Edes matalapalkka-alan työtä ei saa
Olen yrittänyt vaihtaa työpaikkaa jo monta kuukautta, mitään ei saa. Ilmoituksia on todella vähän ja hirveästi hakijoita.
Kommentit (193)
Ruokakauppoihin tarvitaan kiireapulaisia aina eli ei todellakaan tartte jumittaa kotona sohvalla, jos ei halua.
Osaatko leipoa? Ala leipomaan tilauksesta kakkuja, leipiä, rieskoja ym. mitä ihmiset tarvitsevat päivittäin. Yksi vaihtoehto on myyntikoju torille. Kotitekoiset leivonnaiset myyvät kuin häkä.
Miksi haluat vaihtaa nimenomaan matalapalkka-alalle? Jos sinulla on parempipalkkainen työ, ei käy järkeen vaihtaa sitä matalapalkka-alalle, joten ei ihme, että työnantajien epäilykset heräävät.
Jos ei ole matalapalkkaisia töitä, niin hae paremmin palkattuihin hommiin.
Purra on luvannut, että hän lähtee keräämään työttömien kanssa risuja lähimetsiin. Kaikille riittää aivan varmasti töitä risusavotassa, koska Suomen metsistä ei risut ihan heti lopu. Työttömyysprosentti on tämän johdosta pian 0%.
Tämä tulee olemaan matalapalkkaista työtä, kun kerran matalapalkka-alan töitä halutaan ensisijaisesti tehdä.
Töitä kyllä olisi vaan ei ole tekijöitä! Pistelee niin vihaksi kun kukaan ei edes hae!
Suostuuko professoriksi kouluttautunut tulemaan töihin 1100 euron palkalla, jota meidän firmassa maksetaan kaikkein kokeneimmille osaajille?
Vierailija kirjoitti:
Et sinä töitä saa ilmoituksia katsomalla. Suurta osaa työstä ei missään erikseen ilmoitella. Puhelin kouraan ja soittamaan. Niin minäkin sain viime vuonna vuoden sopimuksen. Missään sitä paikkaa ei virallisesti ilmoitettu. Pitää olla aloitekykyinen ja aktiivinen. Soittaa ja esittää asiansa. Se toimii edelleen paremmin kuin ne paperiset hakemukset. Ja jos heillä ei ole töitä voivat he vinkata missä voisi olla. Tieto kulkee muualla kuin virallisilla kanavilla.
Paperiset hakemukset? :D
Mitä ihmettä oikein selität? Ei sellaisia ole tehty vuosikymmeniin.
Ja tuo soittelu... Varmaan toimii jos saa suoraan yhteyden hr-osastoon tai kyseessä on pikkufirma, missä pomo on paikalla.
Olen itse ketjuliikkeessä töissä ja naureskelen näille soittelijoille, jotka oikeasti soittaa suoraan myymälään. Juuh, ei näin...
Matalapalkka-alalla voisin työskennellä, jos työajat eivät olisi niin hankalat
Vierailija kirjoitti:
Tarjolla ainostaan surkeaa vuokratyötä nollatuntisopimuksilla ilman etuja.
Vuokratyöfirmojen kanssa kaikesta saa tapella että asiat hoidettaisiin oikein.
Olisi hyvää mainosta, jos joku vuokratyöfirma alkaisi hoitamaan asiat oikein. Tällä hetkellä tietää, että kaikki niistä ovat samanlaisia, firman etu ennen inhimillistä työntekijän kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä töitä saa ilmoituksia katsomalla. Suurta osaa työstä ei missään erikseen ilmoitella. Puhelin kouraan ja soittamaan. Niin minäkin sain viime vuonna vuoden sopimuksen. Missään sitä paikkaa ei virallisesti ilmoitettu. Pitää olla aloitekykyinen ja aktiivinen. Soittaa ja esittää asiansa. Se toimii edelleen paremmin kuin ne paperiset hakemukset. Ja jos heillä ei ole töitä voivat he vinkata missä voisi olla. Tieto kulkee muualla kuin virallisilla kanavilla.
Ja tuo soittelu... Varmaan toimii jos saa suoraan yhteyden hr-osastoon tai kyseessä on pikkufirma, missä pomo on paikalla.
Olen itse ketjuliikkeessä töissä ja naureskelen näille soittelijoille, jotka oikeasti soittaa suoraan myymälään. Juuh, ei näin...
Me vastaanotamme työhakemuksia ainoastaan postitse (eli juurikin paperisena) tai vaihtoehtoisesti faksilla. Vähentää huomattavasti työtaakkaa, koska muutoin yhtä paikkaa kohden tulisi satoja hakemuksia.
Nyt kun eletään tiukkoja aikoja, niin olen kiitollinen työpaikastani, vaikka palkkani on bruttona 2000€/kk. Kyllä tuolla yksin elää, kun ei ole lapsia, lemmikkiä, autoa. Ja jos pystyy elämään ilman lomamatkoja, kalliita harrastuksia, shoppailuja, viihteilyä ym., niin kyllä tuolla pärjää.
Olen kiitollinen enkä valita, sillä joillakin on hädin tuskin varaa ruokkia perhettään.
Vierailija kirjoitti:
Matalapalkka-alalla voisin työskennellä, jos työajat eivät olisi niin hankalat
Tuo valitettavasti on totta, että matalammin koulutetut tekevät niitä töitä joissa tehdään vuoroa. Esimerkiksi teollisuudessa suorittavissa töissä. Mutta siihen on pakko sopeutua, kun ei ole vaihtoehtoa.
Itse työskentelen teollisuudessa. Edellisessä firmassa tein monta vuotta vuorotyötä. Se oli todella rankkaa. Nostan hattua perheellisille vuorotyöläisille, kun yksinelävällekin se oli välillä ihan piinaa. Nykyisessä firmassa saan onneksi tehdä pelkkää päivävuoroa yksinkertaisessa tuotantotyössä. Toki palkkaus on huono, mutta kyllä sillä pärjää, kun ei elä pää pilvissä. Nettopalkkani on keskimäärin 1700 euroa kuussa.
Miksi ihmeessä monet kuvittelevat, että korkeakoulutettu työtön voisi hypätä tuosta vaan esim. siivousalalle töihin ilman siivousalan ammattitutkintoa? Siivottavissa kohteissa on nykyisin niin monenlaisia erilaisia puhdistettavia pintoja ja materiaaleja, että voi aiheuttaa nopeastikin suurta tuhoa, jos ei tunne eri menetelmiä ja kullekin materiaalille sopivia puhdistusaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me vastaanotamme työhakemuksia ainoastaan postitse (eli juurikin paperisena) tai vaihtoehtoisesti faksilla. Vähentää huomattavasti työtaakkaa, koska muutoin yhtä paikkaa kohden tulisi satoja hakemuksia.
Jep täällä sama homma, kyllä niitä paperisia hakemuksia pystyy lähettämään moniin paikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä monet kuvittelevat, että korkeakoulutettu työtön voisi hypätä tuosta vaan esim. siivousalalle töihin ilman siivousalan ammattitutkintoa? Siivottavissa kohteissa on nykyisin niin monenlaisia erilaisia puhdistettavia pintoja ja materiaaleja, että voi aiheuttaa nopeastikin suurta tuhoa, jos ei tunne eri menetelmiä ja kullekin materiaalille sopivia puhdistusaineita.
Ne on näitä jotka toitottaa että kuka tahansa pääsee siivoojaksi tms. Elävät 80 lukua päässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko ja vaikka olisikin totta, olette harvinainen poikkeus. 99 % yrityksistä on hakemukset laitettu netissä jo yli 20 vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Lama-Suomessa ei ole töitä.
Lama Suomessa on töitä paljonkin, mutta niille on jo tekijät.
Väitteesi on epätosi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun eletään tiukkoja aikoja, niin olen kiitollinen työpaikastani, vaikka palkkani on bruttona 2000€/kk. Kyllä tuolla yksin elää, kun ei ole lapsia, lemmikkiä, autoa. Ja jos pystyy elämään ilman lomamatkoja, kalliita harrastuksia, shoppailuja, viihteilyä ym., niin kyllä tuolla pärjää.
Olen kiitollinen enkä valita, sillä joillakin on hädin tuskin varaa ruokkia perhettään.
Siis toi on ihan hlvetin hyvin. Ellisin itse tuolla summalla herroiksi. T ; 1100 e tienaava.
Jos osaat kieliä, hae kasvuyritykseen myyntitöihin