Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaappaus keittiössä uusi kausi

Vierailija
26.03.2026 |

Olipa pirtsakka sanavalmis tämä Tytti uusimmassa jaksossa. 

Kommentit (714)

Vierailija
701/714 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi parkkalin tekemä jauheliha-annos näytti hyvältä ja hän käytti mausteitakin alunperin kuten chiliä. Onhan se ruoka terveellistä ja maistuvaa ollut aiemminkin. Nyt toki hyvä lisä se vihreä puoli ja vaalea liha.

Se Jaakon ruoka oli varmasti hyvää mutta järjetöntä syödä jatkuvasti samaa. Nyt lisäsi entisestään salaattia ja ruokavalioon tuli myös lohta ja kanaa. Oli oikein innoissaan uusista mauista. Niin innoissaan, että Kapea nauratti ihan vedet silmissä:)

Oli muuten toi kiva asunto Parkkalilla👍

Vierailija
702/714 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ihmiset voisivat kyllä uudella ruokavaliollaan huomattavasti paremmin, jos tuota kokkausta ei tehtäisi rypsiöljyllä, joka lisää tulehdusta kehossa. Kylmäpuristettua luomu oliiviöljyä sen sijaan.

Ja saada kaikki ruoat maistumaan oliivilta, nekin, joiden maku riitelee pahasti oliivin kanssa. Ja eihän sitä mitään kotimaista saa käyttää, kyllä kaiken syötävän pitää olla rahtitavaraa. Samalla Suomi nousuun - vai miten se menikään?

Niin ja onko nuo kylmäpuristetiut oliiviöljytkin tehty koneellisesti poimituista oliiveista?

Sehän tapp`aa miljoonia pikkulintuja vuosittain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/714 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on avutonta porukkaa kun ei osaa muuta kun makaroonia ja jauhelihaa tehdä..Työttömänä teen lähes joka päivä kunnon ruokaa. Nyttenkin on lasagne uunissa jonka tein vartti sitten. Teen usein kalaruokaa ahven filettä koska kalastan itse ahvenet. Fileoin ahvenista ruodottomia ja ne on tosi hyviä paistettuna. Kalakeittoa on helppo tehdä. Tuon ohjelman ihmiset ei osaa edes perunia keittää.

Älä noita kaapattavia hauku, hauku heidän vanhempansa. He ovat unohtaneet yhden tärkeimmistä tehtävistään, kotitöiden opettamisen lapsilleen.

No ei niitä vanhempia voi tuosta syyttää :D

Kokkaaminen ei ole rakettitiedettä jota pitää opetella lapsesta asti, että sen sitten aikuisena osaa keittää perunat. Kyllä aikuisen pitää ihan itse tajuta, että ruokaa voi oppia tekemään, jos vaan viitsii.  Ei siihen koko elämää tarvitse opetella. 

Kaikki parhaat ruuanlaittajat joita tunnen, on oppineet ihan itse aikuisena tekemään ruokaa, kun ovat katsoneet ruokaohjelmia. 

Vanhempia ei voi syyttää aikuisen ihmisen saamattomuudesta.

Vierailija
704/714 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan teko on rakettitiedettä ja vähintäänkin kemiaa! 

Vierailija
705/714 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvaa mittaamista, kyttäämistä, kärventämistä ja ilmassa leijuu jatkuva katastrofin uhka. Eli erittäin stressaavaa.

Vierailija
706/714 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kape Aihisen vähän paremmat einekset on kuraa? Turhin julkkis kokki joka ei tiedä mitään ruuanlaitosta? Kape Aihisen vispilä jauheliha, mikä vitsi. Jos kape välittäisi, hän puhuisi parempien raakaaineiden tuottamisesta ja kotimaisten tuottajien puolesta? Kattokaa pojat, mä olen Kape Aihinen ja kuvittelen etten kaljuunnu.

21 alapeukkua, oletteko edes katsoneet ohjelmaa? 

