Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kykenemmekö uutisia kuluttamalla parantamaan elämäämme vai tekeekö uutisten kuluttaminen meistä vain turhaan pelokkaita

Vierailija
24.03.2026 |

Istutaan alas ja otetaan uutisvirrasta mikä tahansa uutinen tarkastelun alle. Parantaako se elämää vai aiheuttaako se pelokkuutta? Kumpaa se enemmän aiheuttaa? Tiedän jo mitä itse vastaisin mutta annetaan katsojien päättää kanssa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutokset ja taksiyllätykset: toista korostetaan, toista vähätellään. Toinen on kaukana ja lähellä ja aiheutamme sitä itse, kerrotaan. Toinen on lähellä ja kaukana kanssa, mutta sitä on saatava kaukaa lisää lähelle, kerrotaan.

Vierailija
2/8 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisia voi lukea monella tavalla. Onko uutinen yleensä hyödyllinen? Vaikuttaako se jotenkin elämääni nyt vai viiveellä? Vaatiko uutinen jotain toimenpiteitä, mitä ja miksi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisia voi lukea monella tavalla. Onko uutinen yleensä hyödyllinen? Vaikuttaako se jotenkin elämääni nyt vai viiveellä? Vaatiko uutinen jotain toimenpiteitä, mitä ja miksi? 

Voihan maitoakin siemaista, kurluttaa tai vain klumpauttaa alas ahmaisten äänekkäästi, mutta ravintoarvo on sama. Kykenetkö itse seulomaan maidosta parhaat ravintoaineet juotuasi sen?

Vierailija
4/8 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisia hädintuskin ehtii edes lukea jos on työssäkäyvä suht aktiivinen henkilö 

Vierailija
5/8 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä uutisien mausta vaan sylkäisen ne maahan. Otsikoiden näkeminen ellottaa.

Vierailija
6/8 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan maitoakin siemaista, kurluttaa tai vain klumpauttaa alas ahmaisten äänekkäästi, mutta ravintoarvo on sama. Kykenetkö itse seulomaan maidosta parhaat ravintoaineet juotuasi sen?

En juo lainkaan maitoa, joten sen ravintoarvolla ei ole minulle mitään merkitystä. Uutisten suhteen noudatan tuota kysymyssarjaa. Jos otsikko ei kosketa minua mitenkään, en lue edes koko uutista ja mitä uutiseen tulee seula on tarkka. 

Vierailija
7/8 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisten kuluttaja. Hapen tuhlaaja.

Vierailija
8/8 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutisten kuluttaja. Hapen tuhlaaja.

Tämä lisäksi se syö ravinnokseen vain valmiiksi pureskeltua ja takaisin ulos oksennettua ruokaa. Se annostellaan lusikalla tai ruutataan ruiskulla. Ja kuluttaja kiittää annoksesta kädet siunausasennossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi