Tää työttömyys on kuin eläis painajaisessa.
En nyt kaipaa mitään vääntöä ja jos ei kiinnosta tästä jutella kuinka pahalta tuntuu kuin työttömyys vaa jatkuu, niin ole hyvä ja jätä meitä muita juttelemaan rauhassa tästä. Yöunet menevät täällä stressistä!
Työmarkkinatuki verojen jälkeen noin reilu 500e, asumistuki 300e.
Eli 800 eurosta jää käteen 180e sen jälkeen kun on vuokra maksanut. Tällä summalla pitää ruokaa ja menot kustantaa.
Kommentit (191)
Koko Suomi on ollut jo ainakin Sipilän hallituksesta lähtien pelkkää painajaista, heikennyksiä heikennysten perään ja rikkaan paskaeliitin suosimista tavallisten ihmisten kustannuksella!!
Vierailija kirjoitti:
Olisin varmaan jo kuollut jos en saisi pimeitä töitä. Niitä on ollut paljon. Se on kumma kun ei palkata työsopimuksella kuin kuukaudeksi ja sitten työnantaja soittaa perjantai illalla että tuletko pimeisiin töihin maksan käteisellä. Olen yhdellä vanhalla työnantajalla ollut varmaan 80 kertaa tekemässä eri urakoita pimeesti. Viikossakin olen saanut 300-400 euroa käteen.
Pimeitä urakoita viikonloppuisin. Just. Oletko miettinyt mistä ne firmat saa noin paljon pimeitä tuloja, joista nuo pimeät palkat voi maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin varmaan jo kuollut jos en saisi pimeitä töitä. Niitä on ollut paljon. Se on kumma kun ei palkata työsopimuksella kuin kuukaudeksi ja sitten työnantaja soittaa perjantai illalla että tuletko pimeisiin töihin maksan käteisellä. Olen yhdellä vanhalla työnantajalla ollut varmaan 80 kertaa tekemässä eri urakoita pimeesti. Viikossakin olen saanut 300-400 euroa käteen.
Pakko tehdä pimeitä töitä! se on minun etu, että näitä helposti saa.
Mistä niitä saa? Kerro mullekin. T: työtön opettaja
Joskus on tarjottu töitä kevytyrittäjänä. Toiminimeä ei ole pakko olla, mutta pointtina on, että työsopimusta ei tehdä, vaan toimeksiantosopimus, ja palkan sijaan maksetaan korvaus laskutuksella. Itse pitäisi sitten maksaa ne sivukulut ja verot. Mutta eihän työtön voi sitä tehdä, koska tulkitaan yrittäjäksi. Luultavasti tuo edellinen kirjoittaja on siis tehnyt kevytyrittäjänä jättänyt nuo verot ja maksut vain maksamatta. Siitä voi olla kyse. Koska eihän yritys voi helposti muuten toimia, ellei sitten tosiaan saa jostain myös pimeitä tuloja, mikä olisi jo aivan tosi hämärää. - Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pimeitä urakoita viikonloppuisin. Just. Oletko miettinyt mistä ne firmat saa noin paljon pimeitä tuloja, joista nuo pimeät palkat voi maksaa?
yritysmaailman parhaita kavereita onkin kaikenlaiset rikollisjärjestöt ja muut alamaailman toimijat...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos sattuisi joku tapaturma yms.., miten vakuutukset, kuka korvaa jne. Pimeät työt ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön. Saan sen kuusisataa euroa työttömyyskorvausta käteen neljässä viikossa. Vuokra on 400 euroa ja vesimaksu 20 euroa. Saan toimeentulon kautta melkein kokonaan vuokran maksettua. Itse maksan vain 5 euroa sekä kahdenkympin vesimaksun. Vakuutuksen ja sähkölaskun maksan itse, mutta saan ne rahat kelalta toimeentulomaksuna takaisin. Lääkkeet saan myös ilmaiseksi. Minulle jää kuukaudessa itselleni riittävästi rahaa elämiseen. Töihin ei tarvitse mennä.
Ok, olet siis tyytyväinen kun saat noin tonnin kuussa. Miten saat aikasi kulumaan?
Hyvinhän se tässä oleskellessa kuluu. Kotioloissa ja vähän ulkona kävelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko hakenut koko maasta? Jos työttömyys pitkittyy, kyllä ainakin itse olen siinä vaiheessa jo halukas muuttamaan.
Ja jos töitä ei löydy, niin edes halvempi asunto. Ettei kaikki tuet mene asumiseen.
Joillakin sitoo puoliso tai lapset omalle paikkakunnalle.
Joka paikkakunnalla tahtoo olla ne omat työttömät!
Näinhän se menee mitä ap sanoo. En minäkään tämmöisillä rahoilla elämääni ja oloani järin hyväksi ja turvatuksi tunne. Mutta elämää eletään päivä kerrallaan. Ehkä jo pian on asiat paremmin.
Ihmettelen niin tätä nykyhallitusta, kun ei tee urakalla mitään työttömyyden vähentämiseksi. Pitäisi julistaa kansallinen hätätila. Myös työttömien läheiset kärsivät. Myös henkiset kärsimykset ovat kauaskantoisia. Kyllä Purra ja Orpo on tuhonneet tämän maan. Hyvät ihmiset, tärkein asia tulevalla vaalikaudella on työttömyyden vähentäminen. Nyt puolueet ovat alkaneet, kuten aina, jeesustelemalla vanhuksilla ja mamuilla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen niin tätä nykyhallitusta, kun ei tee urakalla mitään työttömyyden vähentämiseksi. Pitäisi julistaa kansallinen hätätila. Myös työttömien läheiset kärsivät. Myös henkiset kärsimykset ovat kauaskantoisia. Kyllä Purra ja Orpo on tuhonneet tämän maan. Hyvät ihmiset, tärkein asia tulevalla vaalikaudella on työttömyyden vähentäminen. Nyt puolueet ovat alkaneet, kuten aina, jeesustelemalla vanhuksilla ja mamuilla.
Tämä on ihmisoikeusrikos, koska valtion tehtävä on taata ihmisille työtä elannon saamiseksi. Nyt valtio on suosinut vain työpaikkojen massahävitystä, automaatiota ja tekoälyä. Tämä on taloudellista väkivaltaa ihmisiä vastaan! Lisäksi vielä henkistä väkivaltaa tuolla vttumaisella mene töihin huutelulla! Tällaista politiikkaa harjoittavat vain moraalittomat, mielisairaat psykopaatit, ei kukaan täysissä järjissään oleva ihminen!
Maamuja pitäisi saada palaamaan kotimaihinsa eikä antaa niille kansalaisuuksia. Sairas eduskunta.