Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Edes matalapalkka-alan työtä ei saa

Vierailija
24.03.2026 |

Olen yrittänyt vaihtaa työpaikkaa jo monta kuukautta, mitään ei saa. Ilmoituksia on todella vähän ja hirveästi hakijoita.

Kommentit (193)

Vierailija
121/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-Norjaan kalatehtaalle.

Työkieli on englanti. Norjalaiset vähemmistönä työntekijöissä. Suurin osa Ruotsista ja Baltian maista.

Mitä siellä tehdään?

Vierailija
122/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkotiin pääsee. Kunhan ei ole lapsiin kohdistuvaa rikostaustaa/tuomiota.  Sinne kelpaa kuka vaan ja sitä työtä osaa tehdä kuka vaan. Palkka on olematon ja etuja ei ole, lisäksi kannattaa satsata tenoihin, sillä vessaan ei pääse/ehdi.  Kunhan ei juo mitään ja omaa vaatteet säähän kuin säähän lasten kanssa ulkoiluun niin kyllä sillä hommalla vuokran maksaa.

Kai siinä voi käydä samalla itse pissalla, kun niitä lapsia käyttää?? 

Pääseekö osa-aikatyöhön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matalapalkka-aloilla työskentelevät niiden alojen ihmiset. Olen kyllästynyt tähän vähättelevään asenteeseen, että nyt kun töitä ei ole, niin matalapalkka-alojen työntekijöiden pitäisi luovuttaa työnsä paremmin koulutetuille, että heillä olisi edes jotain työtä. Jotta heidän elintasonsa pysyisi kohtuullisena ja köyhät voisivat olla taas köyhempiä. 

Hoitajia tarvitaan tässä maassa koko ajan. Siitä vaan koulunpenkille opiskelemaan. 

Aloittaja oli vaihtamassa työpaikkaa, eli on kaiketi jo matalapalkka-alalla.

Vierailija
124/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos osaat kieliä, hae kasvuyritykseen myyntitöihin

Mitä kieliä pitäisi osata?

Vierailija
125/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla työpaikalla lähes joka viikonloppukin ylitöitä. Uusia ei palkata ja juuri oli muutosneuvottelut. Osa työssä olevista hukkuu työhön ja osa ei saa töitä millään. Nurinkurista.

Vierailija
126/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkieli on englanti. Norjalaiset vähemmistönä työntekijöissä. Suurin osa Ruotsista ja Baltian maista.

Mitä siellä tehdään?

Leivotaan tuotantolinjastolla sopivia raaka-aineita käyttäen kaloja, joita tuodaan marketteihin vakuumipakattuina myyntiin ;)

Totta puhuen poistetaan kalafileistä fileointiveitsellä ruodot ja pakataan kalat myyntiä varten.

Vierailija
127/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla työpaikalla lähes joka viikonloppukin ylitöitä. Uusia ei palkata ja juuri oli muutosneuvottelut. Osa työssä olevista hukkuu työhön ja osa ei saa töitä millään. Nurinkurista.

Miten voi olla muutosneuvottelut, jos töitä on niin paljon, että osa joutuu huhkimaan viikonloppuisin ylitöinä? Suomalaiset työnantajayritykset ovat seonneet!

Vierailija
128/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urbaanilegenda. Kukaan ei suostu noihin matalapalkka töihin 

Minä ainakin suostuin. En saanut koulutustani vastaavaa työtä. Olen suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon ja olen kaupassa myyjänä. Pidän kyllä nykyisestä työstäni, mutta palkka on nettona 1700€ kk. Olen kuitenkin kiitollinen että sain töitä ja kokoaikaisen sopimuksen, mikä on kaupan alalla todella harvinaista.

Onko korkeakoulututkintosi kaupan alalta?

Vierailija
129/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin suostuin. En saanut koulutustani vastaavaa työtä. Olen suorittanut ylemmän korkeakoulututkinnon ja olen kaupassa myyjänä. Pidän kyllä nykyisestä työstäni, mutta palkka on nettona 1700€ kk. Olen kuitenkin kiitollinen että sain töitä ja kokoaikaisen sopimuksen, mikä on kaupan alalla todella harvinaista.

Jotain tästä ainakin jäi kertomatta jos nettopalkka on nykyaikana vielä 1700 euroa. Ei ainakaan ole veroprosentti kohdillaan, edes kaupan alalla palkka ei voi olla noin pieni täysillä tunneilla.

