Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet päälle 35v ihmisestä joka vastaan vain yhdellä/parilla sanalla eikä koskaan juuri puhele mitään?

Vierailija
24.03.2026 |

Itse kun olen tuollainen, ja mietin mitä ihmiset musta ajattelee. Puhun vain todella läheisten ihmisten kanssa runsaasti. Mulle on terapeutit  kirjanneet lausuntoihin usein, että vaikutan ikäistäni nuoremmalta. Olin lapsena melko puhumaton lapsi,epäilen jonkknlaista mutismia jota ei hoidettu. Sitten nuorena aikuisena minulla todettiin estynyt persoonallisuus. Usein vain sanat ei tule melko "vieraiden" ihmisten parissa,usein ei edes sellaisten joiden seurassa olen ollut kauan, koska en luota heihin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kolmekymppiset ei vastaa enää mitään. Tuijottaa vain apaattisen ilmeettömänä.

Vierailija
2/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on ihan ok. Jokainen on erilainen eikä kaikkien tarvitse olla puheliaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattelisi pahalla. Et ole ainalan mikään tyhjän jauhaja tai jaarittelija ilmeisesti.

Vierailija
4/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että puhumattomuuden taustalla on just jotain tuollaista luottamuksen puutetta, mikä tietysti herättää kysymyksiä onko tämä hiljainen ihminen itsekään luotettava. Olen elämäni aikana antanut monta mahdollisuutta hiljaiselle ihmiselle, ja vain kerran se on ollut mahdollisuuden antamisen arvoista. Nyt yli 40-vuotiaana keskityn ihmisiin, joiden kanssa voi kommunikoida luontevasti ja luottamusasiat ovat kunnossa.

Vierailija
5/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että haluaa olla rauhassa ja ei kiinnosta keskustelut.

Vierailija
6/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
7/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä kuitenkin hakeutuvat ihmisten seuraan ja herättävät vaivaantuneen olon? Jos ei halua edes esitellä itseään edes kysyttäessä niin pysyisi poissa siellä omassa rauhassaan. 

Vierailija
8/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas.

Vierailija
9/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisethan puhuu koko ajan?

Vierailija
10/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä kuitenkin hakeutuvat ihmisten seuraan ja herättävät vaivaantuneen olon? Jos ei halua edes esitellä itseään edes kysyttäessä niin pysyisi poissa siellä omassa rauhassaan. 

No jos vaikka sukujuhlat tai työpaikka

Vierailija
11/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että olet jotenkin ressukka etkä ole saanut tukea ja apua ongelmiisi. Ja elämäsi on varmaan aika kurjaa kun eihän sulla varmaan kauheesti mitään ihmissuhteita ole (sukulaisten lisäksi) koska olet tuollainen? Olen itse ollut samanlainen mutta onneksi hain apua ja kävin psykoterapian ja olen lukenut self-help kirjoja ja altistanut voimavarojen rajoissa itseäni jne ja en enää ole tuollainen. Säkin voit vielä muuttua, se on iso työ mut kannattaa. 

Elämä on aika kurjaa jos ei saa kokea kaverisuhteita tai seurustelusuhteita. Ja sekin että ei ikinä oikein ryhmäydy mihinkään opiskelu- tai työporukkaan vaan aina on vaan yksin, ei se ole yhtään kivaa vaikka helpompi niin kun ei vaan osaa olla toisten kanssa ja toisten seura vaan ahdistaa ja on tyhmä olo kun ei osaa puhua mitään. Mutta suuressa kuvassa elämä on ihan tyhmää jos ei saa tuohon ongelmaansa muutosta.

Vierailija
12/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat olla rauhassa munkin puolesta. Mitä ajattelen? Lapsellista käytöstä tuon ikäiseltä. Käytöstavat puuttuu. Hiljainen saa olla, mutta nyt jo pitäisi olla perus kohtelias. Ap ei ole teini. Omaa käytöstäni en muuttaisi, mutta jos kysymys on, että mitä ajattelen...

Vierailija
13/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen että olet jotenkin ressukka etkä ole saanut tukea ja apua ongelmiisi. Ja elämäsi on varmaan aika kurjaa kun eihän sulla varmaan kauheesti mitään ihmissuhteita ole (sukulaisten lisäksi) koska olet tuollainen? Olen itse ollut samanlainen mutta onneksi hain apua ja kävin psykoterapian ja olen lukenut self-help kirjoja ja altistanut voimavarojen rajoissa itseäni jne ja en enää ole tuollainen. Säkin voit vielä muuttua, se on iso työ mut kannattaa. 

Elämä on aika kurjaa jos ei saa kokea kaverisuhteita tai seurustelusuhteita. Ja sekin että ei ikinä oikein ryhmäydy mihinkään opiskelu- tai työporukkaan vaan aina on vaan yksin, ei se ole yhtään kivaa vaikka helpompi niin kun ei vaan osaa olla toisten kanssa ja toisten seura vaan ahdistaa ja on tyhmä olo kun ei osaa puhua mitään. Mutta suuressa kuvassa elämä on ihan tyhmää jos ei saa tuohon ongelmaansa muutosta.

Olen mä parisuhteessa. Alettiin seurustelu netissä kirjoitelleen vuosia.

Vierailija
14/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos vaikka sukujuhlat tai työpaikka

Kummassakaan tilanteessa ei ole pakko tulla viereen kyyläämään. Todella puistattavaa käytöstä. Ja kenen tarttis esitellä itseään sukujuhlissa tai työpaikalla? 

Vierailija
15/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat olla rauhassa munkin puolesta. Mitä ajattelen? Lapsellista käytöstä tuon ikäiseltä. Käytöstavat puuttuu. Hiljainen saa olla, mutta nyt jo pitäisi olla perus kohtelias. Ap ei ole teini. Omaa käytöstäni en muuttaisi, mutta jos kysymys on, että mitä ajattelen...

Vastaan kyllä jos joku kysyy (: enemmän kyse oli siitä etten uskolla puhua

Vierailija
16/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisti.

Vierailija
17/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan kyllä jos joku kysyy (: enemmän kyse oli siitä etten uskolla puhua

Kuulostaa joka tapauksessa rasittavalta.

Vierailija
18/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tosi tyhmä ihminen kommenttiesi kanssa. Tarvitsisit sosiaalisia suhteita enemmän että joku kertoisi sen sinulle. Sivusta 

Vierailija
19/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana olet,et ole mikään Sofian kaltainen puhuva pää.

Vierailija
20/22 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuollaiset ihmiset haluaa elää ja kokea ja olla ihmisten kanssa. Se tyyppi on kerännyt tosi paljon rohkeutta että uskaltaa tulla johonkin sosiaaliseen tilanteeseen ja sitten sinunkaltaiset katselevat jotenkin tuomiten että mitä tuokin tänne nyt tuli ja menis pois pilaamasta.... Vähintä mitä voit tehdä on olla neutraali, ei tarvitse pakolla olla ystävä tylsän hissukan kanssa mutta ei sille tarvi ilkeä olla jos se johonkin tapahtumaan on saanut itsensä paikalle. Miten se voi ikinä muuttua jos se ei saa edes kokeilla tulla ihmisten seuraan?