Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tää työttömyys on kuin eläis painajaisessa.

Vierailija
24.03.2026 |

En nyt kaipaa mitään vääntöä ja jos ei kiinnosta tästä jutella kuinka pahalta tuntuu kuin työttömyys vaa jatkuu, niin ole hyvä ja jätä meitä muita juttelemaan rauhassa tästä. Yöunet menevät täällä stressistä!

Työmarkkinatuki verojen jälkeen noin reilu 500e, asumistuki 300e.

Eli 800 eurosta jää käteen 180e sen jälkeen kun on vuokra maksanut. Tällä summalla pitää ruokaa ja menot kustantaa.

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa elämästänne tuilla eläjät!

Olette päässeet sosialistiseen paratiisiin. Töissä ei tarvitse käydä ja yhteiskunta tarjoaa kaiken minkä tarvitsette ilmaiseksi. Muistakaa äänestää SDP.

Hävetkää työttömyys on oma valinta.

Vierailija
162/169 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan jo kuollut jos en saisi pimeitä töitä. Niitä on ollut paljon. Se on kumma kun ei palkata työsopimuksella kuin kuukaudeksi ja sitten työnantaja soittaa perjantai illalla että tuletko pimeisiin töihin maksan käteisellä. Olen yhdellä vanhalla työnantajalla ollut varmaan 80 kertaa tekemässä eri urakoita pimeesti. Viikossakin olen saanut 300-400 euroa käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nauttinut tästä vapaa-ajasta suunnattomasti. puoliso juuri kirjoitti yli viiden vuoden sopimuksen joten ei hätää näköpiirissä.

Vierailija
164/169 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin varmaan jo kuollut jos en saisi pimeitä töitä. Niitä on ollut paljon. Se on kumma kun ei palkata työsopimuksella kuin kuukaudeksi ja sitten työnantaja soittaa perjantai illalla että tuletko pimeisiin töihin maksan käteisellä. Olen yhdellä vanhalla työnantajalla ollut varmaan 80 kertaa tekemässä eri urakoita pimeesti. Viikossakin olen saanut 300-400 euroa käteen.

Ei se ole kumma. Suomessa työntekijästä maksettavat pakolliset sivulut ovat aivan liian korkeat. Pitää olla hyvä yhtiö ja työntekijä, että kannattaa palkata oikealla sopimuksella.

Vierailija
165/169 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain keikkatyötä tarjolla, sen verran kuin nykyään uskaltaa työttömänä tehdä? Jos lauantaivuoroista saisi muutaman satasen päälle.

Keikkaduunilla on saatava kasaan 1600 netto kuussa vähintään, että olisi mitään järkeä.

Vierailija
166/169 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan

Nyt sinun kannattaa hypätä jätemyllyyn 

Vierailija
167/169 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työttömänä pääsisi muuttamaan erittäin halpaan vuokra-asuntoon, jotain max 300 euroa. Tietysti jos haluaa odottaa työllistymistä isommilla paikkakunnilla, se ei välttämättä käy. 

Ei tuo hyödytä juuri mitään, kun asumistuki pienenee samassa suhteessa.

Vierailija
168/169 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole hakenut toimeentulotukea?

Ei anna ylpeys periksi.

Eli mieluummin kituutat ja stressaat ja mietit miten rahat riittää, kuin laitat netissä hakemuksen? 

En halua levitellä tilitietojani ympäriinsä.

Olet heti epäluotettava verottajan silmissä. Verottaja saa katsoa tilitietosi, jos et itse ilmoita tuli tietojasi.   

Vierailija
169/169 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole hakenut toimeentulotukea?

Ei anna ylpeys periksi.

Eli mieluummin kituutat ja stressaat ja mietit miten rahat riittää, kuin laitat netissä hakemuksen? 

En halua levitellä tilitietojani ympäriinsä.

Olet heti epäluotettava verottajan silmissä. Verottaja saa katsoa tilitietosi, jos et itse ilmoita tuli tietojasi.   

Korjaus: jos et ilmoita tilitietojasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän