Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tää työttömyys on kuin eläis painajaisessa.

Vierailija
24.03.2026 |

En nyt kaipaa mitään vääntöä ja jos ei kiinnosta tästä jutella kuinka pahalta tuntuu kuin työttömyys vaa jatkuu, niin ole hyvä ja jätä meitä muita juttelemaan rauhassa tästä. Yöunet menevät täällä stressistä!

 

Työmarkkinatuki verojen jälkeen noin reilu 500e, asumistuki 300e.

 

Eli 800 eurosta jää käteen 180e sen jälkeen kun on vuokra maksanut. Tällä summalla pitää ruokaa ja menot kustantaa.

Kommentit (240)

Vierailija
161/240 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttikaa elämästänne tuilla eläjät!

Olette päässeet sosialistiseen paratiisiin. Töissä ei tarvitse käydä ja yhteiskunta tarjoaa kaiken minkä tarvitsette ilmaiseksi. Muistakaa äänestää SDP.

Hävetkää työttömyys on oma valinta.

Vierailija
162/240 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan jo kuollut jos en saisi pimeitä töitä. Niitä on ollut paljon. Se on kumma kun ei palkata työsopimuksella kuin kuukaudeksi ja sitten työnantaja soittaa perjantai illalla että tuletko pimeisiin töihin maksan käteisellä. Olen yhdellä vanhalla työnantajalla ollut varmaan 80 kertaa tekemässä eri urakoita pimeesti. Viikossakin olen saanut 300-400 euroa käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/240 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nauttinut tästä vapaa-ajasta suunnattomasti. puoliso juuri kirjoitti yli viiden vuoden sopimuksen joten ei hätää näköpiirissä.

Vierailija
164/240 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin varmaan jo kuollut jos en saisi pimeitä töitä. Niitä on ollut paljon. Se on kumma kun ei palkata työsopimuksella kuin kuukaudeksi ja sitten työnantaja soittaa perjantai illalla että tuletko pimeisiin töihin maksan käteisellä. Olen yhdellä vanhalla työnantajalla ollut varmaan 80 kertaa tekemässä eri urakoita pimeesti. Viikossakin olen saanut 300-400 euroa käteen.

Ei se ole kumma. Suomessa työntekijästä maksettavat pakolliset sivulut ovat aivan liian korkeat. Pitää olla hyvä yhtiö ja työntekijä, että kannattaa palkata oikealla sopimuksella.

Vierailija
165/240 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain keikkatyötä tarjolla, sen verran kuin nykyään uskaltaa työttömänä tehdä? Jos lauantaivuoroista saisi muutaman satasen päälle.

Keikkaduunilla on saatava kasaan 1600 netto kuussa vähintään, että olisi mitään järkeä.

Vierailija
166/240 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan

Nyt sinun kannattaa hypätä jätemyllyyn 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/240 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työttömänä pääsisi muuttamaan erittäin halpaan vuokra-asuntoon, jotain max 300 euroa. Tietysti jos haluaa odottaa työllistymistä isommilla paikkakunnilla, se ei välttämättä käy. 

Ei tuo hyödytä juuri mitään, kun asumistuki pienenee samassa suhteessa.

Vierailija
168/240 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole hakenut toimeentulotukea?

Ei anna ylpeys periksi.

Eli mieluummin kituutat ja stressaat ja mietit miten rahat riittää, kuin laitat netissä hakemuksen? 

En halua levitellä tilitietojani ympäriinsä.

Olet heti epäluotettava verottajan silmissä. Verottaja saa katsoa tilitietosi, jos et itse ilmoita tuli tietojasi.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/240 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole hakenut toimeentulotukea?

Ei anna ylpeys periksi.

Eli mieluummin kituutat ja stressaat ja mietit miten rahat riittää, kuin laitat netissä hakemuksen? 

En halua levitellä tilitietojani ympäriinsä.

Olet heti epäluotettava verottajan silmissä. Verottaja saa katsoa tilitietosi, jos et itse ilmoita tuli tietojasi.   

Korjaus: jos et ilmoita tilitietojasi.

Vierailija
170/240 |
11.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin varmaan jo kuollut jos en saisi pimeitä töitä. Niitä on ollut paljon. Se on kumma kun ei palkata työsopimuksella kuin kuukaudeksi ja sitten työnantaja soittaa perjantai illalla että tuletko pimeisiin töihin maksan käteisellä. Olen yhdellä vanhalla työnantajalla ollut varmaan 80 kertaa tekemässä eri urakoita pimeesti. Viikossakin olen saanut 300-400 euroa käteen.

Ei se ole kumma. Suomessa työntekijästä maksettavat pakolliset sivulut ovat aivan liian korkeat. Pitää olla hyvä yhtiö ja työntekijä, että kannattaa palkata oikealla sopimuksella.

Tai vaihtoehtoisesti pomon kaveri tai kaveripiiristä palkattu. :) Ihan sama, vaikka ruokatauko venyy tunnista puoleentoista ja röökitaukoja sisältyisi kymmenen normaaliin työaikaan, mut kunhan on kaveri niin vakkarisopimus on tarjolla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/240 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, tuossa kyllä toivoo, ettei tule tarvetta vaikka hammaslääkärille. Tai jos pyykkikone, jääkaappi tai hella hajoaa. 

ei se ongelma ole kuin vuokranantaja näitä yleensä ostaa.

Tällaiset asiat minä olen asuntoihin vuokranantajana aina hankkinut niistä ei vuokralaiseni tarvitse huolehtia. 

Vierailija
172/240 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin varmaan jo kuollut jos en saisi pimeitä töitä. Niitä on ollut paljon. Se on kumma kun ei palkata työsopimuksella kuin kuukaudeksi ja sitten työnantaja soittaa perjantai illalla että tuletko pimeisiin töihin maksan käteisellä. Olen yhdellä vanhalla työnantajalla ollut varmaan 80 kertaa tekemässä eri urakoita pimeesti. Viikossakin olen saanut 300-400 euroa käteen.

Pakko tehdä pimeitä töitä! se on minun etu, että näitä helposti saa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/240 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain keikkatyötä tarjolla, sen verran kuin nykyään uskaltaa työttömänä tehdä? Jos lauantaivuoroista saisi muutaman satasen päälle.

Keikkaduunilla on saatava kasaan 1600 netto kuussa vähintään, että olisi mitään järkeä.

Miten jos tekisit pimeänä?

Vierailija
174/240 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat näitä suomen super luxus ongelmia, kun rahaa jää pakollisten kulujen jälkeen vielä 180e ruokaan ja muihin menoihin.

Jos vaikka joka kuukausi pitäisi ottaa 500e-1000e velkaa peruselämiseen, sitten juuri ja juuri voisi ymmärtää narinan.

Monisssa muissa maissa ihmiset vain kuolevat kylmään, nälkään ja tauteihin, että jos joku miettii miten suomella on varaa tällaiseen 10 kertaiseen ylimääräiseen super luxukseen, niin vastaus on: 

Ei olekaan ja siksi velkaannumme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/240 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön. Saan sen kuusisataa euroa työttömyyskorvausta käteen neljässä viikossa. Vuokra on 400 euroa ja vesimaksu 20 euroa. Saan toimeentulon kautta melkein kokonaan vuokran maksettua. Itse maksan vain 5 euroa sekä kahdenkympin vesimaksun. Vakuutuksen ja sähkölaskun maksan itse, mutta saan ne rahat kelalta toimeentulomaksuna takaisin. Lääkkeet saan myös ilmaiseksi. Minulle jää kuukaudessa itselleni riittävästi rahaa elämiseen. Töihin ei tarvitse mennä.

Vierailija
176/240 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain keikkatyötä tarjolla, sen verran kuin nykyään uskaltaa työttömänä tehdä? Jos lauantaivuoroista saisi muutaman satasen päälle.

Keikkaduunilla on saatava kasaan 1600 netto kuussa vähintään, että olisi mitään järkeä.

Miten jos tekisit pimeänä?

Miettisin kyllä monta kertaa ennen kuin tuollaiseen pimeään keikkaduuniin lähtisin. Eihän mikään laillinen yritys voi maksaa pimeää palkkaa, koska se edellyttää että sillä pitää olla myös pimeää tuloa. Pimeitä palkkoja ei voi laittaa kirjanpitoon yrityksen menoiksi. 

Vierailija
177/240 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön. Saan sen kuusisataa euroa työttömyyskorvausta käteen neljässä viikossa. Vuokra on 400 euroa ja vesimaksu 20 euroa. Saan toimeentulon kautta melkein kokonaan vuokran maksettua. Itse maksan vain 5 euroa sekä kahdenkympin vesimaksun. Vakuutuksen ja sähkölaskun maksan itse, mutta saan ne rahat kelalta toimeentulomaksuna takaisin. Lääkkeet saan myös ilmaiseksi. Minulle jää kuukaudessa itselleni riittävästi rahaa elämiseen. Töihin ei tarvitse mennä.

Ok, olet siis tyytyväinen kun saat noin tonnin kuussa. Miten saat aikasi kulumaan?

Vierailija
178/240 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat näitä suomen super luxus ongelmia, kun rahaa jää pakollisten kulujen jälkeen vielä 180e ruokaan ja muihin menoihin.

Jos vaikka joka kuukausi pitäisi ottaa 500e-1000e velkaa peruselämiseen, sitten juuri ja juuri voisi ymmärtää narinan.

Monisssa muissa maissa ihmiset vain kuolevat kylmään, nälkään ja tauteihin, että jos joku miettii miten suomella on varaa tällaiseen 10 kertaiseen ylimääräiseen super luxukseen, niin vastaus on: 

Ei olekaan ja siksi velkaannumme.

Noinhan tuo oikeistohallitusken propaganda on saanut ihmiset uskomaan. Oikeasti, meillä on kyllä varaa perusturvaan. Mutta valtion pitäisi kyllä keskittyä enemmän perustehtäväänsä, ja etenkin kaikenlaisia yritys-, järjestö- ja muita tukia ja avustuksia sekä julkishallinnon paisuneita kuluja pitäisi karsia sen verran, että talouden saisi tasapainoon. Köyhimmiltä ei tule leikata enää enempää. 

Vierailija
179/240 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmille joiden tulona on yleinen asumistuki ja työttömyysturva (työmarkkinatuki, yleistuki) saavat niiden lisäksi vielä perustoimeentulotukea. Jos ei ole jemmassa omaisuutta tai säästöjä niin ilman muuta kannattaa selvittää voiko sitä saada.

Voi olla niitä kuukausia, jolloin ei ole ylimääräisiä laskuja niin toimeentulotukea ei saa. Mutta voi olla niitä kuukausia jolloin on taloussähkölasku, terveyskeskusmaksu ja vesilasku, kotivakuutuslasku tms. että tukea jääkin maksuun. Jos tukea jää vähänkin maksuun, mukana tulee myös maksusitoumus apteekkiin jolla voi saada reseptilääkkeet.

Vierailija
180/240 |
13.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin varmaan jo kuollut jos en saisi pimeitä töitä. Niitä on ollut paljon. Se on kumma kun ei palkata työsopimuksella kuin kuukaudeksi ja sitten työnantaja soittaa perjantai illalla että tuletko pimeisiin töihin maksan käteisellä. Olen yhdellä vanhalla työnantajalla ollut varmaan 80 kertaa tekemässä eri urakoita pimeesti. Viikossakin olen saanut 300-400 euroa käteen.

Pakko tehdä pimeitä töitä! se on minun etu, että näitä helposti saa. 

Mistä niitä saa? Kerro mullekin. T: työtön opettaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi