Naapuri ei hiljennä bassoa pyynnöistä huolimatta, mitta alkaa olla täynnä ja sitten räjähtää.
Ja isännöitsijän kautta asia edistyy liian hitaasti. Vihani alkaa olemaan senlainen, että menen kohta kirveellä naapurin oven läpi ja hakkaan sillä musavehkeet hakkelukseksi.
Kommentit (79)
Subbarit pitäis kieltää kerrostaloissa. Se matalataajuuksinen jytinä kuuluu ja tuntuu läpi talon.
Ymmärrän. Basson jumputus pitäisi kieltää kerrostaloissa, sakon uhalla.
Tietääkö se sun naapuri edes että johtuu juuri bassosta?
Mulla on käynyt niin että naapuri kävi jatkuvasti hakkaamassa ovea ja itse en tajunnut mistä se johtuu. Luulin että kyseessä on joku hullu.
Halusin vain rentoutua elokuvaa katsomalla tai musiikkia kuuntelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Subbarit pitäis kieltää kerrostaloissa. Se matalataajuuksinen jytinä kuuluu ja tuntuu läpi talon.
Joo. Korvatulpatkaan, hyvätkään sellaiset ei peitä sitä jytää. Muusikin kyllä, mutta ei tuota jyminää.
En ymmärrä miksi ihmiset ei käytä kuulokkeita, jos haluaa kuunnella jotain bassomusaa kerrostalossa. Paljon mukavampi kaikille osapuolille.
Soittaako siis hiljaisuuden aikaan klo 23 jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käynyt niin että naapuri kävi jatkuvasti hakkaamassa ovea ja itse en tajunnut mistä se johtuu. Luulin että kyseessä on joku hullu.
Olen pysäyttänyt hänet rappukäytävässä ja sanonut asiallisesti, että basso kuuluu todella hyvin ja välillä ihan lasit helisee keittiön kaapeissa ja pyysin säätämään hiljemmalle. Totesi, että joo okei. Muistutin vielä kerran, mutta mikään ei muutu. Alan olemaan v*tun väsynyt tähän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta koko päivän aloittaen aamusta, kun herää. Minusta kohtuutonta. Alan tulla hulluksi, kun ei saa kotona viettää aikaa rauhassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisuus alkaa monessa paikassa jo klo 22:00.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pysäyttänyt hänet rappukäytävässä ja sanonut asiallisesti, että basso kuuluu todella hyvin ja välillä ihan lasit helisee keittiön kaapeissa ja pyysin säätämään hiljemmalle. Totesi, että joo okei. Muistutin vielä kerran, mutta mikään ei muutu. Alan olemaan v*tun väsynyt tähän.
Ap
Mun mielestä paras strategia meluvalitukseen on pudottaa lappu postiluukusta jossa asiallisesti muotoilee että basso häiritsee liikaa.
Pelkkä oven hakkaaminen ei ole hyvä koska se toinen ei tajua miksi hakkaat ovea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta koko päivän aloittaen aamusta, kun herää. Minusta kohtuutonta. Alan tulla hulluksi, kun ei saa kotona viettää aikaa rauhassa.
Ap
Ja tiedän tämän, koska teen 2 vuorotyötä. Aina aamu unet menee pilalle, kun tämä aloittaa. Ja sitten, kun taas aamuvuorosta tulen kotiin niin jo on nupit kaakossa täydessä vauhdissa. Lopettaa juuri ennen hiljaisuutta. Viikonloppuisin kotona ahdistaa, kun ei pääse töihin pakoon tuota. Usein pyrinkin olemaan pois kotoa, koska hermot menee. Ai, kun saisi olla kotona joskus rauhassa.
Ap
Näitä bassonjytkyidiootteja valitettavasti löytyy aina vaan. Jos tyyppi ei tottele sinua, ainoa keino on joko isännöijä tai poliisilla uhkaaminen. Isännöijän on pakko toimia asukkaan pyynnöstä, vaikka se ei tapahtuisikaan heti. Kirjallinen varoitus, varsinkin jos on vuokralainen, on tehokas. Jos musiikki tai bassonjumputus kuuluu naapuriin, meteli on aina liiallista. Keneenkää ei kuunnella naapurin musiikkia tai jumputusta.
ei nää mun kolistelevat ja huutamalla puhuvat naapuritkaan kivoja ole.
Ihmiset on niin v tun tyhmiä ja itsekkäitä nukyään.
Isännöintiin vaan yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Ala luukuttaa takas.
Sehän se auttaa
Eikös kaikkialla ole olemassa mitään sääntöjä siitä, että koska on hiljaisuus JOKA talossa/asunnossa ? Ne koskevat siis KAIKKIA ASUKKAITA JA HEIDÄN VIERAITAAN. Ei luulisi olevan kovin vaikeaa ymmärtää ! Asuin monta vuotta yhes pjaskat paikas, jossa naapurin ukko huudatti jotakin ihme ulinaa kello 22:00:n jälkeen, siellä on hiljaisuus kello 22-07. Jos on tiedossa jotkut juhlat yms, niin niistä on ilmoitettava ajoissa naapureille. Jos ne mene siis vähänkin yli ajan. Niin, toi narsistinen ukko siis meteli, nukun siinä sitten. Se muutenki käyttäytyi aika pjaskaisesti. Kehtasi kulkea aina kesät talvet mun takapihan läpi ja laittoipas se saasta myös pjaskaisen joponsa nojaileen mun puolelle aitaa ! Se ei käyttänyt juuri koskaan omaa etuoveaan, vain oma takaovi ja mun takapihan oli sen kulkureitit. Kun sanoin tästä, se loppu siihen, ja kun vielä viskasin sen jopon tielle.........siitä sai mummoa ukko ! Sitte se katos jonnekin. Hyvä vain.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hifistelijä tietää miten basso ääni toimii. Selittää vain että ei ymmärrä. Ja ei tuo mitään maesterin tutkintoa ainakaan tarvi että ymmärtää että kerrostalossa meteli kuuluu erittäin helposti naapuriin. Varsinkin ylä tai alapuolella asuville. Monesti hufistelijät ihan sen takia haluaa "popittaa" kun pitää saada matalaa bassoa popittaa.
Hiljaisuuden ulkopuolella saa valitettavasti tehdä oikeastaan mitä haluaa. Taisi olla joku prosentuaalinen sääntö mikä katsotaan häiriöksi.
Ehdota naapurille bassoansoja ja akustiikkaverhoja. Noin esimerkkinä.
Tuli tästä joku leffa mieleen