Voiko vanhempi ihminen olla jäänyt 15- vuotiaan tasolle.
Puheet jä käytös on kuin ujon ja aran lukiotytön. Puhuu ihan outoja. Ikää tällä naisella on kuitenkin kohta 60.
Kommentit (31)
Suurin osa suomalaisista naisista lopettaa henkisen kehityksen tuossa iässä.
Osaavat vain peitellä sitä simuloimalla aikuista.
Tottakai voi.
Ihmiset voivat jollain osa-alueella jäädä keskenkasvuisiksi tai toisaalta olla henkisesti teinin tasolla noin kaikenkaikkiaankin(ent. heikkolahjaisuus).
Meitä on moneksi.
Voi olla lapsellisempikin. Ja ihmiset myös muuttuvat ikääntyessään, nuorempana aggressiivinen saattaa saada kerran turpaansa ja sen jälkeen piipittää vanhuutensa
Tuskin hän on 15-vuotiaan tasolla henkisesti. Hän on elämässään jo kokenut monenlaista, että kaikki se yhdessä vaikuttaa kaikkeen.
Nykyinen yhteiskunta on väkivaltainen. Silläkin on väistämättä vaikutuksensa.
Ollapa ikuisesti nuori jollakin osa-alueella.
Kyllä. Olen 66 ja tunnen olevani 16-vuotiaan tasolla muuten, paitsi ulkoisesti. M66
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen 66 ja tunnen olevani 16-vuotiaan tasolla muuten, paitsi ulkoisesti. M66
Minäkin olen noin 17-v. joissakin asioissa. Pidän tästä ajatuksesta.
N52
Moni narsisti on jäänyt uhmaikään. Max 9v jos on kehittynyt.
Kyllä vaan voi olla kuuskymppinen oikeasti 15-vuotiaan juttutasolla, jopa niin, että luullaan pelleillevän.
Vierailija kirjoitti:
Joskus voi olla jokin trauma, joka on säilyttänyt lapsenmielisyyden. Minulle on käynyt niin.
Jännittävää.
Voi olla kuule ihan vaikka 5-vuotiaan tai apinankin tasolla.
Vierailija kirjoitti:
En tarkoittanut vain tätä. Käyttäydyitkö sinä kuin lukiolaispoika töissäsi tai ystävien seurassa? Kuin taantunut koululaiseksi puheissa ja käytöksessä. Kuin joku sivupersoona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus voi olla jokin trauma, joka on säilyttänyt lapsenmielisyyden. Minulle on käynyt niin.
Jännittävää.
Kuin käärme olen luonut mieleni uusix noin 3-5 kertaa elämässäni. Samalla on mennyt kaveripiiri uusiksi jne.
Trauman aktivoituessa dissosiatiivinen sivupersoona. Voimakas stressi aikaansaa lapsipersoonan esiin. Käytös ja ymmärrys omasta tilasta heikkoa. Voi aiheuttaa hämmennystä ja huolta esimerkiksi työpaikalla.
Voi, ja tunne-elämältään moni kuusikymppinen, suomalainen mies on ihan juuri sitä.