ääntä alkoi tulemaan, laitoin soimaan mörkö se lähti piiriin -kasetin, mankka kiinni seinää.

Soi sen 30 min ja yleensä oli touhut touhuttu sinä aikana. 
kerran tytön äiti soitti ovikelloa ja kysyi mikä juttu tämä on. SNoin musiikki peittää ääniä, joita en halua kuunnella. Ihmetteli mikä voi olla niin ikävää, että pitää lastenlauluja kuunnella. Pyysin juttelemaan tyttären kanssa, minä en kerro hänen seksielämästään äidille.

Äiti meni punaiseksi ja ei kauaa kestänyt, kun tyttö muutti takas kotiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/126 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri soittaa häiritsevän kovaa triangelia. Korkeat äänet kiellettävä kerrostalossa!!!

Onko hänellä sellainen ratakiskosta väännetty triangeli?

Vierailija
94/126 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset ei käytä kuulokkeita, jos haluaa kuunnella jotain bassomusaa kerrostalossa. Paljon mukavampi kaikille osapuolille.

Koska kuulokkeet ovat suoraan korvassa tai aivan sen vieressä, ääni menee paljon suorempana ja voimakkaampana tärykalvolle. Se rasittaa kuuloa enemmän kuin kaiuttimista tuleva ääni ja pitkäaikainen kuulokkeiden käyttö voi itse asiassa vaurioittaa kuuloa. 

Eikö niissä äänisysteemeissä ole vimakkuuden säätöä? Mulla on ainakin vaikka ovat ihan halpisvehkeet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/126 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä basson jytistys jonkinmoinen huumeisiin verrattava asia, eihän sillä ainakaan musiikin kanssa ole tekemistä mutta yritetäänkö rytmikkäällä jytinällä saada aikaan jotain fiiliksiä. Sitähän on tutkittu ja havaittu esim. että infraäänet vaikuttavat tasapainoaistiin ja sydämenlyöntiin synkassa olevilla äänillä on myös kiinnostavia vaikutuksia.

 

Oli miten oli, tuollaista ei pidä harrastaa naapurien läheisyydessä. Auto lienee hyvä kunhan sen vie kauas muista.

Vierailija
96/126 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan oli samanlainen ongelma naapurin vuokralaisen kanssa. Pelasi ja mölysi päivät ja yöt läpeensä. Valitettiin hänelle ja asunnon omistajalle, tuloksetta. Lopputulos oli myydä oma asunto, kun ei saanut hetken rauhaa omassa kodissa. Kodin tuntu katoaa nopeasti, kun sen äänimaailman joutuu jakamaan vasten tahtoaan tuollaisen ääliön kanssa.

Vierailija
97/126 |
12.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Subbarit pitäis kieltää kerrostaloissa. Se matalataajuuksinen jytinä kuuluu ja tuntuu läpi talon. 

joo, basson matala ääniaalto läpäiseen kaikki seinät. Subbarit ei ole kerrostalo asujille..eikä Basson soitto ilman kuullokkeita.

Samoin ison happirikastimen kompressorin matataajuinen jyskytys, ulina, resonoi ja kuuluu naapureihin. Tähän matalaan ääneen ei edes tavalliset hyvät korvakuulotulpat auta. Pitää olla vastamelukuulokkeet ja ne vasta kalliit on. Sitäpaitsi ei sellainen KOTI OLE EDES KOTI, JOSSA PITÄÄ KÄYTTÄÄ KUULOSUOJAIMIA.  Ratkaisu kotiintuotavat nestehappipullot ovat äänettömiä.   Bassot myös kiellettävä .t. kärsivä, uneton perhe yläkerrasta.

Vierailija
98/126 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Subbarit pitäis kieltää kerrostaloissa. Se matalataajuuksinen jytinä kuuluu ja tuntuu läpi talon. 

joo, basson matala ääniaalto läpäiseen kaikki seinät. Subbarit ei ole kerrostalo asujille..eikä Basson soitto ilman kuullokkeita.

Samoin ison happirikastimen kompressorin matataajuinen jyskytys, ulina, resonoi ja kuuluu naapureihin. Tähän matalaan ääneen ei edes tavalliset hyvät korvakuulotulpat auta. Pitää olla vastamelukuulokkeet ja ne vasta kalliit on. Sitäpaitsi ei sellainen KOTI OLE EDES KOTI, JOSSA PITÄÄ KÄYTTÄÄ KUULOSUOJAIMIA.  Ratkaisu kotiintuotavat nestehappipullot ovat äänettömiä.   Bassot myös kiellettävä .t. kärsivä, uneton perhe yläkerrasta.

Tämä pätee myös kerrostaloissa. Matalataajuinen ilmasta happea tekevä happirkastimen  komressorin jytinä sekä tuulettimen humina  vaikkakin on n 35 db resonoi runkoäänenä hulluksitekevän naapurin sairaaksi.

 

https://rakentaja.fi/artikkelit/pientalon-%C3%A4%C3%A4neneristys-ja-aku…

Vierailija
99/126 |
01.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Subbarit pitäis kieltää kerrostaloissa. Se matalataajuuksinen jytinä kuuluu ja tuntuu läpi talon. 

Sama pätee komressorilla käyvän happirikastimen resonoiva jytinä ja tuulettimen ullvova ääni.Samanlaisena  runkoäänenä kuuluu . Erittäin haitallista vagushermostolle  ja verenpaineelle  molemmat. Molemmat mölytoosa pitää kieltää kerrostaloissa.  Terveydenhuolto , tutkikaa tätä.

Vierailija
100/126 |
02.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun basso on täysillä soita poliisit paikalle ja jos jatkuu senkin jälkeen, niin soita poliisit paikalle uudestaan ja uudestaan ja lopulta kaiketi sitten on jo kysymyksessä on rikosnimike jatkuva kotirauhan häirintä.