Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidättekö Anna-Leena Härkösen kirjoista?

Vierailija
26.03.2026 |

Aamutv:ssä puhui uusimmasta kirjastaan.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään. Vuosia sitten varasin kirjastosta Heikosti positiivinen kirjan. Luin sen 8:ssa tunnissa. Muutenkin pidän Härkösen ajatusmaailmasta, liippaa viisiin niin läheltä omaani. 

Mä luin sen kirjan myös, enkä tykännyt. Mun kokemus äitiydestä oli ihan toisenlainen.

Vierailija
62/73 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kirjoista, jotka olen lukenut kaikki, ja kolumneista.  Mutta en tykkää Härkösen elämänasenteesta ja neuroottisuudesta. Vaikka eihän tällä sinänsä ole merkitystä, ei kaikkien tarvitse hänestä pitääkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lukenut suurimman osan hänen kirjoistaan. Pidän hänen huumoristaan ja tilannekomiikastaan. 

Tietääkö kyseinen nainen huumorista ja komiikasta mitään? Ei ainakaan näytä sellaiselle.

Ei tiedusteltu mielipiteitä ulkonäöstä. Et nähtävästi ole lukenut hänen  tuotantoaan. Kannattaa lukea, paljon huumoria löytyy useastakin teoksesta. 

En todellakaan lue. Luen vain elämäkertoja ja jos hänestä on sellainen jo tehty, niin ehdottomasti jätän lukematta.

Vierailija
64/73 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistakin ensimmäisistä pidin mutta sitten ne alkoivat olla liikaa hänen oman elämänsä oksennusta ja terapointia, niin lopetin niiden lukemisen.

Vierailija
65/73 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kirjan nimi ollut Härkösentappoase?

Vierailija
66/73 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittelee kirjoissaan rohkeasti ihmiselämän kipeitäkin teemoja. Suomenkielen taitajana ei kovinkaan kummoinen. Dialogit töksähteleviä hänen kirjoissaan

Vierailija
67/73 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää viimeisimmistä. Jotenkin niin neuroottista hommaa niissä kirjoissa, että ei jaksa lukea

Neuroottisuus sekä sellainen kaikenkattava ahdistuneisuus ja turhautuneisuus on häirinnyt minuakin niissä. Mielestäni hänen parhaat kirjansa ovat Häräntappoase ja Juhannusvieras. Häräntappoase on mainio ja kielellisesti rikas tarina, joka kuvaa teinipojan maailmaa uskottavasti. Juhannusvieras taas on koskettava ja yllättävän vakava kuvaus lapsuudenaikaisen idyllin särkymisestä. 

Dialogin kirjoittamisessa Härkönen on mielestäni parhaimmillaan. Kekseliästä, nokkelaa ja napakkaa mutta silti uskottavaa. Hänen dialoginkirjoitustaidoistaan saisivat monet "taiteellisemmin" profiloituneet kollegansa ottaa oppia.

Vierailija
68/73 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pidän. Suomessa on tosi hyviä naiskirjailijoita. Laura Honkasalo on oma suosikki

Vierailija
69/73 |
27.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoista joo, mutta tässä Huomenta Suomessa ei ollut oikeen edukseen. Töykeä ja töksäyttelevä. "Mikä helvetti on AI?!"

Voi herättää aggressioita kirjailijoissa toi. 

Vierailija
70/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A-L Härkönen on mielestäni aina haastatteluissa vastauksiaan töksäyttelevä ja suorasanainen. Hermostuneen oloinen, ehkä röökiä vailla, ruskeat hampaat, kasvot kuluneet ja rupsahtaneet ikäisekseen.

Aivan samaa mieltä. Mikähän on pilannut kasvot, viinin lipitys vai tupakointi?

Vaikuttaa hyvin töykeältä ja epäystävälliseltä, sen perusteella, mitä olen TV:ssä nähnyt. Ihmettelen, mistä löytää aina uuden miehen, kun entisen on heittänyt pellolle.

Joitain kirjoja olen lukenut ja olivat ihan ok.

Vierailija
71/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minun tyyliseni kirjoittaja. Jotain olen lukemut mutta se mukanokkela ja kaikkeen tyytymätön asenne tökkii. Löytää kaikesta valittamisen aihetta vaikka onkin elänyt aika etuoikeutetun elämän kaikkinensa. On kuitenkin onnistunut rakentamaan uran ja pärjää työllään hienosti niin mikäpä minä arvostelemaan. Onneksi saan lukea mitä haluan. 

Suosittelen  Pollyanna-kirjoja.

Vierailija
72/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, erityisesti tykkään kolumneista. Pakko välillä nauraa ääneen.

Mukava ja hienostelematon persoona.

Vierailija
73/73 |
08.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolumnit ok, kirjoja en voi lukea. Liikaa kökköjä kielikuvia tyyliin "Lasi oli liukas kuin saippua, ja menetin otteeni. "