Päivi Räsäselle rikostuomio
Korkein oikeus on tuominnut Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan.
Kommentit (2773)
Vierailija kirjoitti:
Täällä voi sanoa mitä tahansa ja nimitellä ihan miksi tahansa ilman että joutuu sanoistaan vastuuseen. On se melkoista.. Räsäselle täydet sympatiat, hän vain edustaa Pohjolan kanssa isoja oikeusperiaatteitta.
Ajojahdin kohteena on ollut. Se on selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räsänen on kyllä pienin ihminen, jonka tiedän. Pelkkää vihaa, tuomitsemista ja etovaa ylemmyyttä.
On sillä 'hieno' elämä!
Jani Toivola kirjoitti Facebookissa halunneensa ja yrittäneensä avata keskustelua privaatisti Päivin kanssa näistä aiheista mutta siitä ei ollut tullut mitään.
Mun mielestä Päivi sai nyt maistaa omaa lääkettään. Kumpi on parempi? Yritetään ymmärtää ja antaa tilaa toisillekin vai ajetaan kiihkolla omaa asiaa?
Miks Räsäsen pitäisi tuhlata aikaansa johonkin nobody-Toivolan kanssa lässyttelyyn?
Ei tarvitse. Homojenkaan ei tarvitse Päivin puheista välittää ja siitä mikä hänestä on oikein. Ne ratkaistaan oikeudessa.
Ei ne oikeuteen päätyisi jos ei välittäisi yhtään mitä uskis-Päivi on sanonut 🤣
Solvaajat oikeuteen yksi kerrallaan, kyllä välitetään siitä.
Räsäsen sitkeä taistelu mahdollistaa sen että ketään ei voida pakottaa uskomaan asioihin jotka tuntuvat ja näyttävät omaan moraalikäsitykseen sopimattomilta. Eli torjutaan yhdenlaista henkistä väkivallan ja alistamisen muotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se peruskysymys asiassa on edelleen vastaamatta:
MIKÄ on se,mitä Päivi poliitikkona (homojen suhteen) asiassa haluaa?
Siis: MIHIN hän olisi tyytyväinen?
Osaisiko jo vastata tähän kysymykseen ?
(...ja mieluiten mahdollisimman lyhyesti)
Jos saan älyltäni vaatimaton vastata... luulisin, että hän haluaisi käännyttää kaikki seksuaalivähemmistöt heteroiksi. Koska kaikki muu on hänen mielestään syntiä. Ääriuskikset ajattelee näin. Heillähän on näitä "eheytyshoitojakin" varattuna. Ennen oli Aslan, joka harjoitti "eheytystä. Nyt se toimii toisella nimellä
Se ei ole käännytys eikä edes eheytys. Eheytys on toimittajien termi. Jep, sen sävy on väkinäisempi.
Katsoin Elävät Vedet Ry:n sivuilta, onko meininki muuttunut. He puhuvat EHEYTYMISESTÄ. Kursseilla on ERI TAVOIN rikkinäisiä ihmisiä. Olen itsekin ollut, toisesta aihepiiristä kuin homoseksuaalinen taipumus. Sen kuvan sain tuosta yhteisöstä, ettei ketään käännytetä.
Kannattaa muistaa että eheyttämiseen on kuulunut mm. demonien häätämistä. Sellaista huttua.
En ole kuullut tuosta. Mutta jos joku olisi riivattu, eikö mielestäsi häntä voi vapauttaa?
Näitä demoneja on myös eri nimisiä ja transihmisistä ja homoista pitää häätää eri demoneja. Ilmeisesti häätämisessä on tosi tärkeää tuntea demonin nimi. Vähän kuin jossain kauhuelokuvassa.
Tätä kokeneet ihmiset ovat haastatteluissaan kertoneet näistä häätämisistä.
Kannattaisi hakeutua terveydenhuollon piiriin, jos näkee ja kuulee näkyjä.
Niin siis ongelmana on, että psyykkisesti huonokuntoisia ihmisiä otetaan asiakkaiksi eheytystoimintaan ja heille uskotellaan kaikenlaista, mikä huonontaa heidän psyykkistä terveyttään. Monessa maassa homo- ja transihmisten eheyttäminen on kielletty, koska toiminta nostaa itsemurhariskiä.
En tiedä, onko fundisten mielestä itsemurha pienempi synti kuin homoseksuaalisuus, koska asia ei näytä heitä lainkaan huolettavan?
Täällähän on paljon fundiksia, ehkä joku voisi kertoa minulle?
Erityisesti homonuorten itsemurhariski kasvaa ilman ns eheytyshoitojakin Räsäsen ja kumppaneiden puheiden takia. Mutta sekös heitä kiinnostaa.
Hölönhölön. Räsänen ei ole koskaan ollut mikään auktoriteetti nuorille, vaan höpsähtänyt uskismummo.
PR on voinut olla auktoriteetti nuoren vanhemmalle tai mummolle tms, jota kautta sanoma sitten tavoittaa läheisemmin...
Myös sitä, että mediassa ylipäätään kyseenalaistetaan oma seksuaalisuus ja sen arvo ja oikeutus, vaikka ei tietäsi kuka Päivä Räsänen edes on, ei välttämättä ole ihan pikkujuttu. Mitä enemmän tällaista vastaan tulee, sitä haitallisempaa.
Jotkut myös kasvavat uskonnollisissa perheissä, joten vaikkapa KD:n puheenjohtajan ja vieläpä lääkärin mielipiteellä voi olla enemmänkin vaikutusta.
Miksi haluat vähätllä näitä vaikutuksia?
Vähättelen sun fabuloimia assosiaatioketjuja. Sananvapauteen kuuluu oikeus sanoa uskonnollisia, loukkaavia ja virheellisiä näkemyksiä.
Niin pitkälle, että vastaan tulee vaikkapa se kansanyhmää vastaan kiihottaminen. Päivillä tässä nyt tuli raja vastaan, vikka paljon ja kaikkea sai ja saa sanoakin. On toki rajatapaus ja linjanveto tuomion suhteen, mutta oikea tuomio mielestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä voin vastata:
Päivi haluaa, ettei samaa sukupuolta olevat saisi mennä naimisiin eivätkä saisi perustaa perheitä. Ja kaikkein vähiten tietenkään kirkossa pitäisi saada mitään siunausta tai vihkimistä! Adoptiosta nyt puhumattakaan.
Eikä homoseksuaalisuutta saisi julkisesti näyttää yhteisukunnassa normaalina asiana ja ihmisen ominaisuutena, eikä homoseksuaalisuuden toteuttamista ja tekoja varsinkaan! Koska se on paheksuttavaa syntiä.
Kirkko ei missään nimessä saisi osallitua Prideen tai muihin tasavertaisuutta nostaviin toimiin ja tapahtumiin. Kirkko ei saisi hyväksyä homoseksuaalisuutta.
Mutta mitään eriarvoistamistahan tämä ei tietenkään Pävin mielestä ole! ...koska perään lisätään disclaimer, että kaikki ovat silti - Jumalan - silmissä tasavertaisia! Mitäpä siitä maallisesta syrjinnästä ja käytönnön elämästä.
Niiiiiin tekopyhää kun olla ja voi.
Kristityt omistavat elämänsä sille, että pääsisivät taivaan autuuteen, missä kaikki rakastavat toisiaan. Jos se on tavoiteltavaa, miksi ei voisi keskittyä tekemään maailmasta paremman paikan, jossa ihmiset saavat rakastaa toisiaan.
Sitä kristityt tekevätkin. Totuus ja rakkaus kuuluvat yhteen, ei ole toista ilman toista.
Esim pettäjän rakkaus voi omasta mielestä olla hyvää ja oikein, mutta Jumalan silmissä se kuvio ei ole oikein.
Ei konservatiivikristittyjenkään rakkaus ole totuutta vaikka he näin väittävät. He uskovat totuuteen, lakiin, eivät rakkauteen.
Usko ei kaipaa totuutta vaan rakkautta.
Totuus ja rakkaus eivät voi olla erillisiä, koska totuus tappaa rakkauden, kuten Kain Aabelin.. Siihen juuri syntiinlankeaminen perustuu, näiden erillisyyteen.
Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus". Ja valkeus tuli. Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä.
Ihminen valitsee mieluummin uskoa totuuteen (pimeyteen) ja hylkää rakkauden (valon).
Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".
Uskomalla sen sijaan vain valoon, on valo ainoa totuus, jolloin siitä tulee myös "laki" (vapauden laki) Mooseksen laki on pimeyttä (Joh. 5:44 - 47).
"Minä ja Isä olemme yhtä"
"Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."
"Mutta jos silmäsi on viallinen, niin koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys!"
Totuus on (pimeys) kadotus.
"Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä. Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä."
"Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman hallitsemaan päivää ja pienemmän hallitsemaan yötä, sekä tähdet. "
Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
Mitä ihminen näkee ensimmäiseksi syntyessään?
"Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu."
Historia toistaa itseään.
Niin Pilatus sanoi hänelle: "Sinä siis kuitenkin olet kuningas?" Jeesus vastasi: "Sinäpä sen sanot, että minä olen kuningas. Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten maailmaan tullut, että minä todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni." Pilatus sanoi hänelle: "Mikä on totuus?" Ja sen sanottuaan hän taas meni ulos juutalaisten luo ja sanoi heille: "Minä en löydä hänessä yhtäkään syytä.
Vierailija kirjoitti:
Päivin puolustelija syyttää 'valheellisesta panettelusta'.
Erittäin hupaisaa!
Hänelle se on kai seksuaalinen kehityshäiriö. Panettelee väärällä tavalla eikä niin kuin Raamatussa ohjeistetaan.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räsänen on kyllä pienin ihminen, jonka tiedän. Pelkkää vihaa, tuomitsemista ja etovaa ylemmyyttä.
On sillä 'hieno' elämä!
Jani Toivola kirjoitti Facebookissa halunneensa ja yrittäneensä avata keskustelua privaatisti Päivin kanssa näistä aiheista mutta siitä ei ollut tullut mitään.
Mun mielestä Päivi sai nyt maistaa omaa lääkettään. Kumpi on parempi? Yritetään ymmärtää ja antaa tilaa toisillekin vai ajetaan kiihkolla omaa asiaa?
Ketkä tässä kiihkoili? Olisitte antaneet Räsäsen olla. Ei se väkisin mitään tuputtanut, kaivella piti sanomiset ja tekohengittää pinnalla yhtä ainoaa postausta.
Ja ihan oikeutetusti. Päivi näytti itse mikä on pelin henki.
Rakkaus ja lähimmäisen taivaspaikasta huolenkanto <3
No eihän :/ Kuka homo tai hetero haluaa vielä tämän show'n lisäksi viettää ikuisuuden Päivin ja faniensa kanssa samassa paikassa? Ihan selkeä tavoite harhauttaa kaikki muut kiltit ja kunnolliset, toisiaan rakastavat ihmiset pois Taivaasta, ei tuo mitään muuta ole.
-winner-
Mieluummin Päivin seurassa kuin sun.
Niin, no, Jeesuskin otti ryövärin ristiltä mukaansa Taivaaseen. Emme voi ymmärtää Jumalan valintoja. Ihmisen valinnanvapauteen kuuluu sen oman seurakunnan mukana hengailu (onko viidesläisten vai setalaisten messissä) ja sitten on näitä yksinäisiä susia ja vastarannankiiskejä joka asiassa.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa joko on laki kiihottamista ihmisryhmää vastaan tai sitten ei. Jos tuo laki on olemassa, se väistämättä puuttuu sananvapauteen. Nyt laki on olemassa. Jos halutaan painottaa sananvapautta, on äänestettävä puolueita, jotka korostavat vapautta niin paljon, että he poistavat tuon lain.
Riittäisi jos kyseisestä laista poistettaisiin kohta "panetellaan tai solvataan". Silloin ainoastaan uhkaukset, käytännössä väkivallalla uhkaaminen, olisivat rangaistavia. Pelkkä ihmisryhmien pilkkaaminen on normaalia sananvapautta. Ihmisten pitäisi oppia sietämään ajoittaista mielipahaa.
Niin minä ajattelinkin, että tässä Päivin puolustamisessa on joidenkin osalta kyse siitä, että heidän mielestään eri ihmisyhmiä ja vähemmistöryhmiä saisi vapaasti pilkata, halveksia, syrjiä ja alentaa.
Jos tuo esittämäni muutos kiihottaminen kansanryhmää vastaan-lakiin tehtäisiin, tilanne Suomessa muuttuisi samaksi kuin USA:ssa on aina ollut. USA:ssa sananvapaus on turvattu perustuslaissa, jonka mukaan pelkkä loukkaaminen ja pilkkaaminen ei ole rangaistavaa. USA:ssa syytekynnys ylittyy vain mikäli kansanryhmää uhataan, käytännössä väkivallalla. Annan tässä myös vinkin kaikille yliherkille "lumihiutaleille": Jos teitä pilkataan, pilkatkaa takaisin. Tulette huomaamaan, että se on itse asiassa yllättävän helppoa ja voimaannuttavaa. Ei pidä jäädä tuleen eikä tuuleen makaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Räsäsen sitkeä taistelu mahdollistaa sen että ketään ei voida pakottaa uskomaan asioihin jotka tuntuvat ja näyttävät omaan moraalikäsitykseen sopimattomilta. Eli torjutaan yhdenlaista henkistä väkivallan ja alistamisen muotoa.
Niin, no, se Soinin määritelmä Betoni-Jussista on sinänsä ihan oikea, onhan Päivin joka keväinen Pride -mutina tuonut vuosi vuodelta enemmän marssijoita Helsinki Prideen, kun ihmiset ovat siellä ihan ystävinä, ilman vanhoilliskristillisiä sukupuolisia blokkeja, vastustamassa uskonnollista holhousta ja sormilla osoittelua. Jos Päivi ei pitäisi seurakuntineen älämölöä, niin marsseille tulisi paljon vähemmän osallistujia. Siinä mielessä Päivi (ja Soini) tosiaan ansaitsevat Betoni-Jussit ja niissä olisi kuitenkin nähtävissä joku ansiokin sellaiseen, eikä niitä jaettaisi samalla tavalla kuin jollekin Trumpille.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Tuomioon johtanut pamfletti löytyy täältä: https://www.lhpk.fi/julkaisut/aamuntahdet/29_mieheksijanaiseksi.pdf Se kannattaa lukea ja ottaa talteen ennen kuin se ehditään sensuroida KKO:n vaatimusten mukaisesti.
Huomasit varmaan, että linkatetssasi dokumentin, syyllistyit samaan rikokseen kuin Päivi Räsänen. Tuosta tulee 20 päiväsakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sillä 'hieno' elämä!
Miks Räsäsen pitäisi tuhlata aikaansa johonkin nobody-Toivolan kanssa lässyttelyyn?
Ei tarvitse. Homojenkaan ei tarvitse Päivin puheista välittää ja siitä mikä hänestä on oikein. Ne ratkaistaan oikeudessa.
Ei täl.laisia lil.lukanvarsia pitäisi viedä oi.keuteen. Valtion resu.rssien tu.hlaamista.
Kyllä pitää. Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus ovat tärkeitä arvoja meidän ajassamme ja niistä tarvitaan ennakkopäätös.
Mutta vaikea vain ymmärtää, millä tavalla spekulatiivisesti häiriöinen ihminen ei olisi tasa-arvoinen. Minä ainakin koen, että ainakin periaatteessa olen täysin tasa-arvoinen, vaikka minulla onkin matemaattisten asioiden oppimishäiriö.
