Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huimaus ja kaatuminen

Vierailija
25.03.2026 |

Kun nousin sängystä, huimasi ja kaaduin suorilta jaloilta. Taju ei mennyt ja pääsin ryömimään takaisin sänkyyn. Join lasin vettä ja proteiinijuoman. Heikottaa yhä. Menkat ovat alkamassa ihan näinä päivinä, luulen että liittyy siihen. Puoli vuotta sitten oli menkkojen ekana päivänä pahaa huimausta mutta en kaatunut kuitenkaan. Pitääkö mennä päivystykseen?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei kiinnosta. Kuole. 

Mitä kuuluu Marja Leena. 

Vierailija
22/37 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu yleisimmin verenpaineen äkillisestä laskusta, kun veri pakkautuu jalkoihin ja aivojen hapensaanti heikkenee hetkellisesti. Muita syitä ovat sisäkorvaperäinen hyvänlaatuinen asentohuimaus (BPPV), nestehukka tai lääkkeiden haittavaikutukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin heti.

Tsemppiä!

Vierailija
24/37 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko mennä töihin?

Tietenkin 

Vierailija
25/37 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvat kannattaa pestä jos on asentohuimausta

Vierailija
26/37 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä töihin.

Vierailija
27/37 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaatumien on huolestuttavaa, ihan pelkän matalan verenpaineen vuoksi ei normaalisti kaadu ylosnoustua, jos ei ole jotain anoreksiaa, lääkitystä tai krapulaa alla. 

Tietenkin voi kaatua, jos nousee nopeasti ylös ja verenpaineet on jo muutenkin matalalla. Tilannetta helpottaa, jos nousee ensin makuulta istumaan ja nousee vasta sen jälkeen hitaasti seisomaan.

Vierailija
28/37 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko mennä töihin?

Tietenkin voi. 

Vierailija
29/37 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kaatuu töissä?

Vierailija
30/37 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kaatuu töissä?

Saat hävetä.

Vierailija
31/37 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä lääkärissä. Kyllä tämmöiset yleensä tutkitaan.

Läheinen tutkittiin kaatumisen takia hänellä ja syy paljastui sydänperäiseksi.

Olin raskaana ja pyörryin. Otin yhteyttä neuvolaan ja kerroin tästä. Minulta kysyttiin "Niin?". Eli ilmeisesti ei mitään väliä kun tokenin kuitenkin. Asia jäi silleensä.

Vierailija
32/37 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaatumien on huolestuttavaa, ihan pelkän matalan verenpaineen vuoksi ei normaalisti kaadu ylosnoustua, jos ei ole jotain anoreksiaa, lääkitystä tai krapulaa alla. 

Mulla on matala verenpaine. Kerran nousin sängystä ja pyörryin& kaaduin täysillä pää päin seinää. 

Sain aivotärähdyksen ja tinnituksen. 

Vierailija
33/37 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehkä soittaa päivystysapuun, siellä ammattilaiset arvioivat hoidon tarpeen. 

Minkä ne siellä mahtaa kun veri ei ehdi päähän jos nopeasti nousee ? Matala verenpaine aiheuttaa tuollaista, minä olen usein pyörtynyt kun olen noussut ylös. 

Vierailija
34/37 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos kaatuu töissä?

Saat hävetä.

Niin saa, jopa liukastuessa ulkona, pitää äkkiä katsoa ettei vaan kukaan nähnyt ja sitten miettiä miten pääsee ylös siitä kun on liukas alusta 

Vierailija
35/37 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehkä soittaa päivystysapuun, siellä ammattilaiset arvioivat hoidon tarpeen. 

Minkä ne siellä mahtaa kun veri ei ehdi päähän jos nopeasti nousee ? Matala verenpaine aiheuttaa tuollaista, minä olen usein pyörtynyt kun olen noussut ylös. 

Käytkö töissä?

Vierailija
36/37 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä muuten matala verenpaine voi kaataa ihmisen jos nopeasti nousee, kun siihen on ihan normaalia pyörtyäkkin.

Vierailija
37/37 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytkö töissä?

Käyn, kun on koko iän tuota ollut niin ei ole ongelmaa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä