Merkkihuolto antoi tälle autolle 34500 euron korjausarvion Mikko korjasi sen yhdellä muovinpalalla
https://www.is.fi/autot/art-2000011897791.html
Korjaamot on täys huijareita. Minun vaimon auto hajosi kerran kun auto ei kiihtynyt ja korjaamossa ne väitti että korjaus maksaa nelisen tonnia. Korjasin itse kaverini kanssa auton satasen osalla.
Kommentit (40)
Kohta trafissa kielletään kaikki korjaamot jotka ei ole merkkikorjaamoita.
Vastuukysymykset tosiaan hämärtyy kun muun muassa vaihteistoon on lisätty itse tehtyjä osia. Toisaalta eihän ne autofirmat yleensä vastuuta kovin mielellään kanna.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut nyt Porsche-tason luxuskorjaamokokemus ja Traficom rutisee, kun mennään itse tulostelemaan osia.
Eivät ne katsastuksessa avaa koko vaihteistoa jossa menee useampi tunti.
Tarinan opetus on se ettei merkkihuoltoon kannata ikinä luottaa. Heidän intresseissään on saada sinut pois valittamasta mahd. nopeasti ja mahd. kalliilla siten että jätät avaimet sinne.
Merkkiliike korjaa merkkiliikkeen tarjoamilla varaosilla ja työtavoilla.
Euromaiden autotehtaat ovat siirtyneet jälkimarkkinalla rahastamiseen.
Käytännön esimerkki. Kyseinen auto voisi maksaa uutena tehtaan portilla 25 ke. Jos siihen saadaan myytyä pelkkä vaihteisto 25 ke hintaan, niin jälkimarkkinalla on tienattu paremmin kuin uuden auton myynnillä.
Noita ison kustannusarvion saaneita viallisia autoja saa halvalla, sitten vaan korjaa edullisesti ja myy voitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vastuukysymykset tosiaan hämärtyy kun muun muassa vaihteistoon on lisätty itse tehtyjä osia. Toisaalta eihän ne autofirmat yleensä vastuuta kovin mielellään kanna.
Jos alkuperäisosa on 0.05 euron muoviosa ja sen korjaa vaikka tulostetulla titaaniosalla, niin kestävyyshän paranee noin miljoonakertaisesti alkuperäiseen nähden.
Samoin jos halvan muovipuriste-ahtoputken korvaa alumiinisella. Painekestävyys nousee sen verran ettei se enää voi murtua lainkaan.
Mitä helvattia? Iltiksen artikkelit ovat nykyään siis youtube-videoiden referaatteja sanallisessa muodossa.
Halpoja varmaan tuottaa, kun AI osannee tehdä koko homman alusta loppuun.
Kymmenet ihme ongelmat tuntuvat olevan hyvin usein saksalaisissa premium merkeissä.
Minulta meni auton akku rikki. Korjaamo väitti korjauksen maksavan 5000 vaikka se maksoi 700 euroa lopulta koska vaihdoin uuden akun siihen.
Minullakin oli autossa keskuslukko vika. Kyselin korjausta. Ei tietoa vastaus mutta 115e tunti taksallahan tuo selviää... No, ei selvinnyt. Etsin vian itse. Maksoi 15 minuutin omatoimisen ristipäämeisseli työskentelyn. Nyt toimii ja on toiminut moitteetta jo vuoden! Joo. Rahaahan nuo keräävät. Siksi en normi huolloissa ja vähän isommissakaan käytä korjaamon ryöstö... -anteeksi palveluita. Renkaatkin saan päälle kiinavermeellä. Tasapainotus vielä ongelma, kun sitä ei ilmaiseksi tehdä enkä itsellä ole laitteita.
Vierailija kirjoitti:
Minulta meni auton akku rikki. Korjaamo väitti korjauksen maksavan 5000 vaikka se maksoi 700 euroa lopulta koska vaihdoin uuden akun siihen.
