Anteeksi tyhmä kysymys mutta miten ateistiksi kasvatettu pääsee mukaan kirkon toimintaan? :D
Minulla ei ollut lainkaan uskontoa koulussa. En käynyt rippikoulua eikä minua kastettu lapsena. Onko tästä lähtökohdasta mahdollista liittyä johonkin evlut-seurakuntaan ja tehdä vapaaehtoistyötä tms?
Kommentit (19)
Eiköhän tämäkin asia selviä ottamalla yhteyttä paikalliseen seurakuntaan tai katsomalle heidän nettisivujaan
Toki. Aikuisenakin voit saada kasteen, toimintaan tosin varmaan pääsee mukaan ilmankin. Tuskin ne siellä vakaumusta kyselee ensimmäisenä :)
Googlaa aikuisten rippikoulu. Rippikoulun jälkeen voit (halutessasi) tulla kastetuksi. Seurakunnan tilaisuuksiin voit mennä vaikka heti.
Ateistiksi kasvatettu ihmismieli alkaa väistämättä kysymään kysymyksiä. Sitten ateismi alkaa murenemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiskaste
Sori siis tarkoitin konfirmaatio 🤣
Ennen konfirmaatiota pitää tulla kastetuksi.
Jos kirkko lopettaisi Marxistien kanssa rakastelemisen, voisin ehkä liittyä.
Kyllä on. Ota yhteyttä oman alueesi seurakunnan pastoriin tai diakoniin. Mikäli haluat liittyä kirkkoon, niin voit käydä aikuisrippikoulun, jonka kesto on 20 tuntia ja tulla kastetuksi. Johonkin vapaaehtoistoimintaan voi osallistua ilman liittymistä tai kastetta.
Hei ap, sinä voit liittyä kirkkoon netissä muutamassa minuutissa: googlaa,, Liity kirkkoon.
Heh, luulevainen tekeytyi ateistiksi provotakseen. Ateistiksi ei toki kasvateta. Ihminen syntyy ateistina ja pysyy, ellei lapsena aleta iskostaa uskomuksia.
Myös ap on syntynyt ateistina kuten kaikki ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Heh, luulevainen tekeytyi ateistiksi provotakseen. Ateistiksi ei toki kasvateta. Ihminen syntyy ateistina ja pysyy, ellei lapsena aleta iskostaa uskomuksia.
Ap:ta on lapsesta asti opetettu karttamaan kaikkea uskontoon liittyvää ja jopa pilkkaamaan uskovaisia.
Vierailija kirjoitti:
Okei. Minulle opetettiin lapsena että ihminen syntyy lestadiolaisena. Ei kukaan voi varmasti tietää mikä on lapsen vakaumus. En minä esimerkiksi missään välissä lapsuutta ajatellut ettei Jumalaa ole olemassa. En siis ollut ateisti. Pienimmiltä vauvoilta ei kukaan tietenkään voi kysyä ovatko he ateisteja, lestadiolaisia vai mitä.
KVG