Etsitkö töitä - tontut täystyöllistyvät !
TE-toimistolta voi nyt odottaa ihan mitä vaan, mutta kuuluuko tämä jo pohjanoteeraukseen: ammatiltaan eritysasiantuntijalle tarjottiin tontun tehtäviä, piparin leipomista ja pulkkamäkeä...täh...tuliko karenssi jos kieltäytyi. Orpo hei, Eduskunnassa istuu 200 tonttua, miten olis, kiinnostaako homma?
Kommentit (40)
No just noi erityisasiantuntijat pitäisi laittaa töihin mihin tahansa.
Yleensä turhia.
Minulle tuo oli painajaismainen työ, koska en ole luonteva lasten kanssa, en tykkää esiintyä enkä ole mikään pirteä ja reipas.
Tuohonkin hommaan on varmaan hakijoita mistä valita.
Sitten kun kukaan ei kelpaa, yrittäjä valittaa työvoimapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä iniset. Jos se on työ josta saa rahaa niin olisi kelvattava.
Minä haluaisin mieluummin olla Petteri Punakuono, mitä se tienaa?
Vierailija kirjoitti:
Tuohonkin hommaan on varmaan hakijoita mistä valita.
Sitten kun kukaan ei kelpaa, yrittäjä valittaa työvoimapulaa.
Silloin yrittäjä vetää homman itse tai soittaa jeesiä EK:sta, siellä ainakin Häkämies voisi tulla jeesiin.
Minä en ossoo middään muuda ku dondduilla, mudda eehän se kyllä sekkään homma onnisdus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin mieluummin olla Petteri Punakuono, mitä se tienaa?
SItä tuskin kukaan tietää, kun ei tonttufirman päätonttu tiennyt tonttujenkaan palkkaa.
Olisi kyllä kiinnostavaa tietää tuo tontun palkka.
Onko joku palstalainen ollut tonttuna tai tunteeko tontun, jonka palkan on kuullut ?
Löysinkin tällaisen vuodelta 2017
https://www.ku.fi/artikkeli/3825407-tontuilla-on-tonttujen-sopimus
Vierailija kirjoitti:
Onko joku palstalainen ollut tonttuna tai tunteeko tontun, jonka palkan on kuullut ?
Taitaa olla sellainen taskurahapalkka että vain vanhempiensa luona asuvan kannattaa ottaa tontun työ.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tonttuduunit vedetään feel free periaatteella, tunteella ja lämpimällä sydämellä.
Vierailija kirjoitti:
Löysinkin tällaisen vuodelta 2017
https://www.ku.fi/artikkeli/3825407-tontuilla-on-tonttujen-sopimus
Kiitti tästä, vähän on duunisopimukset muuttuneet sitten viimeaikojen, mahtavatko tonttuja työllistävät maksaa edes tuota, vähän hämärä duuni meikäläiselle ?
"Mitkä ovat tontun tehtävät...?"🎶
Tältä näyttää työpaikkahakemus: ”TONTUN työtehtävät ovat hyvin monipuolisia. Päiväsi saattaa koostua piparien leipomisesta, pulkkamäessä laskemisesta ja yleisesti asiakkaiden viihdyttämisestä, joulupukin metsästystä unohtamatta!” Miten helvetissä tällaista tarjotaan 48-vuotiaalle ?!
Röökiä vetävä kiroileva tonttu. En tasan metsästä pukkia saatan hengästyä jo juoksemisen näkemisestä.
M.52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuo oli painajaismainen työ, koska en ole luonteva lasten kanssa, en tykkää esiintyä enkä ole mikään pirteä ja reipas.
Kaltaisesi luuserin ei pitäisi saada penniäkään tukia.
Moi Riikka
Vierailija kirjoitti:
Tältä näyttää työpaikkahakemus: ”TONTUN työtehtävät ovat hyvin monipuolisia. Päiväsi saattaa koostua piparien leipomisesta, pulkkamäessä laskemisesta ja yleisesti asiakkaiden viihdyttämisestä, joulupukin metsästystä unohtamatta!” Miten helvetissä tällaista tarjotaan 48-vuotiaalle ?!
Joulupukin metsästys?? Nyt on heviä settiä.
Eikö Petterin syöminen ollut riittävän brutaalia?
Kannattaa miettiä ja hankkia jo nyt joululahjat. Ellei halua olla ruuhkassa ennen joulua tai pakettiruuhakassa, menee kauemmas kuin luulee. Myös kortti jos niitä löytyy jossain vaiheessa.