Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen elämä on yhtä helvettiä. Naisten arki on luksusta siihen verrattuna, ja silti naisilta ei sympatiaa heru, pelkkää haukkumista vaan.

Vierailija
25.03.2026 |

Naiset ei tajua miesten ongelmista yhtään mitään. Meillä on korkeimmat itsemurhaluvut, masennus, uupumus ja yksinäisyys, mutta kukaan ei puhu siitä. Naiset saa kaiken sympatian maailmasta, me saamme vain kuulla "ole mies, älä valita". Naisilta ei heru sympatiaa millään. Jos yritän kertoa miten väsynyt olen töissä, vastaus on "no minäkin olen väsynyt" tai "mies ei saa valittaa". Kiitos ei koskaan kuulu, vain odotuksia.

Parisuhdemarkkinoilla naiset odottaa että mies on pelkkä viihdyttäjä pelle, lompakko ja palvelija. Jos mies ei siihen alistu, niin jonossa on sata muutakin miestä. Naiset valittaa turhasta (unihäiriöt, hormonit, some-kritiikki) ja popsivat mt-pillereitä kuin karkkeja mutta meidän ongelmat on oikeita ja silti niistä vaan vaietaan. 

Kommentit (737)

Vierailija
401/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia kärjistyy tässä aika roimasti! Kun on tavannut naisia ongelmineen, ei voi sanoa heidän pulmiaankaan ihan pieneksi! Hiukan yli parikymppinen nuori nainen, raskaana nuorelle yrittäjämiehelle, jonka on päättänyt, itsepäisyyttään, saada, ja jolla on perhe muualla Suomessa! Abortti ei enää ole mahdollinen, eikä sympatioita pahemmin heru! Ketä kosketti? 

Nainen sai lapsensa, yrittäjämies menetti perheensä, myöhemmin omaisuutensa! Kuka tuon haluaa laskea mitenkin, voittajat ovat vähissä!

Vierailija
402/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia kärjistyy tässä aika roimasti! Kun on tavannut naisia ongelmineen, ei voi sanoa heidän pulmiaankaan ihan pieneksi! Hiukan yli parikymppinen nuori nainen, raskaana nuorelle yrittäjämiehelle, jonka on päättänyt, itsepäisyyttään, saada, ja jolla on perhe muualla Suomessa! Abortti ei enää ole mahdollinen, eikä sympatioita pahemmin heru! Ketä kosketti? 

Nainen sai lapsensa, yrittäjämies menetti perheensä, myöhemmin omaisuutensa! Kuka tuon haluaa laskea mitenkin, voittajat ovat vähissä!

Se on niin, että niin makaa kuin petaakin. Kaikkihan tuossa meni juuri kuten pitikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen voitti, kun sai lapsen. Mies samaten. Miehen vaimo pääsi eroon pettäjämiehestä. Hyvin taisi käydä kaikille ihmissuhteiden tasolla. Mihin se miehen omaisuus katosi? Huolehtiiko lapsistaan? Vaikeahan se pettäjän tie yleensä on, mutta ei naiset tuu itsestään raskaaksi. 

Vierailija
404/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on niin, että niin makaa kuin petaakin. Kaikkihan tuossa meni juuri kuten pitikin.

Petäjien lapsilla ei ole yleensä hyvät oltavat. Aikuinen ei sitoudu perheeseen. Mutta ehkä joku voi silti panostaa isyyteen edes sitten rahalla. Vaikka eihän se raha läsnäoloa korvaa.  Siksi kannattaa, jos tekee lapsia, niin tehdä vain yhden kanssa ja panostaa myös henkisellä tasolla siihen perheeseen. Tunnetason läsnäolo pitää perheet vahvoina. Toki oma pää pitää olla riittävästi kunnossa ensin, jotta pystyy lapsistaan huolehtimaan.

Vierailija
405/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukemalla huomaa kyllä minkälaisia empatiakyvyttömiä sairaita psykopaatteja naiset ovat 

Teidän kaltaisten ongelma on siinä, että olette täysin empatiakyvyttömiä naisia kohtaan, mutta odotatte itsellenne täyttä empatiaa juuri naisilta.

Uskon ihan täysin, että aloittaja voi olla väsynyt, ylirasittunut, uupunut ajoittain. Niin saattaa hänen puolisonsakin olla, tietysti.

Miten tuollaisesta asiasta keskustellaan niin, että "minulla on oikeita ongelmia ja sinun kohdallasi täysin sama ongelma on turhaa"? Miten kukaan voi olla niin epäempaattinen, mutta odottaa täyttä empatiaa omaan suuntaansa?

Vierailija
406/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hihhii

Sain Bumblessa ekana päivänä matchiksi professorin, tech leadin ja lähihoitajan.