Vierailija
707/714 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lilinki "broisku" umpiosta panulle keittymään ja se on parasta mitä Kape tietää.

Vierailija
708/714 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkkali oli lopuksi mennyt vähän toiseen ääripäähän😄Salaatista löytyi vähän kaikkea: tomaattia, rypäleitä, mansikoita, broileria jne. Hyviä kaikki toki ja terveellisiä mutta sopiiko yhteen? Kaikki kerta heitolla samalta lautaselta? Toisaalta söpöä, kun toinen yrittää 🤗

Vierailija
709/714 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ihmiset voisivat kyllä uudella ruokavaliollaan huomattavasti paremmin, jos tuota kokkausta ei tehtäisi rypsiöljyllä, joka lisää tulehdusta kehossa. Kylmäpuristettua luomu oliiviöljyä sen sijaan.

Ja saada kaikki ruoat maistumaan oliivilta, nekin, joiden maku riitelee pahasti oliivin kanssa. Ja eihän sitä mitään kotimaista saa käyttää, kyllä kaiken syötävän pitää olla rahtitavaraa. Samalla Suomi nousuun - vai miten se menikään?

Ei se perusoliiville edes maistu. Et tiedä oliiviöljystä mitään.

Vierailija
710/714 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se perusoliiville edes maistu. Et tiedä oliiviöljystä mitään.

Tiedän ihan tarpeeksi, joskus olen jopa herkullisia ruokia pilannut kaikkea muuta kuin herkullisiksi, vain ja ainoastaan oliiviöljyn takia. Olen opiksi ottanut, enkä osta sitä missään nimessä paistamista varten. Siihen on olemassa neutraalinmakuisiakin öljyjä.

Vierailija
711/714 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukava nuori mieshän tuo Parkkali oli/on. Minusta tämä oli hyvä jakso. Jaakko otti ihan hyvin kapen ohjeet vastaan, onnistui niissä ja oli kiitollinen neuvoista. Parkkali vaikuttaa kivalta tyypiltä. Ymmärrän hyvin jos joku on on/off ihminen. Meillä jokaisella on vaihtuvia tavoitteita ja kausia elämässä. Tsemppiä Jaakolle!

Vuosi sitten Parkkalin keskittymisvaikeuksille ja muille oireille löytyi selitys, kun hänellä diagnosoitiin ADHD eli aktiivisuuden ja tarkkaavuuden häiriö.

– Mua kiinnostaa asiat hirveästi. Välillä täytyy itselleen sanoa kuin pikkulapselle, että ei tarvitse taksikuskille selittää, mikä on mun suosikkijalkapallojoukkue, vaan säästele itseäsi. Se on tuommoista skannaamista.

https://www.is.fi/viihde/art-2000011189379.html

Nykyään kaikilla on ADHD. Lääkefirmat rikastuu.

Vierailija
712/714 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on avutonta porukkaa kun ei osaa muuta kun makaroonia ja jauhelihaa tehdä..Työttömänä teen lähes joka päivä kunnon ruokaa. Nyttenkin on lasagne uunissa jonka tein vartti sitten. Teen usein kalaruokaa ahven filettä koska kalastan itse ahvenet. Fileoin ahvenista ruodottomia ja ne on tosi hyviä paistettuna. Kalakeittoa on helppo tehdä. Tuon ohjelman ihmiset ei osaa edes perunia keittää.

Älä noita kaapattavia hauku, hauku heidän vanhempansa. He ovat unohtaneet yhden tärkeimmistä tehtävistään, kotitöiden opettamisen lapsilleen.

Kyllä kolmekymppisellä on ollut riittävästi aikaa opetella ihan itse.

Vierailija
713/714 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo ruokavalio osaamisen puutteesta johtunut. Katsoitko jakson vai luitko vain otsikon iltapäivälehdestä?

Vierailija
714/714 |
14.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihan mahdotonta opetella sanomaan R niinkuin se kuuluu, aikuinen ihminen 🤬

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi