Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tää työttömyys on kuin eläis painajaisessa.

Vierailija
24.03.2026 |

En nyt kaipaa mitään vääntöä ja jos ei kiinnosta tästä jutella kuinka pahalta tuntuu kuin työttömyys vaa jatkuu, niin ole hyvä ja jätä meitä muita juttelemaan rauhassa tästä. Yöunet menevät täällä stressistä!

Työmarkkinatuki verojen jälkeen noin reilu 500e, asumistuki 300e.

Eli 800 eurosta jää käteen 180e sen jälkeen kun on vuokra maksanut. Tällä summalla pitää ruokaa ja menot kustantaa.

Kommentit (240)

Vierailija
201/240 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotiasujalle ei jää mitään 800e (verojen jälkeen 595e) kuussa.  Menee miinukselle rutkasti. Joudun käyttämään säästöjäni kun töitä ei ole eikä löydy. Onko tarkoitus että kaikki olemme sossuluukulla viimein? Olisi ihan kiva että edes jonkinmoisen pahanpäivän varan voisi säilyttää tukien leikkautumatta! Sossu kumminkaan maksa esim. Äkillistä leikkaushoitoa tahi muuta mikä maksaa nyt karmeasti koronneina helposti 1500 euroakin! Ja kunnalliseen ei edes pääse. Soittoajankin sain vasta kk. Päähän kun viimeksi tarvitsin lääkäripalveluita! Se ei vielä johtanut mihinkään. Siitä 2.5 kk. päähän tuli vasta ensimmäinen toimenpideaika. Loput mitä piti vielä tehdä niin odottelen niitä testejä edelleen. Aikaa mennyt jo n. 2 vuotta...

Nythän sinulla kaikesta päätellen on sw paha päivä, jonka varalle ne säästöt on tarkoitettu. 

Vierailija
202/240 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa harkita halvempaa asuntoa itse sain 30 M2 asunnon parvekkeella Lappeenrannasta 425,00 € entisestä samanlaisesta asunnosta maksoin samalla paikkakunnalla 520,00 € säästän 95,00 € kk 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/240 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain kenkää ennen joulua. Irtisanomisaika loppui pari kk sitten. Velkaa 250000€, kolme lasta, vaimo matalapalkka alalla. Ansiosidonnaisesta ja menojen minimoinnista huolimatta ollaan  400-500€  miinuksella joka kuukausi.

Pariin haastatteluun olen päässyt noin 30 hakemuksen jälkeen. Ei natsannut. Alkaa olla aika kovat paineet löytää työtä. Vuodenvaihteessa loppuu rahat. Pankki ei ole innostunut lyhennys vapaasta kun niitä on jo äitiysvapaiden takia otettu. 

Kämppä myyntiin sitten ja menee pahasti tappiolla jos siihen joudutaan.

Tsemppiä ja onnea työnhakuun! Aivan kamala tilanne. Tuttavat joutuivat myymään asuntonsa työttömyyden takia tappiolla ja joutuivat muuttamaan erilleen pärjätäkseen. 

Vierailija
204/240 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöunet menevät

Yönsä voi nukkua ihan rauhassa, koska ei sitä työtä joka tapauksessa yöaikaan mistään haeta eikä saa. Eikä tilanteet muutenkaan kyllä miettimisellä muutu. Kun tämän faktan tekee itselleen selväksi, niin ei enää valvo öitään.

Yö kannattaa käyttää hermojen lepuuttamiseen eli nukkua. Päivällä on sitten taas aikaa miettiä ja silloin asioille voi jotain tehdäkin käytännössä. Mene siis nukkumaan rauhassa. Tee ennen nukkumaanmenoa vaikka jotain mukavaa ja rentouttavaa, joka vie ajatukset pois murheista.

Sama pätee myös iltoihin ja viikonloppuihin. Myöskään noina aikoina ei kukaan hae firmalleen jotain työntekijöitä, eikä työttömyysasialleen voi mitään noinakaan aikoina (ellei sitten esim. hae johonkin baariin töihin ja kysele töitä samalla, kun siellä baarissa istuu). Mutta pääsääntöisesti on ihan turha noitakaan aikoja pilata miettimisellä.

Vierailija
205/240 |
19.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan pelkkää ruokaa, shampoota ja siivousaineita. Asunnossa riittää siivottavaa kyllä.

Vierailija
206/240 |
20.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha vapauttaa sinut köyhyyden kahleista, niin minä tein. 

Vierailija
207/240 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse työtön ja kk tuloni ovat paremmat kuin töissä käyvillä kavereilla. 

Niska Limassa tehdään työtä mistä ei tykätä ja laskut painaa koko ajan päälle. 

Tympeää kattoa vierestä tuommoista selviytymistä. 

Hinnat nousee joka paikassa mutta palkkoja ei nosteta ja ajatellaan että työpaikka on joku siunaus vaikka palkka on paska. 

Sääliksi käy ihmispoloista joita vierestä seuraan. 

Onneksi suhteeni ihmisiin takaa sen että voin silloin tällöin käydä harmaan talouden puolella tekeen pikku nipun seteiletä että pääsee ees kerran vuodessa käymää viikon reissun Euroopassa. 

Kiitos kela ja kiitos te työssäkäyvät ihmiset jotka mahdollista toteuttaa elämiseni. 

Ilmiannettu rybo 

Vierailija
208/240 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kallis kämppä sinulla. Saatko asumistukea? Jollet sekin kertoo että asunto liian kallis siihen nähden, että et ole töissä.

Vierailija
209/240 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain kenkää ennen joulua. Irtisanomisaika loppui pari kk sitten. Velkaa 250000€, kolme lasta, vaimo matalapalkka alalla. Ansiosidonnaisesta ja menojen minimoinnista huolimatta ollaan  400-500€  miinuksella joka kuukausi.

Pariin haastatteluun olen päässyt noin 30 hakemuksen jälkeen. Ei natsannut. Alkaa olla aika kovat paineet löytää työtä. Vuodenvaihteessa loppuu rahat. Pankki ei ole innostunut lyhennys vapaasta kun niitä on jo äitiysvapaiden takia otettu. 

Kämppä myyntiin sitten ja menee pahasti tappiolla jos siihen joudutaan.

Tsemppiä ja onnea työnhakuun! Aivan kamala tilanne. Tuttavat joutuivat myymään asuntonsa työttömyyden takia tappiolla ja joutuivat muuttamaan erilleen pärjätäkseen. 

Tsemppiä, älä luovuta. Tuo velkamäärä on kyllä järjetön - vaikka saisit töitä pian niin muuttakaa edullisempaan asuntoon. Tuo velka on stressitekijä sekä parisuhteelle että sinulle.

Vierailija
210/240 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin aloittajalle kertoa, että käyn 5 päivänä viikossa töissä ja saan käteen noin 950e.

ps ja kesät talvet pyörällä (60e) olipa sitten metri lunta tai kaatosade

Ei taida olla kokopäivätyö?

Vierailija
211/240 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa äänestää SDP. Lindman paskoo kultamunan ja Suomi pelastuu!!

Vierailija
212/240 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa meillä täysin samanlainen kuin Tanskan malli on. Siihen rahaan mitä Tanskassa saa tukia tekisi mielellään sen 20 tuntia viikossa töitä.

Tanskassa on menossa kokeilu, joka koskee pientä osaa työttömistä. 

Vierailija
213/240 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanan vassarirotta moisit mun rahoilla.

Vierailija
214/240 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa meillä täysin samanlainen kuin Tanskan malli on. Siihen rahaan mitä Tanskassa saa tukia tekisi mielellään sen 20 tuntia viikossa töitä.

Tanskassa on menossa kokeilu, joka koskee pientä osaa työttömistä. 

Tanska maksoi velkoja pois Korona aikana ja velkaa on enää 30 % Suomella oli tuhlailuhallitus ja velkaa on 84 %. 

Suomi on 3 hallituksen eli 12 vuoden päässä Kreikan katastrofista. Sen jälkeen odottaa kymmenien vuosien talouden tervehdyttäminen.

Vierailija
215/240 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin oikeistolaisen näkökulmasta v*tuttaa miten viimeiset vuosikymmenet maata on johdettu poikkeuksetta päin helvettiä, kuten tälläkin hetkellä.

Kansantaloudellinen osaaminen on järkyttävän olematonta ja erilaisista ideologisista syistä se vähäinenkin järki on hylätty. 

On mieletöntä haaskuuta että valtava joukko työhaluisia ihmisiä on työtä vailla ja suorat sekä epäsuorat epäsuotuiset seuraukset kestävät parin vuosikymmenen verran. 

Omalla osallani asiat ovat hyvin, mutta muutaman kuukauden ulkomaan keikalta palattuani päätin että ei enää tätä ilmapiiriä. Kaikkialla on omat ongelmansa, mutta näitä minulle tuttuja en viitsi enää katsella. Siirryn syksyn päätteeksi varsin kauas varhaiselle eläkkeelle. 

Toivon onnea ja mahdollisimman pikaista helpotusta vaikeuksiin joutuneille.  

Vierailija
216/240 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn pienipalkkaisessa osa-aikatyössä mutta elämä on silti yhtä taistelua. Mihinkään tukiin en ole oikeutettu, koska palkkani on muka liian suuri. Mutta on kuitenkin pahimmillaan samaa luokkaa perus tt:n kanssa.

Tilipäivän jälkeen ehkä ensimmäisen viikon asiat on ok, kun on varaa. Loppukuu on aina jatkuvaa kituuttamista. Ja juu, haen jatkuvasti parempaa työtä! Jopa 4 hakemusta/kk.

Vierailija
217/240 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jotain keikkatyötä tarjolla, sen verran kuin nykyään uskaltaa työttömänä tehdä? Jos lauantaivuoroista saisi muutaman satasen päälle.

sitä summaa otetaan työmarkkinatuesta pois.

Harmaana, kun tekee kukaan ei ota mitään pois ja piste.

Vierailija
218/240 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatanan vassarirotta moisit mun rahoilla.

Vihervassarit on aina ollut yhteiskunnan varoilla eläviä.

Vierailija
219/240 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa harkita halvempaa asuntoa itse sain 30 M2 asunnon parvekkeella Lappeenrannasta 425,00 € entisestä samanlaisesta asunnosta maksoin samalla paikkakunnalla 520,00 € säästän 95,00 € kk 

Et sä mitään säästä. Kun vuokra on halvempi niin asumistuki pienenee samaa tahtia. Pahimmassa tapauksessa katsotaan vuokran olevan niin pieni ettet enää saa asumistukea. Käteen jää vähemmän rahaa kuin ennen muuttoa.

Vierailija
220/240 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en omistusasujana saa edes asumistukea. Lainaa on jäljellä 50k. Syön pelkkiä nuudeleita ja puuroa. Työttömänä 2 v. Mitään ei pysty harrastamaan, leikkaan tukankin itse.

Töitä olen hakenut ulkomaita myöten, mutta ei kukaan halua 36-vuotiasta naista töihin.

Ei tämä ole elämää.