Toki tajuan, että homoseksuaali haluaa kuulla olevansa tavallinen ja normaali. Mielestäni se että ei ole aivan kaikessa tavallinen on vain just normaalia. Kukaan ei ole täysin tavallinen tai normaali, ja toisaalta jokainen on tavallinen ja normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sillä 'hieno' elämä!
Ei täl.laisia lil.lukanvarsia pitäisi viedä oi.keuteen. Valtion resu.rssien tu.hlaamista.
Kyllä pitää. Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus ovat tärkeitä arvoja meidän ajassamme ja niistä tarvitaan ennakkopäätös.
Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus ovat tärkeitä arvoja, mutta tämä Päivin tuomio ei nyt asiaan liity, vaikka niin toivottiin.
Käsi pystyyn, jos luulet tämän tuomion ja pamfeltin sensuroinnin lisäävän noita asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomioon johtanut pamfletti löytyy täältä: https://www.lhpk.fi/julkaisut/aamuntahdet/29_mieheksijanaiseksi.pdf Se kannattaa lukea ja ottaa talteen ennen kuin se ehditään sensuroida KKO:n vaatimusten mukaisesti.
Huomasit varmaan, että linkatetssasi dokumentin, syyllistyit samaan rikokseen kuin Päivi Räsänen. Tuosta tulee 20 päiväsakkoa.
Ajatella, pari lausetta ja rikos :O Kyllä on pelottavat sanat, psykoseksuaalinen häiriö...
Miksi pelätä ja säpsähtää noita sanoja? Jos itse olisin homoseksuaali, en säikähtäisi vaan miettisin, voiko sanoissa olla perää. Jos mielestäni ei, jatkaisin elämääni tyytyväisenä.
Onko niin, että pohdinta ja punninta eri argumenttien ja sanojen välillä on vaarallista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sillä 'hieno' elämä!
Oikeusjärjestelmää ei pidä kuormittaa millään vassujen mielenpahoittumisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saan älyltäni vaatimaton vastata... luulisin, että hän haluaisi käännyttää kaikki seksuaalivähemmistöt heteroiksi. Koska kaikki muu on hänen mielestään syntiä. Ääriuskikset ajattelee näin. Heillähän on näitä "eheytyshoitojakin" varattuna. Ennen oli Aslan, joka harjoitti "eheytystä. Nyt se toimii toisella nimellä
Se ei ole käännytys eikä edes eheytys. Eheytys on toimittajien termi. Jep, sen sävy on väkinäisempi.
Katsoin Elävät Vedet Ry:n sivuilta, onko meininki muuttunut. He puhuvat EHEYTYMISESTÄ. Kursseilla on ERI TAVOIN rikkinäisiä ihmisiä. Olen itsekin ollut, toisesta aihepiiristä kuin homoseksuaalinen taipumus. Sen kuvan sain tuosta yhteisöstä, ettei ketään käännytetä.
Kannattaa muistaa että eheyttämiseen on kuulunut mm. demonien häätämistä. Sellaista huttua.
En ole kuullut tuosta. Mutta jos joku olisi riivattu, eikö mielestäsi häntä voi vapauttaa?
Näitä demoneja on myös eri nimisiä ja transihmisistä ja homoista pitää häätää eri demoneja. Ilmeisesti häätämisessä on tosi tärkeää tuntea demonin nimi. Vähän kuin jossain kauhuelokuvassa.
Tätä kokeneet ihmiset ovat haastatteluissaan kertoneet näistä häätämisistä.
Kannattaisi hakeutua terveydenhuollon piiriin, jos näkee ja kuulee näkyjä.
Niin siis ongelmana on, että psyykkisesti huonokuntoisia ihmisiä otetaan asiakkaiksi eheytystoimintaan ja heille uskotellaan kaikenlaista, mikä huonontaa heidän psyykkistä terveyttään. Monessa maassa homo- ja transihmisten eheyttäminen on kielletty, koska toiminta nostaa itsemurhariskiä.
En tiedä, onko fundisten mielestä itsemurha pienempi synti kuin homoseksuaalisuus, koska asia ei näytä heitä lainkaan huolettavan?
Täällähän on paljon fundiksia, ehkä joku voisi kertoa minulle?
Erityisesti homonuorten itsemurhariski kasvaa ilman ns eheytyshoitojakin Räsäsen ja kumppaneiden puheiden takia. Mutta sekös heitä kiinnostaa.
Hölönhölön. Räsänen ei ole koskaan ollut mikään auktoriteetti nuorille, vaan höpsähtänyt uskismummo.
PR on voinut olla auktoriteetti nuoren vanhemmalle tai mummolle tms, jota kautta sanoma sitten tavoittaa läheisemmin...
Myös sitä, että mediassa ylipäätään kyseenalaistetaan oma seksuaalisuus ja sen arvo ja oikeutus, vaikka ei tietäsi kuka Päivä Räsänen edes on, ei välttämättä ole ihan pikkujuttu. Mitä enemmän tällaista vastaan tulee, sitä haitallisempaa.
Jotkut myös kasvavat uskonnollisissa perheissä, joten vaikkapa KD:n puheenjohtajan ja vieläpä lääkärin mielipiteellä voi olla enemmänkin vaikutusta.
Miksi haluat vähätllä näitä vaikutuksia?
Vähättelen sun fabuloimia assosiaatioketjuja. Sananvapauteen kuuluu oikeus sanoa uskonnollisia, loukkaavia ja virheellisiä näkemyksiä.
Niin pitkälle, että vastaan tulee vaikkapa se kansanyhmää vastaan kiihottaminen. Päivillä tässä nyt tuli raja vastaan, vikka paljon ja kaikkea sai ja saa sanoakin. On toki rajatapaus ja linjanveto tuomion suhteen, mutta oikea tuomio mielestäni.
Miten tässä on nyt ketään vastaan kiihotettu? Kuka on kiihottunut ja millä seurauksilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, pari lausetta ja rikos :O Kyllä on pelottavat sanat, psykoseksuaalinen häiriö...
Miksi pelätä ja säpsähtää noita sanoja? Jos itse olisin homoseksuaali, en säikähtäisi vaan miettisin, voiko sanoissa olla perää. Jos mielestäni ei, jatkaisin elämääni tyytyväisenä.
Onko niin, että pohdinta ja punninta eri argumenttien ja sanojen välillä on vaarallista?
Kyllä on vaarallista. Sodan lietsominen on aina vaarallista. Toisten aistien manipulointi (tunteisiin vaikuttaminen) esim. vahingoittamis- ja/tai hyötymistarkoituksessa on rangaistavaa. Se voi olla henkistä väkivaltaa eli pahoinpitely. Sitä voi kutsua Putinin tapaan vain erikoisoperaatioksi, mutta se on silti tuomittavaa vaikutusten ennakoimattomuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on vaarallista. Sodan lietsominen on aina vaarallista. Toisten aistien manipulointi (tunteisiin vaikuttaminen) esim. vahingoittamis- ja/tai hyötymistarkoituksessa on rangaistavaa. Se voi olla henkistä väkivaltaa eli pahoinpitely. Sitä voi kutsua Putinin tapaan vain erikoisoperaatioksi, mutta se on silti tuomittavaa vaikutusten ennakoimattomuuden takia.
Tuollaiset assosiaatioiden kautta syyllistämiset eivät ole uskottavia. Sait oikein Putenkin ympättyä mukaan :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset assosiaatioiden kautta syyllistämiset eivät ole uskottavia. Sait oikein Putenkin ympättyä mukaan :DDD
Uskottavaa tai ei, niin pikku Putineita on maailma pullollaan.
Siitähän tässä ei ollut kysymys vaan Räsäsen oikeudesta mielipiteeseensä. Sitä hänellä ei enää ole, se on sensuroituu.