Käyttekö kampaajalla vai värjäättekö kotona hiukset?
Kotivärjäyskatastrofin jälkeen menin pitkästä aikaa kampaajalle värjäämään hiukset. Hintaa tuli tietysti 10 kertaa enemmän kuin kotivärjäykselle. Lopputuloskin on moninkerroin parempi, sentään. Mutta kyllä tämä aika tyyriiksi tulee, jos alkaa oikeasti 2-3 kk välein käymään kampaajalla hiuksia värjäyttämässä, mutta uskallanko enää laittaa kotona väriä, kun kerrankin pistetty hiukset kuntoon...
Ehkä pitää satsata ulkonäköön ja maksaa kampaaja suosiolla, vähentää jotain turhempaa kulutusta...
N43
Kommentit (33)
Värjään itte. Olen värjännyt jo about 20 vuotta. Paremmin värjään itse kun kampaaja. Kävin tuttavalla joka ammatiltaan kampaaja vaikka on toisella alalla. Eipä laittanut väriä toiseen ohimoon ja harmaat loisti. Kunhan kävin kerran hemmottelemassa itseäni, mut hukkaan meni nekin rahat vaikka halvalla laitto. Yksi kampaaja taas värjää niin ,että levittää sen värin puoleenväliin otsaa ja ohimoille, että otsa on myös ihan värissä vielä viikon päästä,että varmistaa myös näin kenties koko juurikasvun värjäyksen. Ei ole minun hiuksia värjänny,vaan olen katsonut kun toisen päätä värjää.
En värjää enkä värjäytä hiuksiani.
Värjään itse, mutta helppoa kun liki omaa, luonnollista, sävyä.
Ostan myös (netistä) nk. "kampaamo-sarjan" tuotteita, en "marketti-värejä", joita pystyy tarvittaessa yhdistelemään (netissä ohjeet, mutta esim. väriä X voi taittaa sävyllä X lämpimään/viileämpään suuntaan jne.)
Ilmeisen hyvin olen onnistunut, kun muiden oletus aina että olen käynyt kampaajalla. Jopa vakkari kampaajani (vain leikkaus) on kysynyt, olenko käynyt muualla välissä, kun kehui hiusten raidoitusta.
Mutta mitään iso muutosta EN tekisi kotona, ja suosin pitkälti 'puolikestäviä' värejä, jotka kyllä pysyvät pitkään.
Itse värjään ja olen värjännyt ainakin 30 vuotta. Nyt pitää varmaankin mennä kampaajalle raidoitukseen koska jonkin verran harmaata pukkaa ja ne pitäisi saada jotenkin häivytettyä. Ei ole enää järkeä yrittää värjätä piiloon niitä.
Käyn kampaajalla 5-6 viikon välein, väri ja leikkaus 125 euroa.
Mulla on vaaleat hiukset, siis vaalentanut kotona jo viimeiset 20 vuotta, lähinnä siis juurikasvua kuukausittain. Kuvien ja peilin perusteella oma pää näytti ihan hyvältä, mutta kampaaja löysi sieltä kaikenlaista väriä seasta... Viimeisin juurikasvuvärjäys meni vähän pieleen, kun luottoväri oli poistettu kaupasta ja piti kokeilla toista.
Alkaa ehkä tulla jo ikäkin vastaan näissä kotikokeiluissa...
Ap
Otan raitoja kolmesti vuodessa kampaajalla.
Talous ei pyöri, jos kaikki säästävät.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä ole mitään tekemistä säästämisen kanssa etten halua värjätä hiuksiani.
En värjää lainkaan, mutta leikkautan kyllä hiukseni ammattilaisella.
Jos on tarvetta värjätä, värjään itse.
Kampaaja värjää kotonani hiukset.
Värjäsin ennen itse mutta vaalea luottovärini poistui Suomesta eikä enään ulkomaillakaan saanut ja uudet kokeilut ei menneet nappiin..Siirryin sitten kampaajalle, jossa kävin vuosikaudet.Nyt päätin että kasvatan oman värin takaisin, hiukset kuivuneet melko lailla vaikka olen käyttänyt todella hyviä ja hinnakkaitakin tuotteita. Onhan tämä nyt kauhean näköinen kesken kasvatuksen , pitää vaan kestää vielä ainakin puolitoista vuotta että oma väri kasvanut.
Värjään harmaan juurikasvun piiloon kampaajalla 3-4 viikon välein. Kallista, mutta se on minun valintani. En ole koskaan tupakoinut, niin rahat säästyvät tähän paheeseen 😄
en värjää enkä käy kampaajalla vaan saksin itse, ja hällä väliä, miltä näyttää muiden silmiin. Itse en katsele, heitin peilitkin roskiin vuosia sitten.
Olen lopettanut värjäämisen n. 44v. Käyn leikkauttamassa siistiksi 2 krt vuodessa.
En värjää, annan luonnonraitojen kasvaa. Inhoan juurikasvua. En myöskää leikkauta, inhoan purra-valtonen polkkatukkaa.
Nykyään värjään itse. Ei ollut enää varaa käydä joka toinen kuukausi kampaajalla, 150e käynti.
Kun hiukset eivät ole vinttikoiran pitkät suorat rumat, on helppoa värjätä itse. Tärkeintä ettei väri ole liian tumma.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole säästämisestä kysymys, vaan siitä ettei ole varaa käydä.
En värjää, siinä ratkaisu. Jotain sävyteteshampoota käytän joskus koska niillä
Ei saa katastrofia ihan helposti aikaiseksi.