Naapuri ei hiljennä bassoa pyynnöistä huolimatta, mitta alkaa olla täynnä ja sitten räjähtää.
Ja isännöitsijän kautta asia edistyy liian hitaasti. Vihani alkaa olemaan senlainen, että menen kohta kirveellä naapurin oven läpi ja hakkaan sillä musavehkeet hakkelukseksi.
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Tällä alueella isännöitsijät ja taloyhtiöt vain yllyttävät ihmisiä soittamaan musiikkia ja katsomaan televisiota niin, että varmasti kuulee kaiken. Ihan yleinen käytäntö, että klo 6-23 ääntä käytetään laitteissa suurella voimakkuudella. Monista eri kansallisuuksista on ihmisiä ja kaikki haluavat kuunnella musiikkia ja katsoa satelliittikanavia omilla kielillään täysillä tehoilla. Se on kuitenkin ihan ok kaikille.
Silloin ei ole kyse järjestyslain rikkomisesta jos asia on ok kaikille. Tällaisia alueita missä enempi metelin pitäminen on ok on useammassakin kaupungissa juurikin sen takia. Että häiriköt voi olla muualla.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri soittaa häiritsevän kovaa triangelia. Korkeat äänet kiellettävä kerrostalossa!!!
Jos se soittaa sitä triangelia niin kovaan että häiritsee kaikkia tarpeeksi usein. Niin saa tehdä ilmoituksen. Ihan samalla lailla kun basson jumputuksestakin..
Otat yhteyttä 112. Jos tapahtuu ns hiljaisena aikana. Ja aina teet ilmoituksen isännöitsijälle. Voit myös kysyä muilta naapureilta, että häiritseekö heitä, ja pyytää toimimaan samoin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ihmiset ei käytä kuulokkeita, jos haluaa kuunnella jotain bassomusaa kerrostalossa. Paljon mukavampi kaikille osapuolille.
Koska kuulokkeet ovat suoraan korvassa tai aivan sen vieressä, ääni menee paljon suorempana ja voimakkaampana tärykalvolle. Se rasittaa kuuloa enemmän kuin kaiuttimista tuleva ääni ja pitkäaikainen kuulokkeiden käyttö voi itse asiassa vaurioittaa kuuloa.
Vierailija kirjoitti:
Tällä alueella isännöitsijät ja taloyhtiöt vain yllyttävät ihmisiä soittamaan musiikkia ja katsomaan televisiota niin, että varmasti kuulee kaiken. Ihan yleinen käytäntö, että klo 6-23 ääntä käytetään laitteissa suurella voimakkuudella. Monista eri kansallisuuksista on ihmisiä ja kaikki haluavat kuunnella musiikkia ja katsoa satelliittikanavia omilla kielillään täysillä tehoilla. Se on kuitenkin ihan ok kaikille.
Ah:3 nautinto 🥰🥰🥰🥰😍😍😍😍😘😘😘😘
Bile hile tyttö bassoa jumputtaa ja clittii räplää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ihmiset ei käytä kuulokkeita, jos haluaa kuunnella jotain bassomusaa kerrostalossa. Paljon mukavampi kaikille osapuolille.
Koska kuulokkeet ovat suoraan korvassa tai aivan sen vieressä, ääni menee paljon suorempana ja voimakkaampana tärykalvolle. Se rasittaa kuuloa enemmän kuin kaiuttimista tuleva ääni ja pitkäaikainen kuulokkeiden käyttö voi itse asiassa vaurioittaa kuuloa.
Onneksi voit köydö lukemassa kuinka kovalla bassot jne saa olla ennenkuin alkavat aiheuttaa vahinkoa kuulolle. Suosittelen. Varsinkin jos terveys häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soittaako siis hiljaisuuden aikaan klo 23 jälkeen?
Ei, mutta koko päivän aloittaen aamusta, kun herää. Minusta kohtuutonta. Alan tulla hulluksi, kun ei saa kotona viettää aikaa rauhassa.
Ap
Ja tiedän tämän, koska teen 2 vuorotyötä. Aina aamu unet menee pilalle, kun tämä aloittaa. Ja sitten, kun taas aamuvuorosta tulen kotiin niin jo on nupit kaakossa täydessä vauhdissa. Lopettaa juuri ennen hiljaisuutta. Viikonloppuisin kotona ahdistaa, kun ei pääse töihin pakoon tuota. Usein pyrinkin olemaan pois kotoa, koska hermot menee. Ai, kun saisi olla kotona joskus rauhassa.
Ap
Eikö se tyyppi tee mitään muuta kuin huudattaa sitä soitintaan? Luulisi sen häiritsevän jo muitakin
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole hiljaisuus, niin saa jumputtaa niin kovalla kuin haluaa, normaaleja elämisen ääniä.
No ei kuulosta ihan normaaliälyisen touhulta jumputtaa aamusta iltaan jotai bassoa.
Vierailija kirjoitti:
Ala luukuttaa takas.
Tosi hyvä idea. Tätähän muut naapurit arvostaisivat todella paljon.
Meillä tärisee lattia ja lasit kaapissa kun alakerran asukas bassottaa. Tärinä tuntuu selvästi jalkapohjissa. Verenpaine nousee silloin korkeaksi, olen mitannut. Tutkimusten mukaan tälläinen matalataajuinen basson ääni on haitallista terveydelle, menee ns sisäelimiin. Bassottajalla ei ole samaa vaikutusta kun meillä mihin se tulee rakenteista.
Kutsu joku taloyhtiöstä, esim. juuri isännöitsijä, kylään. Jos kerran jyskyttää koko päivän, niin ehtii hyvin kuunnella vaikka tuntikausia. Voi sitten mennä herra/rouva itse ovelle kolkuttamaan, niin joskohan tepsisi.
Vierailija kirjoitti:
Subbarit pitäis kieltää kerrostaloissa. Se matalataajuuksinen jytinä kuuluu ja tuntuu läpi talon.
Oisko ihan niitä "elämisen ääniä" ja kun päiväsaikaan tapahtuu niin vaikea puuttua niihin.
Voihan tossa vastavuoroisesti itsekin vaikka sulkea vaikka ovia reilummalla tyylillä, kusta lorottaa pönttöön tai tehdä dolcekustolla aamukahvinsa, myös blederillä voi soseuttaa milloin mitäkin. Etenkin silloin kun naapurissa hiljaista ja kuitenkin kotona. Imurointi heto lauabtai tai sunnuntai-aamuna hiljaisuuden jälkeenkin tekee eetvarttia. Toki matot käydään tamppaamassa pihalla.
Varmaan toisella puolella asuvan naapurin kanssa voisi jutella, jospa kahden tai useamman valitus olisi vaikuttavampi.
Varmaan jos itse pistäisit humppakasetin pyörimään vielä kovemmalla äänellä, niin se herättäisi koko rapun viemään valitusta eteenpäin. Kunnolla huomiota.
Valitin aina palstalla kun naapurin mies soitti soitinta ja muuta sellaista, se teki hulluksi. Yhtäkkiä se kuoli. Enää ei kuulu ja on hiljaista. Mitä nyt toiset naapurit pitävät joskus ääntä. Tämä on outo juttu.
meidän talon jumputtaja perheen pyörät "varastettiin" autokin sai katuharjaa. muuttivat riihimäelle epäsosiaalisten kehtoon.
Naapuri soittaa häiritsevän kovaa triangelia. Korkeat äänet kiellettävä kerrostalossa!!!