Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapuri ei hiljennä bassoa pyynnöistä huolimatta, mitta alkaa olla täynnä ja sitten räjähtää.

Vierailija
26.03.2026 |

Ja isännöitsijän kautta asia edistyy liian hitaasti. Vihani alkaa olemaan senlainen, että menen kohta kirveellä naapurin oven läpi ja hakkaan sillä musavehkeet hakkelukseksi. 

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaääninen musiikki kotihäirintänä on pääsääntöisesti kiellettyä, erityisesti hiljaisuuden aikana (yleensä klo 2207). Vaikka normaalit elämisen äänet ovat sallittuja, jatkuva tai toistuva naapuria häiritsevä melu rikkoo järjestyslakia ja taloyhtiön järjestyssääntöjä.

Vierailija
22/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa kuunnella kovaa musiikkia menee töihin homma omakotitalon ja tontin. Mutta silti naapurin häiritseminen on laitonta. Joten parempi hommata se omakotitalo tarpeeksi kaukaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "bassot" kielletään kerrostalossa niin kai siihen joku raja-arvo laitetaan? Ei saa kuulua mitään alle 100Hz? Myös kanta-astujat silloin kiellettävä, koska se muodostaa myös "jytinää".

Vierailija
24/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos "bassot" kielletään kerrostalossa niin kai siihen joku raja-arvo laitetaan? Ei saa kuulua mitään alle 100Hz? Myös kanta-astujat silloin kiellettävä, koska se muodostaa myös "jytinää".

Ei bassoja ei kielletä. Mutta on jo järjestyslain vastaista aiheuttaa meteliä jokapäivä. Saat omistaa niin paljon bassoja kun haluat. Et vaan saa huuattaa niitä kovalla että se aiheuttaa kotihäirintää muille. Poliisit saa soittaa päivälläkin.

Vierailija
25/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos musa tosiaan pauhaa lujalla joka päivä aamusta iltaan, niin kyllähän tuo on jo sellainen häiriö, johon isännöitsijän ja hallituksen pitää puuttua. Ota yhteys hallituksen puheenjohtajaan ja koita keskustella hänen kanssaan. Voivat antaa asukkaalle huomautuksen jatkuvasta häiriöstä.

Vierailija
26/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko muutto mitään sensijaan, että uhkailet kirveellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran lapsiperhe aiheuttaa kamalaa jyminää kun pennut juosta jyskyttävät ympäri kämppää. Tämä myös kiellettävä. Ja remontit tottakai!

Vierailija
28/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko muutto mitään sensijaan, että uhkailet kirveellä?

Eikun häätö pitää saada aiheutettua metelöijälle se hyvällä tuurilla ottaa opikseen ja parantaa tapansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän ajelin leffat kerrostalossa asuessa ns. referenssitasoilla, miten ne kuuluukin toistaa. Subbarina tuolloin Velodynen DD15 joka ei ainakaan ollut kejun heikoin lenkki. Ei ongelmia naapureiden kanssa.

Vierailija
30/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postiluukusta k*semminen auttaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bassot kuuluu omakotitaloissakin naapuriin asti. Jumputtajat asukoot metsässä omassa rauhassaan.

Vierailija
32/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli sama tilanne serkulla harrikka ja kavereita kävivät heittämässä musiikki vehkeet parvekkeelta. naapurikin lähti samalla 3pv jälkeen haki loput rojunsa. 4 kertaa huomautin asiasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole hiljaisuus, niin saa jumputtaa niin kovalla kuin haluaa, normaaleja elämisen ääniä.

Vierailija
34/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestyslain mukaan yleisen järjestyksen häiritseminen tai turvallisuuden vaarantaminen yleisellä paikalla on kielletty metelöimällä ja muulla vastaavalla tavalla, esimerkiksi soittamalla musiikkia liian kovalla. Tämä toiminta on lain mukaan kielletty myös muualla kuin yleisellä paikalla, jos sen vaikutus ulottuu yleiselle paikalle. Jos musiikkia siis soitetaan yksityiseen käyttöön tarkoitetusta sisätilasta, mutta se kuuluu yleiselle paikalle aiheuttaen häiriötä, voidaan siitä rangaista järjestyslain rikkomuksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestyslaki ja musiikki - Minilex https://share.google/UUVpgPd3BWEcNkSg3

Vierailija
36/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vaarallinen yhteiskunnalle kun uhkailee kirveellä. Nettivinkattu poliisille.

Vierailija
37/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ilmoitus isännöitsijälle ja hallituksen pjlle. Joka kerta. Heidön on toimittava ja annettava huomautukset ja varotukset.

Vierailija
38/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä alueella isännöitsijät ja taloyhtiöt vain yllyttävät ihmisiä soittamaan musiikkia ja katsomaan televisiota niin, että varmasti kuulee kaiken. Ihan yleinen käytäntö, että klo 6-23 ääntä käytetään laitteissa suurella voimakkuudella. Monista eri kansallisuuksista on ihmisiä ja kaikki haluavat kuunnella musiikkia ja katsoa satelliittikanavia omilla kielillään täysillä tehoilla. Se on kuitenkin ihan ok kaikille. 

Vierailija
39/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla ollut ennen tai nyt samoja ääniongelmia naapurissa. Piano, musiikit, kaveriporukat, lista on loputon.

Vierailija
40/126 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka naisen oikeuksiin kuuluu basson soitto.