Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Merkkihuolto antoi tälle autolle 34500 euron korjausarvion Mikko korjasi sen yhdellä muovinpalalla

Vierailija
25.03.2026 |

https://www.is.fi/autot/art-2000011897791.html

Korjaamot on täys huijareita. Minun vaimon auto hajosi kerran kun auto ei kiihtynyt ja korjaamossa ne väitti että korjaus maksaa nelisen tonnia. Korjasin itse kaverini kanssa auton satasen osalla.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, vaihtoihan Simo Lammikokin tähän ensin yhden osan, vaikka vika ei todellisyydessa ollutkaan siinä, vaan sähkömoottorin kytkimessä...

IL jutun perusteella auto oli vm 2026. Jokin ei nyt täsmää tässä tarinassa. Jos auto oli vm 2026, niin miksi sitä ei korjautettu takuuseen merkkikorjaamolla (ei olisi maksanut mitään asiakkaalle), vaan vietiin Vagenille korjattavaksi?

Vierailija
42/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuukysymykset tosiaan hämärtyy kun muun muassa vaihteistoon on lisätty itse tehtyjä osia. Toisaalta eihän ne autofirmat yleensä vastuuta kovin mielellään kanna.

Jos alkuperäisosa on 0.05 euron muoviosa ja sen korjaa vaikka tulostetulla titaaniosalla, niin kestävyyshän paranee noin miljoonakertaisesti alkuperäiseen nähden.

Samoin jos halvan muovipuriste-ahtoputken korvaa alumiinisella. Painekestävyys nousee sen verran ettei se enää voi murtua lainkaan.

Tulostetaanko jo titaania? Ei huono, jos on totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä 2009 bmw 330i ilmestyi mittaristoon CEL eli check engine light.

Kun vein sen Autokeskukselle niin heidän mekaanikon mielipide oli että katalysaattori pitäisi vaihtaa ja ehkä myös pakoputkisto eli vähintään 1400€ kustannusarvio.

Kun ajoin autolla moottoritietä niin varoitusvalo lähti pois eikä koskaan palannut eli todellinen syy oli jonkinlainen karstoittuminen lyhyestä kaupunkiajosta.

Välillä kannattaa käydä oikee kunnolla pöläyttämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi