Pidättekö Anna-Leena Härkösen kirjoista?
Kommentit (73)
Anna-Leenan mielestä kotiäiti on "se itsekkäin paska." Selvä, tämä paska hoiti kotona neljä lasta. Tämä paska ei osta tai lainaa Anna-Leensn kirjoja.
Olen tykännyt noista hänen kolumnikirjoista, mutta en romaaneista niin. Ei niissä mitään vikaa ole, mutta eivät vaan minun juttuni. Ovat niin arkista ihmissuhdedraamaa. Ei paljon tunnelmaa eikä kauniita sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman lukenut. Ovat oikein oivaltavia. Häräntappoase oli sensaatio vain siksi kun se oli 16-kesäisen varhaiskypsä kirjoitelma.
Härkönen on jotenkin koleerisen oloinen ja ehkä vähän näköinenkin ihminen. Sellainen joka palaa aika isolla liekillä. Siitä on myös helppo olla tykkäämättä, mutta minusta se on kyllä enimmäkseen fiksu vaikkakin provosoi mielellään
Ei ollut 16-vuotias 🙄
Kirjat ovat mahtavia. Ei liehittelee kuvaruudussakaan. Nauran ihan ääneen kirjojaan lukiessa.
N 82
Olen lukenut suurimman osan hänen kirjoistaan. Pidän hänen huumoristaan ja tilannekomiikastaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut suurimman osan hänen kirjoistaan. Pidän hänen huumoristaan ja tilannekomiikastaan.
Tietääkö kyseinen nainen huumorista ja komiikasta mitään? Ei ainakaan näytä sellaiselle.
Olen lukenut melkein kaikki kirjat ja tykkään tosi paljon. Pidin myös Kallion Taskupainoksesta.
Kyllä. Suosikkejani ovat Sinuhe egyptiläinen, Tuntematon sotilas ja Simpauttaja. Ei uskoisi naisen kirjoittamiksi.
Vierailija kirjoitti:
Anna-Leenan mielestä kotiäiti on "se itsekkäin paska." Selvä, tämä paska hoiti kotona neljä lasta. Tämä paska ei osta tai lainaa Anna-Leensn kirjoja.
Hellanlettas, menikö niin tunteisiin. Komppaan Anna-Leenaa, ja niin moni muukin, mutta kukaan muu ei uskalla sanoa sitä ääneen. Kiva että just ne koti-äidit on niitä, jotka nostavat itsensä muitten yläpuolelle, koska "olen hoitanut lapseni ihan kotona".
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Suosikkejani ovat Sinuhe egyptiläinen, Tuntematon sotilas ja Simpauttaja. Ei uskoisi naisen kirjoittamiksi.
Hienoa että olet ajan tasalla. Edes kirjat eivät voi sua pelastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman lukenut. Ovat oikein oivaltavia. Häräntappoase oli sensaatio vain siksi kun se oli 16-kesäisen varhaiskypsä kirjoitelma.
Härkönen on jotenkin koleerisen oloinen ja ehkä vähän näköinenkin ihminen. Sellainen joka palaa aika isolla liekillä. Siitä on myös helppo olla tykkäämättä, mutta minusta se on kyllä enimmäkseen fiksu vaikkakin provosoi mielellään
Ei ollut 16-vuotias 🙄
Ei niin, kun oli 17-vuotias.
Häräntappoase on Anna-Leena Härkösen 17-vuotiaana kirjoittama esikoisteos ja yksi 1980-luvun suosituimpia suomenkielisiä proosakirjoja. Romaani sai J. H. Erkon palkinnon vuoden 1984 parhaana esikoisteoksena.
https://fi.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4r%C3%A4ntappoase
Elokuvassahan oli Outi Alanen loistonsa päiviä. Siitä onkin matkaa ollut vaan alaspäin.
Ei minun tyyliseni kirjoittaja. Jotain olen lukemut mutta se mukanokkela ja kaikkeen tyytymätön asenne tökkii. Löytää kaikesta valittamisen aihetta vaikka onkin elänyt aika etuoikeutetun elämän kaikkinensa. On kuitenkin onnistunut rakentamaan uran ja pärjää työllään hienosti niin mikäpä minä arvostelemaan. Onneksi saan lukea mitä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut 16-vuotias 🙄
Ei niin, kun oli 17-vuotias.
Häräntappoase on Anna-Leena Härkösen 17-vuotiaana kirjoittama esikoisteos ja yksi 1980-luvun suosituimpia suomenkielisiä proosakirjoja. Romaani sai J. H. Erkon palkinnon vuoden 1984 parhaana esikoisteoksena.
https://fi.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4r%C3%A4ntappoase
Elokuvassahan oli Outi Alanen loistonsa päiviä. Siitä onkin matkaa ollut vaan alaspäin.
No, kaikille voi käydä köpelösti elämän matkan varrella, kenelle henkisesti ja kenelle fyysisesti. Joillekkin käy molemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että olet ajan tasalla. Edes kirjat eivät voi sua pelastaa.
Luultavasti ei sinuakaan, kun huonoa "vitsiä" kommentoit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kyseinen nainen huumorista ja komiikasta mitään? Ei ainakaan näytä sellaiselle.
Ei tiedusteltu mielipiteitä ulkonäöstä. Et nähtävästi ole lukenut hänen tuotantoaan. Kannattaa lukea, paljon huumoria löytyy useastakin teoksesta.
Anna-Leena Härkösen huumori ei ole mitään täytekakku naamaan, kylläpä pääsi pieru ja kyllä nauratti-huumoria, vaan aivan tavallista usein ihmisten väliseen kanssakäymiseen liittyvää huumoria, usein hieman piikikästäkin. Tykkään.
En oikein. Se eka kirja oli ihan ok mutta sitten en niistä myöhemmistä ole niin kovin tykännyt mitä olen lukenut.
Kolumnit on joskus tosiaan olleet onnistuneita.
Vierailija kirjoitti:
Missä se niin on sanonut?
Minusta tuli kotiäiti kun en työmarkkinoille kelvannut. Miten niin olen itsekäs paska?
Novellikokoelma nimeltä " Takana puhumisen taito" oli mielestäni kiinnostava ja viihdyttävä samalla kertaa.