Citroen alkoi polttaa pääsulaketta satunnaisesti, sammui tietysti. Vika paikallistettiin moottorinohjausyksikköön 1200€ + ohjelmointi työ. En suostunut uuteen vaan aloin etsiä purkaamolta. Yksi aamu ei ollut akussa virtaa ja vaihdoin uudehkon mikä oli tallissa. Tuon akun vaihdon jälkeen vika hävisi ja olen ajanut sen jälkeen 40 000km ilman ongelmia ilman boksin vaihtoa, en ehtinyt ostaa sitä käytettyäkään.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin oli autossa keskuslukko vika. Kyselin korjausta. Ei tietoa vastaus mutta 115e tunti taksallahan tuo selviää... No, ei selvinnyt. Etsin vian itse. Maksoi 15 minuutin omatoimisen ristipäämeisseli työskentelyn. Nyt toimii ja on toiminut moitteetta jo vuoden! Joo. Rahaahan nuo keräävät. Siksi en normi huolloissa ja vähän isommissakaan käytä korjaamon ryöstö... -anteeksi palveluita. Renkaatkin saan päälle kiinavermeellä. Tasapainotus vielä ongelma, kun sitä ei ilmaiseksi tehdä enkä itsellä ole laitteita.
Talkoohommillahan toki korjaamot pyörivät ja kulut hoidetaan,mekaanikot saavat 2 palaa näkkileipää palkaksi,myös tilat ovat ilmaisia ja lämmitys tai sähkö ei maksa mitään.Nosturit työkalut koulutukset ne ovat kaikki ilmaisia,veroja ei tietenkään maksella eikä mitään jätemaksujakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Citroen alkoi polttaa pääsulaketta satunnaisesti, sammui tietysti. Vika paikallistettiin moottorinohjausyksikköön 1200€ + ohjelmointi työ. En suostunut uuteen vaan aloin etsiä purkaamolta. Yksi aamu ei ollut akussa virtaa ja vaihdoin uudehkon mikä oli tallissa. Tuon akun vaihdon jälkeen vika hävisi ja olen ajanut sen jälkeen 40 000km ilman ongelmia ilman boksin vaihtoa, en ehtinyt ostaa sitä käytettyäkään.
Omaan kärryyn vaihdettu uusi akku, ei auttanut, sitten uusi (=käytetty) ecu, ei auttanut. Vieläkään ei diagnoosia, vaikka koodit käyty tarkkaan läpi ihan ensimmäiseksi. Tämmöiset viat ovat tuottavia korjaamolle.
Itsellä 2009 bmw 330i ilmestyi mittaristoon CEL eli check engine light.
Kun vein sen Autokeskukselle niin heidän mekaanikon mielipide oli että katalysaattori pitäisi vaihtaa ja ehkä myös pakoputkisto eli vähintään 1400€ kustannusarvio.
Kun ajoin autolla moottoritietä niin varoitusvalo lähti pois eikä koskaan palannut eli todellinen syy oli jonkinlainen karstoittuminen lyhyestä kaupunkiajosta.
Korjaahan noita itselleen halvalla mutta tuskin mikkokaan tuota olisi halvalla asiakkaalle tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä 2009 bmw 330i ilmestyi mittaristoon CEL eli check engine light.
Kun vein sen Autokeskukselle niin heidän mekaanikon mielipide oli että katalysaattori pitäisi vaihtaa ja ehkä myös pakoputkisto eli vähintään 1400€ kustannusarvio.
Kun ajoin autolla moottoritietä niin varoitusvalo lähti pois eikä koskaan palannut eli todellinen syy oli jonkinlainen karstoittuminen lyhyestä kaupunkiajosta.
Hiukkassuodatin? Nää on niin normisettiä nykyautoille, oli bensa tai diesel.
vain idiootti huuteleen tällaisia ääneen, itse oisin laittanut auton kiertoon heti korjauksen jälkeen ja vähin äänin..
Vierailija kirjoitti:
Kohta trafissa kielletään kaikki korjaamot jotka ei ole merkkikorjaamoita.
On sen suuntaista uudistusta yritetty saada läpi. Kieltää esimerkiksi auton jarruihin liittyvät korjaukset kaikilta muilta paitsi hyväksytyiltä korjaamoilta. Koska onhan se nyt vaarallista jos joku on itse vaihtanut autoonsa jarrupalat. Sehän on voitu tehdä väärin.
Syy ei varmaan suinkaan ollenkaan ole siinä, että korjaamot mielellään kieltäisi kaikenlaisen autojen omatoimisen korjaamisen kokonaan.
Ei ollut nyt Porsche-tason luxuskorjaamokokemus ja Traficom rutisee, kun mennään itse tulostelemaan osia.