Laitoin viestiä yhdelle heistä.

Nyt asustelen proffan asunnossa, jolla loppuelämän virka

Eipä tarvii laskee pennejä, jos lapsen hankkii

Nyt ollaan taas jossain jenkkihöpömaailmassa, jossa professorit ansaitsevat hyvin ja yliopistolla viran voi olettaa kestävän eläkkeelle saakka :D

Ja naiset ei taaskaan jostain syystä käy töissä, vaikka puolet työvoimasta on naisia Suomessa. Hihii.

Vierailija
407/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on tossa sen verran pointtia, että miehenä on todella vaikea astua siihen asemaan, että voisi kunnolla avautua asioistaan jollekkin toiselle. SIinä on niin hiuksenhieno ero mikä on sellasta tervettä avautumista ja mikä sellasta lapsellista uhriutumista, eikä tohon jälkimmäiseen junaan kukaan järkevä halua astua ja no ensimmäisessä junassa ei ole keskustelijoita. :D Mutta siinä olen eri mieltä, että naisilta pitäisi saada jotain sympatiaa, mä en ainakaan miehenä ajattele ollenkaan tollasia asioita, tai että jonkun naisen pitäisi hyväksyä mut jonkunlaisena tms. Se on viimeinen asia mitä mä itse ajattelen. Se syykin on sama mistä olen joskus maininnut muistaakseni, mä en ole asettamassa itseäni yhdenkää naisen alapuolelle siinä mielessä, että sieltä pitäisi tulla jotain ymmärrystä tai sympatiaa. Sama menee toisiin miehiinkin. Se validationin kerjääminen puuttuu itseltä kokonaan, itse tiedän missä mennää. 

Mä näkisin, että kaikkien ihmisten pitäisi tuntea jonkintasoista sympatiaa muita ihmisiä kohtaan, siis niin kuin sillä tasolla, että ymmärtää, että jokaisella on omat ongelmansa, vaikka ne eivät kaikilla olekaan yhtä pahoja (on esim. paljon helpompaa elää Suomessa kuin maassa, jossa on sota meneillään, mut varmaan me kaikki tiedetään, että täälläkin voi tapahtua ikäviä asioita ihmiselle). Mut se, mitä ap tuntuu haluavan, on että naiset paapoisivat ja säälittelisivät häntä kuin äiti kaikesta samaan aikaan kun hän ilmoittaa heti kättelyssä pitävänsä naisten ongelmia merkityksettöminä. Tää ei vaan oikein toimi missään ihmissuhteissa aikuisten välillä. Lohduttaminen on yleensä vastavuoroista - tai jos toinen joutuu huomaamaan, että sitä vastavuoroisuutta ei tule, niin ihmissuhde alkaa herkästi hiipua.

Vierailija
408/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen tästä aloituksesta ainakin syyn siihen miksi olet yksin. Aika kurjaa painottaa omia ongelmia mutta vähätellä naisten. Unihäiriöt esim. pilaa koko arjen kun ei ajatus toimi töissä eikä kotona. Ja jos mielenterveysongelmiin hakee apua on sitten turha pillereiden popsija.. Juu hohhoijaa ei tuolla asenteella kyllä hyvää elämää löydä. Terveisin omilla jaloillaan seisova nainen joka ei todellakaan tarvitse miestä elättämään. 

Vierailija
409/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukemalla huomaa kyllä minkälaisia empatiakyvyttömiä sairaita psykopaatteja naiset ovat 

Teidän kaltaisten ongelma on siinä, että olette täysin empatiakyvyttömiä naisia kohtaan, mutta odotatte itsellenne täyttä empatiaa juuri naisilta.

Uskon ihan täysin, että aloittaja voi olla väsynyt, ylirasittunut, uupunut ajoittain. Niin saattaa hänen puolisonsakin olla, tietysti.

Miten tuollaisesta asiasta keskustellaan niin, että "minulla on oikeita ongelmia ja sinun kohdallasi täysin sama ongelma on turhaa"? Miten kukaan voi olla niin epäempaattinen, mutta odottaa täyttä empatiaa omaan suuntaansa?

Se on se lapsi-vanhempi-suhde. Lapsen kuuluu saada vanhemmaltaan tukea, ei toisin päin. Jos parisuhteessa on tuo dynamiikka, niin yleensä kumpikaan ei ole lopulta tyytyväinen, vaikka hetken helpottaisikin. Ja tuntemattomien tai vaikka tuttujenkin tai kavereiden kesken ihmiset tosiaan juoksee karkuun tai torjuu vihaisesti, jos joku yrittää toista tohon rooliin pakottaa. Niin kuin tällä palstallakin näkee. 
Eli terveessä suhteessa ongelmat jaetaan, mutta vastuu pysyy siellä minne se kuuluu. Auttaa voi ja antaa sivusta tukea ja vertaistukea, mutta ei kannatella jatkuvasti toisen tunteita. Mutta se todellakin edellyttää, että on rakennettu se pohja jo jotenkin. Haukkumalla ja vähättelyllä ei saa sympatiaa haukkumisen kohteilta. Joillekin miehille tää on nähtävästi vaikee tajuta. 

