Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttekö kampaajalla vai värjäättekö kotona hiukset?

Vierailija
25.03.2026 |

Kotivärjäyskatastrofin jälkeen menin pitkästä aikaa kampaajalle värjäämään hiukset. Hintaa tuli tietysti 10 kertaa enemmän kuin kotivärjäykselle. Lopputuloskin on moninkerroin parempi, sentään. Mutta kyllä tämä aika tyyriiksi tulee, jos alkaa oikeasti 2-3 kk välein käymään kampaajalla hiuksia värjäyttämässä, mutta uskallanko enää laittaa kotona väriä, kun kerrankin pistetty hiukset kuntoon...

Ehkä pitää satsata ulkonäköön ja maksaa kampaaja suosiolla, vähentää jotain turhempaa kulutusta...

N43

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä satsaan ulkonäköön ja annan hiusten olla luomuväriset.

Vierailija
42/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hiuksilleni ei ole tehnyt kukaan mitään pesua ja harjausta lukuun ottamatta noin 15 vuoteen ja samalla linjalla ajattelin jatkaa tästä eteenpäinkin. Pitkät, paksut, vaaleat luonnonkiharat hiukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalensin kotiväreillä ennen, sit kun rikastuin aloin käydä värjäyttää kampaajalla lähemmäs omaa väriä. En enää ikinä halua blondia hiuksia, ei sovi yli 60 vuotiaalle.

Vierailija
44/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kestoväriä, saan sillä kevyen vaalennuksen samalla koska väri ei pysy ja kiinnitysaine vaalentaa.

Vierailija
45/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää ollenkaan. Kampaajalla käyn 3-4 kuukauden välein leikkauttamassa hiukset. Puolipitkät hiukset

Vierailija
46/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee kumpaakaan.

Naapurin rouva tasii latvat kerran vuodessa.

Vierailija
47/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan raidat 2 kertaa vuodessa. Käytän kevyttä sävyttävää naamiota kotona. 4 kertaa käyn vuodessa leikkauttamassa. Ei tuu hirveen kalliiksi.

N44, luonnon blondi

Vierailija
48/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värjäsin ennen itse mutta vaalea  luottovärini  poistui Suomesta eikä enään ulkomaillakaan saanut ja uudet kokeilut ei menneet nappiin..Siirryin sitten kampaajalle, jossa kävin vuosikaudet.Nyt päätin että kasvatan oman värin takaisin, hiukset kuivuneet melko lailla vaikka olen käyttänyt todella hyviä ja hinnakkaitakin  tuotteita. Onhan tämä nyt kauhean näköinen kesken kasvatuksen , pitää vaan kestää vielä ainakin puolitoista vuotta että oma  väri kasvanut.

Värjäytä oman väriseksi ne latvat niin ei tarvii katella se rajaa 

Vierailija
49/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En värjää enää. Hiukset maantien väriset eli ruskeanharmahtavat. Kun on ihan oma väri, sopii hyvin ihonväriin. Syön terveellisesti, niin hiuksetkin voivat hyvin ja ovat kauniit. Hiustenleikkuussa käyn yleensä kesäisin kerran.  Pitkät hiukset on kätevät laittaa ponnarille tai letille. En tarvitse sen ihmeempiä laittoja hiuksilleni.

Vierailija
50/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Värjään itte. Olen värjännyt jo about 20 vuotta. Paremmin värjään itse kun kampaaja. Kävin tuttavalla joka ammatiltaan kampaaja vaikka on toisella alalla. Eipä laittanut väriä toiseen ohimoon ja harmaat loisti. Kunhan kävin kerran hemmottelemassa itseäni, mut hukkaan meni nekin rahat vaikka halvalla laitto. Yksi kampaaja taas värjää niin ,että levittää sen värin puoleenväliin otsaa ja ohimoille, että otsa on myös ihan värissä vielä viikon päästä,että varmistaa myös näin kenties koko juurikasvun värjäyksen. Ei ole minun hiuksia värjänny,vaan olen katsonut kun toisen päätä värjää.

"Paremmin värjään itse kuin kampaaja" :DD olisi kiva nähdä hiuksesi.

Vierailija
51/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ulkomailla kampaajalla, koska suomalaiset kampaajat eivät osaa käsitellä hiuslaatuani (karheat, tuuheat, hyvinkin luonnonkiharat hiukset, aivan muuta kuin lasimaiset, ohuet ja suorat, joista suomalaiset ovat tunnettuja). Vain Kreikassa ja Espanjassa olen poistunut kampaamosta hiukset paremmassa kuosissa kuin sinne mennessä. Otan silloin useimmiten raidat tai balayagen ja jonkun hoidon (olaplex, k18) ja leikkauksen muotoon kuivauksineen.

Vierailija
52/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tern värjäykset ja hiusten leikkuun kotona itse. Säästöä tulee huimasti. Kampaajalle menet leikkauttaa hiukset ja pyydät lyhentämään tarpeeksi, niin eivät vaan ymmärrä, mikä on tatpeeksi. Aina leikkaavat liian vähän.

Vierailija
53/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu värjäämisestä ja huomaa, että sinulla itselläsi on oikeasti kauniin väriset ja kiiltävät hiukset, jotka sopivat muihin väreihisi kaikkein parhaiten. Värjäyspaine on kosmetiikkateollisuuden ja kampaajien naisille aivopesemä ansa, josta nämä saavat tienestinsä. 

Ja kyllä: luonnollinen hiusväri näyttää juuresta yleensä vaisulta luonnottoman purkkivärin rinnalla, mutta kun purkkiväri kasvaa pois huomaat sen kauniit sävyt ja hohdon, jota värjätyssä tukassa ei ole. 

Vierailija
54/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla kävin viimeksi noin 7 vuotta sitten. Sen jälkeen värjään ja leikkaan itse, tulee erittäin halvaksi

Vierailija
55/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä värjään itse. Nyt kävin vaihteeksi kampaajalla ottamassa raitoja. Maksoin yli 200e ja tulos on ihan p:ka.

Vierailija
56/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen värjännyt (hennalla) hiukseni nyt yli 30 vuotta itse. Pitkät hiukset, joita tasoittelen itse kerran pari vuodessa. Hyvin sopii väri, sillä hiukset ovat luonnostaan hieman punertavat. Silmät vihreät.  Vuosien aikana säästö ollut melkoinen. 

Vierailija
57/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen allergisoitunut teollisille hiusväreille. Onko blondeille mitään oikeasti vaaleaa kasviväriä? Nykyinen värjäämätön hiussävy on jotain 6-7,  haluaisin vaalentaa sitä pari astetta.

Kasviväreillä ei pysty vaalentamaan hiuksia, siihen tarvitaan aina vetyperoksidia. Sinulla on aika tummahko pohja vielä, jos on 7-6 luokkaa. Ekokampaamoista saa savivaalennuksen, mutta siinäkin on tehoaineena vetyperoksidia. Taitaa se vanha kunnon sitruunamehu ja aurinko olla luonnonmukaisin vaalennuskeino, mutta se kuivattaa hiuksia melkoisesti joten hyvät hoitoaineet on sitten tarpeen.

Vierailija
58/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin aikaisemmin kotona. Jatkuva värjäys kuitenkin poltteli päänahassa ja johti hiusten tasaiseen harvenemiseen. Kannattaa tietää milloin on aika lopettaa. Luonnollinen hiusväri on usein juuri se mikä sopii omaan ihonsävyyn.

Vierailija
59/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovu värjäämisestä ja huomaa, että sinulla itselläsi on oikeasti kauniin väriset ja kiiltävät hiukset, jotka sopivat muihin väreihisi kaikkein parhaiten. Värjäyspaine on kosmetiikkateollisuuden ja kampaajien naisille aivopesemä ansa, josta nämä saavat tienestinsä. 

Ja kyllä: luonnollinen hiusväri näyttää juuresta yleensä vaisulta luonnottoman purkkivärin rinnalla, mutta kun purkkiväri kasvaa pois huomaat sen kauniit sävyt ja hohdon, jota värjätyssä tukassa ei ole. 

Totta, mutta silloin hiuksia pitää muistaa suojata auringolta. Ajauduin raidoituskierteeseen vietettyäni liikaa aikaa auringossa. Ruskeat hiukset voivat muuttua epämääräisen vihertävän vaaleiksi auringon vaikutuksesta, jos päällimmäinen kerros vaalenee valon vaikutuksesta ja alla oleva hiusmassa säilyy punaruskeana. Ehkä siinä kävi jokin optinen harha, koska sävy muuttui päältä katsottuna miltei vaaleanvihreäksi.

Vierailija
60/61 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta silloin hiuksia pitää muistaa suojata auringolta. Ajauduin raidoituskierteeseen vietettyäni liikaa aikaa auringossa. Ruskeat hiukset voivat muuttua epämääräisen vihertävän vaaleiksi auringon vaikutuksesta, jos päällimmäinen kerros vaalenee valon vaikutuksesta ja alla oleva hiusmassa säilyy punaruskeana. Ehkä siinä kävi jokin optinen harha, koska sävy muuttui päältä katsottuna miltei vaaleanvihreäksi.

Sinulla on vesijohtovedessäsi kuparia, jos hiuksiin tulee vihertävyyttä. Tämä ilmiö liittyy etenkin vanhoihin taloihin. Jos vesi on kunnossa eivät hiukset viherry. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän