Käyttekö kampaajalla vai värjäättekö kotona hiukset?
Kotivärjäyskatastrofin jälkeen menin pitkästä aikaa kampaajalle värjäämään hiukset. Hintaa tuli tietysti 10 kertaa enemmän kuin kotivärjäykselle. Lopputuloskin on moninkerroin parempi, sentään. Mutta kyllä tämä aika tyyriiksi tulee, jos alkaa oikeasti 2-3 kk välein käymään kampaajalla hiuksia värjäyttämässä, mutta uskallanko enää laittaa kotona väriä, kun kerrankin pistetty hiukset kuntoon...
Ehkä pitää satsata ulkonäköön ja maksaa kampaaja suosiolla, vähentää jotain turhempaa kulutusta...
N43
Kommentit (48)
Kotona, koska on hyvin ohuet ja herkät hiukset enkä jaksa kuunnella ihmettelyä (tai sääliä) tai kokea ikäviä kokemuksia kuten hiusten pilaamista. Kaksi kertaa elämäni aikana hiukset on pilattu niin, että on jouduttu leikkaamaan ihan lyhyeksi.
Lopetin hiusteni värjäämisen 10 vuotta sitten. Oma väri on keskiruskea.
Olen allergisoitunut teollisille hiusväreille. Onko blondeille mitään oikeasti vaaleaa kasviväriä? Nykyinen värjäämätön hiussävy on jotain 6-7, haluaisin vaalentaa sitä pari astetta.
Leikkaan ja värjään itse, näin jo 6 vuotta. Ainakin väritulokseen olen paljon tyytyväisempi kun kampaajalla, väri ei koskaan vastannut sitä mitä halusin.
N 55
Vierailija kirjoitti:
Leikkaan ja värjään itse, näin jo 6 vuotta. Ainakin väritulokseen olen paljon tyytyväisempi kun kampaajalla, väri ei koskaan vastannut sitä mitä halusin.
N 55
Lisään että värjään harmaat piiloon. Lämmin vaaleampiruskea väri. Kampaajalla toivoin samaa mutta tulos oli aina kylmä tummanruskea, liki musta.
Käyn tyvivaalennuksessa noin kolmen kuulauden välein, oma väri luonnostaan aika vaalea, mutta ammattilaisella ehdottomasti aina. Latvojen tasaus välillä ja k18 hoito suojaamaan hiusta.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin hiusteni värjäämisen 10 vuotta sitten. Oma väri on keskiruskea.
Jatkan tähän.
Leikkaan myös hiukseni ja puolisoni hiukset itse. Koska se leikkaustulos kampaamossa/parturilla oli luokatonta.
Vierailija kirjoitti:
N 55
Miten saat itse leikattua hiukset, ei onnistuisi minulta.Värjääminen kyllä onnistuuu, mutta miten hiukset leikataan itse takaa?
Värjään kotona koska ei haittaa kun ei tule juurikasvua koska väri haalistuu ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 55
Miten saat itse leikattua hiukset, ei onnistuisi minulta.Värjääminen kyllä onnistuuu, mutta miten hiukset leikataan itse takaa?
eri
Se harjoittelu tekee mestarin. Kun on esimerkiksi keskipitkät tai pitkät hiukset, niin onnistuu.
Kananpersetukka on sitten parturien homma.
Useamman vuoden jo olen värjännyt itse, eikä lopputuloksessa ole ollut mitään moitittavaa. Ihan taloudellisista syistä
Ei niin vaikeaakaan, kun katsoo ohjeet ja on huolellinen. Parturikin ihmetellyt hyvää jälkeä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 55
Onnistuu kyllä, mutta joskun mieheni auttaa vähän "takatukan" kanssa. Vähän yli olkapäiden pituiset hiukset.
T. Tuo N 55
Vierailija kirjoitti:
Olen allergisoitunut teollisille hiusväreille. Onko blondeille mitään oikeasti vaaleaa kasviväriä? Nykyinen värjäämätön hiussävy on jotain 6-7, haluaisin vaalentaa sitä pari astetta.
Itsellä ainakin toimii suihkepulloon sitruunaa ja suolaa veden sekaan, suihkii seosta hiuksiin ja aurinkoon. Talvella toki ei toimi :)
Itse käytän myös kasvivärejä (tummemman nykyään) vaaleammaksi sillä en kyllä saa. En sitten tiedä miten savivaalennus jossain ekokampaamossa toimisi
En käy kampaajalla enkä värjää hiuksia. Olen työtön. Viimeksi kävin kampaajalla kesäkuussa 2024, silloin olin vielä töissä. Työssäkäyvänäkään ei ollut varaa käydä kuin puolivuosittain pelkässä leikkuussa.
Käyn ottamassa raitoja ja tasoitusleikkauksen muutaman kerran vuodessa.
En käy kampaajalla, enkä värjää kotona itse. Vaan tyttäreni on kampaaja ja tulee meille kotiin laittamaan mun hiukset. Laittoi viime viikonloppuna vaaleat raidat ja leikkas. Nyt on sähäkkä vaalea polkka.
Ihan itse olen värjännyt 30v. Permikset oli hitti eli niitä kikkuroita tuli käytyä ottamassa, siitäkin on? Ite värjään, teini osaa tasottaa latvat.. Ei ongelmaa.
En värjää enkä värjäytä vaan harmaannun omia aikojani. Tuttu kampaaja käy kahden viikon välein ajelemassa hiuksiini parin millin sängen eikä veloita mitään. N66