Vierailija
410/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus, itsemurhat jne. ovat oikeita ongelmia, ja näiden ongelmien ratkomista varten meillä on terveydenhoitojärjestelmä, jota nyt yritetään ajaa alas. Naiset eivät muuten ole niiden puolueiden pääasiallisia äänestäjiä, jotka tätä alasajoa pyrkivät tekemään.

Se, että et saa sympatian osoituksia joltain satunnaiselta naiselta, johtuu siitä, että ihmiset noin yleensäkin osoittavat sitä läheisilleen. En mäkään naisena odota sympatiaa joltain random muijalta vaan kavereiltani.

Se, että ihmiset pääsääntöisesti ystävystyvät ja rakastuvat vain sellaisiin ihmisiin, joiden kanssa heillä on edes jotain puhuttavaa ja joiden seurassa on kivaa (sitähän sä tarkoitit sanoessasi, että "parisuhdemarkkinoilla miehen pitää olla viihdyttäjä pelle" eli et saakaan naista vain ilmestymällä paikalle ja istumalla nyrpeänä tuppisuuna)... noh, jos sinulla on tämän asian suhteen joku ongelma, niin se on ihan oma ongelmasi. En keksi, miksi kenenkään pitäisi tästä antaa sinulle sympatiaa.

Vierailija
411/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on tossa sen verran pointtia, että miehenä on todella vaikea astua siihen asemaan, että voisi kunnolla avautua asioistaan jollekkin toiselle. SIinä on niin hiuksenhieno ero mikä on sellasta tervettä avautumista ja mikä sellasta lapsellista uhriutumista, eikä tohon jälkimmäiseen junaan kukaan järkevä halua astua ja no ensimmäisessä junassa ei ole keskustelijoita. :D Mutta siinä olen eri mieltä, että naisilta pitäisi saada jotain sympatiaa, mä en ainakaan miehenä ajattele ollenkaan tollasia asioita, tai että jonkun naisen pitäisi hyväksyä mut jonkunlaisena tms. Se on viimeinen asia mitä mä itse ajattelen. Se syykin on sama mistä olen joskus maininnut muistaakseni, mä en ole asettamassa itseäni yhdenkää naisen alapuolelle siinä mielessä, että sieltä pitäisi tulla jotain ymmärrystä tai sympatiaa. Sama menee toisiin miehiinkin. Se validationin kerjääminen puuttuu itseltä kokonaan, itse tiedän missä mennää. 

Mä näkisin, että kaikkien ihmisten pitäisi tuntea jonkintasoista sympatiaa muita ihmisiä kohtaan, siis niin kuin sillä tasolla, että ymmärtää, että jokaisella on omat ongelmansa, vaikka ne eivät kaikilla olekaan yhtä pahoja (on esim. paljon helpompaa elää Suomessa kuin maassa, jossa on sota meneillään, mut varmaan me kaikki tiedetään, että täälläkin voi tapahtua ikäviä asioita ihmiselle). Mut se, mitä ap tuntuu haluavan, on että naiset paapoisivat ja säälittelisivät häntä kuin äiti kaikesta samaan aikaan kun hän ilmoittaa heti kättelyssä pitävänsä naisten ongelmia merkityksettöminä. Tää ei vaan oikein toimi missään ihmissuhteissa aikuisten välillä. Lohduttaminen on yleensä vastavuoroista - tai jos toinen joutuu huomaamaan, että sitä vastavuoroisuutta ei tule, niin ihmissuhde alkaa herkästi hiipua.

Nii toi on asia mikä tulee oman itsetuntemuksen kautta. Toki myös hyvin usein siinä tulee samalla se ajatus, että sen toisen on tavallaan itse hiffattava asiat ja sen myötä moni antaa olla, koska ei näe lisäarvoa sille, että kokoajan olisi siinä puhelimen äärellä esim kuuntelemassa toisen huolia tms. Tätä näkee omassa elämässäkin todella paljon, että joutuu tavallaan olemaan terapeuttina jopa omille vanhemmille ja ne samat iänikuiset asiat kiertävät kehää vuodesta toiseen ilman sen henkilön itsessä tapahtuvaa muutosta. Eihän tollasta jaksa kukaan pitkälle. Sit mitä parisuhteisiin tulee niin näistä asioista kun puhutaan, siinä menee todella helposti se dynamiikka väärille raiteille, ku sekään ei tavallaan pidä mennä niin, että toinen on äiti tai isä toiselle. Esim miehenä mä itse tekisin niin, että jos mulla olisi nainen ja sillä olisi hankalaa, niin mä en missään nimessä asettuisi mihinkään isän rooliin, vaan mä tekisin selväksi sen, että mä olen täällä jos sä haluut juttuseuraa. Samahan se on toistepäinkin ja toistepäin se on vielä pahempi jos se dynamiikka menee niin, että nainen joutuu siihen äidin rooliin, se on loppu se suhde todella nopeasti. Että siihen on aina löydyttävä joku sellanen keskitie missä mennä niiden asioiden kanssa. 

Vierailija
412/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa, empatiaa ei heru, tässäkin tapauksessa 21 sivua haukuttu miestä oikein olan takaa.

Terv. kahden pojan äiti.

Vierailija
413/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hihhii

Sain Bumblessa ekana päivänä matchiksi professorin, tech leadin ja lähihoitajan.

Laitoin viestiä yhdelle heistä.

Nyt asustelen proffan asunnossa, jolla loppuelämän virka

Eipä tarvii laskee pennejä, jos lapsen hankkii

Nyt ollaan taas jossain jenkkihöpömaailmassa, jossa professorit ansaitsevat hyvin ja yliopistolla viran voi olettaa kestävän eläkkeelle saakka :D

Ja naiset ei taaskaan jostain syystä käy töissä, vaikka puolet työvoimasta on naisia Suomessa. Hihii.

Mitä hittoa. Professoreillahan on tosi hyvä palkka.

Vierailija
414/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka helvetti muka sanoo, että "mies ei saa valittaa"? Ei varmasti kukaan nainen, korkeintaan jotkut toksisen maskuliinisuuden äijät. 

No ei kukaan nainen varmasti SANO niin, mutta käytännössä homma menee niin, että jos mies avautuu murheistaan naiselle, niin nainen aloittaa päässä parisuhteen lähtölaskennan. Ei hän halua tuollaisen looserin kanssa olla, kun aina tarjolla on parempiakin.

Vierailija
415/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeassa, empatiaa ei heru, tässäkin tapauksessa 21 sivua haukuttu miestä oikein olan takaa.

Terv. kahden pojan äiti.

Toivottavasti et kasvata pojistasi samanlaisia oikeutettuja kusipäitä.

Vierailija
416/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terv. kahden pojan äiti.

Paljon on myös tosi asiallista kommentointia välissä ja selitystä miksi aloitus ei herätä sitä sympatiaa, jota aloittaja hakee. 

Vierailija
417/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta "kiva" että tasa-arvon nimissä sinäkin haukuit naisia. 

Tarkoittaako tasa-arvo sinulle sitä että vain nainen saa haukkua miestä?

Vierailija
418/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka helvetti muka sanoo, että "mies ei saa valittaa"? Ei varmasti kukaan nainen, korkeintaan jotkut toksisen maskuliinisuuden äijät. 

No ei kukaan nainen varmasti SANO niin, mutta käytännössä homma menee niin, että jos mies avautuu murheistaan naiselle, niin nainen aloittaa päässä parisuhteen lähtölaskennan. Ei hän halua tuollaisen looserin kanssa olla, kun aina tarjolla on parempiakin.

Todellakaan ei ole naisille hyvä miehiä oksat pullollaan. Naisilla kun on yleensä eri kriteerit kuin miehillä. Henkinen yhteys tärkeämpää. 

Suhde ei kaadu yhteen valitukseen, mutta jos menee sellaiseen äiti-poika-dynamiikkaan, niin sitä ei naiset loputtomasti jaksa ja siitä on tosi vaikee päästä pois. 

Vierailija
419/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakaan ei ole naisille hyvä miehiä oksat pullollaan. Naisilla kun on yleensä eri kriteerit kuin miehillä. Henkinen yhteys tärkeämpää. 

Suhde ei kaadu yhteen valitukseen, mutta jos menee sellaiseen äiti-poika-dynamiikkaan, niin sitä ei naiset loputtomasti jaksa ja siitä on tosi vaikee päästä pois. 

Miksi niin moni nainen sitten alkaa kohtelemaan puolisoaan kuin lasta?

-eri

Vierailija
420/737 |
26.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin moni nainen sitten alkaa kohtelemaan puolisoaan kuin lasta?

-eri

Niin, miten tähän dynamiikkaan joudutaan kun se ei ole hyväksi kenellekään? Se olis jo uuden ketjun aihe. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan