Pidättekö Anna-Leena Härkösen kirjoista?
Kommentit (73)
En enää viimeisimmistä. Jotenkin niin neuroottista hommaa niissä kirjoissa, että ei jaksa lukea
Olen lukenut monta hänen teoksistaan, pidän paljon. Koska olen suunnilleen samaa ikäluokkaa, olen seurannut hänen uraansa melko tiiviisti. Hänen siirryttyään Tampereelle jatkamaan teatteriopintojaan nostin mielessäni hattua: ei mikään turha nuori nainen kun lähti lätkimään Jouko Turkan mielivaltaisesta opinahjosta.
Vierailija kirjoitti:
Emme pidä!
Emiliako meitittelee.
ot
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut monta hänen teoksistaan, pidän paljon. Koska olen suunnilleen samaa ikäluokkaa, olen seurannut hänen uraansa melko tiiviisti. Hänen siirryttyään Tampereelle jatkamaan teatteriopintojaan nostin mielessäni hattua: ei mikään turha nuori nainen kun lähti lätkimään Jouko Turkan mielivaltaisesta opinahjosta.
Turkan oppilaana olosta inspiraation saanut "Sotilaan tarina" on yksi Anna-Leenan parhaista, siis minun mielestäni.
Tykkään muistakin, olen varmaan kaikki lukenut paitsi tätä uusinta. Joistakin enemmän kuin muista. Sisaren itsemurhasta kertova on ehkä paras. Sotilaan tarinan ohella.
17 vuotiaana kirjoitettu Häräntappoase tietysti omassa luokassaan.
En tiedä kun en ole niistä yhtäkään lulenut
Olen nähnyt hänen näytelmiään kesäteattereissa ja kyllä pidin. Hyvä että ne ovat nuoren naiivin ihmisen kirjoittamia siinä iässä niin niillä on tarttumapintaa sen nuoren ihmisen äänellä kerrottuna ja siten myös samaistuttavia eikä mitään tekopyhää viisastelua.
Luin joskus parikymmentä vuotta sitten, mutta nyttemmin en enää aikoihin. Mielestäni toistaa itseään. Kolumninsa ovat aivan hauskoja.
Olen tavannut Härkösen kerran. Hän on erikoinen tyyppi. Ei varmaan tahallaan töykeä, mutta tosi outo, ihan kuin olisi jossakin omassa kuplassaan - ja varmaan onkin.
Hän on herkkä jännittäjä, joskus ka neuroottinenkin., toisaalta ei pelkää olla ei-tykättäväkään. On suoraa sellanen kun on koska on todennut ettei osaa muutakaan. Näin pakinoissaan kertoo. Tykkään, ei ole täydellinen ihminen mutta on rehdisti mitä on. Harva on hänenlaisensa.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoista joo, mutta tässä Huomenta Suomessa ei ollut oikeen edukseen. Töykeä ja töksäyttelevä. "Mikä helvetti on AI?!"
Anna-Leena "eniten vtuttaa kaikki" Härkönen. Aamupalaksi lasimurskaa ja käpy työnnetty hanuriin väärin päin.
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtv.fi/lyhyet/26cd1ac92fb5e395bbed/video-kulttuurin-moniosa…
Hei KIITOS linkistä!
Vierailija kirjoitti:
Haastatelijalta hyvä tuo "Mikko Nissinen" hahaha (Anna-Leena korjasi Niskanen)
Sellanen arvostettu kukonpoika kun Ohjaaja Mikko Niskanen aikoinaan oli...
Tykkään. Vuosia sitten varasin kirjastosta Heikosti positiivinen kirjan. Luin sen 8:ssa tunnissa. Muutenkin pidän Härkösen ajatusmaailmasta, liippaa viisiin niin läheltä omaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haastatelijalta hyvä tuo "Mikko Nissinen" hahaha (Anna-Leena korjasi Niskanen)
Sellanen arvostettu kukonpoika kun Ohjaaja Mikko Niskanen aikoinaan oli...
Tämän päivän nuoret neva höörd Niskasesta. Mun mielestä hyvä ohjaaja ja näyttelijä.
Onko niitä paljonkin? Nimeltä tiedän vain Häräntappoaseen ja sitäkään en ole lukenut.
oon lukenut hänen kirjoja, hieman terävä ja humoristinen tyyli puree mun huumori hermoon. tragikoomiset muistelmat myös kivoja.luen kirjoja ja kolumneja häneltä. on mielestäni lahjakas kirjoittaja. oon lainannut ja ostanut pokkareita tyypiltä.
Olen lukenut useamman kirjan, osasta pidin, osasta en.
Vierailija kirjoitti:
Häräntappoase on ihan klassikko, mutta en kyllä muuten oikein jaksa niitä.
Inhosin Häräntappoasetta, kun sitä piti koulussa lukea, vaikka luin muuten paljon.
Katsomosta tämän aamun Huomenta Suomi, kohta n. 02:28 vähän eteenpäin.