Pidättekö Anna-Leena Härkösen kirjoista?
Kommentit (82)
Tykkään kirjoista, jotka olen lukenut kaikki, ja kolumneista. Mutta en tykkää Härkösen elämänasenteesta ja neuroottisuudesta. Vaikka eihän tällä sinänsä ole merkitystä, ei kaikkien tarvitse hänestä pitääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut suurimman osan hänen kirjoistaan. Pidän hänen huumoristaan ja tilannekomiikastaan.
Tietääkö kyseinen nainen huumorista ja komiikasta mitään? Ei ainakaan näytä sellaiselle.
Ei tiedusteltu mielipiteitä ulkonäöstä. Et nähtävästi ole lukenut hänen tuotantoaan. Kannattaa lukea, paljon huumoria löytyy useastakin teoksesta.
En todellakaan lue. Luen vain elämäkertoja ja jos hänestä on sellainen jo tehty, niin ehdottomasti jätän lukematta.
Joistakin ensimmäisistä pidin mutta sitten ne alkoivat olla liikaa hänen oman elämänsä oksennusta ja terapointia, niin lopetin niiden lukemisen.
Miksei kirjan nimi ollut Härkösentappoase?
Käsittelee kirjoissaan rohkeasti ihmiselämän kipeitäkin teemoja. Suomenkielen taitajana ei kovinkaan kummoinen. Dialogit töksähteleviä hänen kirjoissaan
Vierailija kirjoitti:
En enää viimeisimmistä. Jotenkin niin neuroottista hommaa niissä kirjoissa, että ei jaksa lukea
Neuroottisuus sekä sellainen kaikenkattava ahdistuneisuus ja turhautuneisuus on häirinnyt minuakin niissä. Mielestäni hänen parhaat kirjansa ovat Häräntappoase ja Juhannusvieras. Häräntappoase on mainio ja kielellisesti rikas tarina, joka kuvaa teinipojan maailmaa uskottavasti. Juhannusvieras taas on koskettava ja yllättävän vakava kuvaus lapsuudenaikaisen idyllin särkymisestä.
Dialogin kirjoittamisessa Härkönen on mielestäni parhaimmillaan. Kekseliästä, nokkelaa ja napakkaa mutta silti uskottavaa. Hänen dialoginkirjoitustaidoistaan saisivat monet "taiteellisemmin" profiloituneet kollegansa ottaa oppia.
Kyllä pidän. Suomessa on tosi hyviä naiskirjailijoita. Laura Honkasalo on oma suosikki
Vierailija kirjoitti:
Kirjoista joo, mutta tässä Huomenta Suomessa ei ollut oikeen edukseen. Töykeä ja töksäyttelevä. "Mikä helvetti on AI?!"
Voi herättää aggressioita kirjailijoissa toi.
Vierailija kirjoitti:
A-L Härkönen on mielestäni aina haastatteluissa vastauksiaan töksäyttelevä ja suorasanainen. Hermostuneen oloinen, ehkä röökiä vailla, ruskeat hampaat, kasvot kuluneet ja rupsahtaneet ikäisekseen.
Aivan samaa mieltä. Mikähän on pilannut kasvot, viinin lipitys vai tupakointi?
Vaikuttaa hyvin töykeältä ja epäystävälliseltä, sen perusteella, mitä olen TV:ssä nähnyt. Ihmettelen, mistä löytää aina uuden miehen, kun entisen on heittänyt pellolle.
Joitain kirjoja olen lukenut ja olivat ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Ei minun tyyliseni kirjoittaja. Jotain olen lukemut mutta se mukanokkela ja kaikkeen tyytymätön asenne tökkii. Löytää kaikesta valittamisen aihetta vaikka onkin elänyt aika etuoikeutetun elämän kaikkinensa. On kuitenkin onnistunut rakentamaan uran ja pärjää työllään hienosti niin mikäpä minä arvostelemaan. Onneksi saan lukea mitä haluan.
Suosittelen Pollyanna-kirjoja.
Olen lukenut, erityisesti tykkään kolumneista. Pakko välillä nauraa ääneen.
Mukava ja hienostelematon persoona.
Kolumnit ok, kirjoja en voi lukea. Liikaa kökköjä kielikuvia tyyliin "Lasi oli liukas kuin saippua, ja menetin otteeni. "
Kaikki kirjat samanlaisia ja tosi paljon yksityiskohtaista seksikuvausta. Olisiko nymfomaani...?
t. Ares Lotssbu Hurgh
Viimeisin kirja oli minusta harvinaisen tylsä.
En. Vastenmielistä teksti ja kirjailijan olemus.
Olen aina tykännyt hänen kirjallisesta tuotannostaan.
Hänen kirja "Sopan syvin olemus" on yksi mun suosikki. Siinä yhdistetty matkustelu, kokkaaminen ja ulkomailla ravintolassa syöminen. Hauskaa ja humoristista. Siinä on myös reseptejä, oikeastaan siis keittokirja.
Vierailija kirjoitti:
Viimeisin kirja oli minusta harvinaisen tylsä.
Suorastaan huono, olin tosi pettynyt.
Olen lukenut hänen koko tuotantonsa, ja mielestäni kirjojen taso on valitettavasti laskenut koko ajan: niin aiheet, substanssi ja dialogikin ovat käyneet kaavamaisiksi ja toistuviksi. Pidän eniten alkupään tuotannosta ja kolumneissa hän on parhaimmillaan, ne ovat oivaltavia ja viihdyttäviä. Olen parikymmentä vuotta sitten jutellut hänen kanssaan eräässä kirjankäännösjulkkarissa ja hän jäi mieleeni miellyttävänä, aitona ja välittömänä persoonana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtv.fi/lyhyet/26cd1ac92fb5e395bbed/video-kulttuurin-moniosa…
Haastatelijalta hyvä tuo "Mikko Nissinen" hahaha (Anna-Leena korjasi Niskanen)
Sellanen arvostettu kukonpoika kun Ohjaaja Mikko Niskanen aikoinaan oli...
Tämän päivän nuoret neva höörd Niskasesta. Mun mielestä hyvä ohjaaja ja näyttelijä.
Malmin hautausmaalla on hauta ja Tapio Junnon veistos muistomerkkinä.
Oli kuulemma Niskanen tilannut sen jo eläessään.
Mä luin sen kirjan myös, enkä tykännyt. Mun kokemus äitiydestä oli ihan toisenlainen.