Vierailija
130/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matalapalkka-aloilla työskentelevät niiden alojen ihmiset. Olen kyllästynyt tähän vähättelevään asenteeseen, että nyt kun töitä ei ole, niin matalapalkka-alojen työntekijöiden pitäisi luovuttaa työnsä paremmin koulutetuille, että heillä olisi edes jotain työtä. Jotta heidän elintasonsa pysyisi kohtuullisena ja köyhät voisivat olla taas köyhempiä. 

Hoitajia tarvitaan tässä maassa koko ajan. Siitä vaan koulunpenkille opiskelemaan. 

Ainakin lähihoitajia on nykyään työttömänä.

On myös sairaanhoitajia. Ystäväni juuri valmistui sairaanhoitajaksi keski-iässä  erinomaisin arvosanoin. Pääsi määräaikaiseksi ja sai juuri kuulla, että työsopimusta ei enää jatketa.

Vierailija
131/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kouluttautuko lähihoitajaksi.Olen 58v työtön lähihoitaja, määrä- aikaisuuksia tehnyt.  Nyt työttömänä, kun jatkoa ei tullut. Kaikki suomalaiset hoitajat irtisanottiin, kun säästöt tulivat voimaan ja hoitajamitoitus laski. Kielitaidottomat ulkomaalaiset saivat jäädä. Hoito- alan tulevaisuus ei näytä hyvältä.

Vierailija
132/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalallakin hirveästi työttömiä. Keikkatöitäkään ei ole. Olen jo vanha työtön lähihoitaja ( 62).  Mihinkään en enää kelpaa.  Täytyy sinnitellä työttömänä eläkkeeseen saakka.

No ei oo pitkä aika!

Vierailija
133/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö siellä seistä? Vai voiko työskennellä istuen?

Vierailija
134/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain tästä ainakin jäi kertomatta jos nettopalkka on nykyaikana vielä 1700 euroa. Ei ainakaan ole veroprosentti kohdillaan, edes kaupan alalla palkka ei voi olla noin pieni täysillä tunneilla.

Voi hyvinkin olla tuon 1700€kk, varsinkin jos tekee pelkkää aamuvuoroa. Eo tule mitään vuorotyölisiä. 

Vierailija
135/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto ja kokoomus yrittää täyttää Suomen halpatyövoimalla, jotta kantaväestöä ei enää palkattaisi töihin. Se on hybridisodankäyntiä omaa valtiota vastaan ja siten tuomittava maanpetos. 

Petosta koko politiikka. 

Vierailija
136/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tarvitaan silti se 40.000 maahanmuuttajataustaista työntekijää per vuosi. Näin on. Näin sanotaan ihan virallisissa lausunnoissa. Ainoa vaan, että mitähän työtä täällä on noin suurelle joukolle osaajia tarjolla? Tarvitaanko tosiaan näin paljon uusia tiskaajia, siivoojia, bussikuskeja, ruokakuskeja? Joku paremmin tietäjä varmaan kertoo? 

Tarkoitus on tuhota suomen oma kansa. = ( 

Vierailija
137/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan myyjän aloituspalkka on pam Tes mukaan  bruttona 12,07€/h. Eli bruttona 1931€/kk. Ota tuosta verot pois ja työeläke ja vakuutusmaksut vielä. Kyllä Tuo 1700€ nettopalkka on aikalailla.

Vierailija
138/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suostuuko professoriksi kouluttautunut tulemaan töihin 1100 euron palkalla, jota meidän firmassa maksetaan kaikkein kokeneimmille osaajille? 

Älä puhu pötyä. Itse olin ravintola-apulaisena kesätöissä 50mk tuntipalkalla ja sekin oli euroissa jo yli tuon ja siitä on yli 30v

Vierailija
139/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvinkin olla tuon 1700€kk, varsinkin jos tekee pelkkää aamuvuoroa. Eo tule mitään vuorotyölisiä. 

Harvalla muuten on kaupoissa täysiä työtunteja. 25h/vk on tavallisimpia vakituisen työntekijän tuntimääriä. Yhdistettynä matalaan palkkaan se tekee ansioista vaatimattomat. Kuitenkin 25h/vk vakisoppari sitoo sen verran tiukasti työnantajaan, että tuohon on vaikea sovittaa toista osa-aikaista mukaan. 

Vierailija
140/193 |
25.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan myyjän aloituspalkka on pam Tes mukaan  bruttona 12,07€/h. Eli bruttona 1931€/kk. Ota tuosta verot pois ja työeläke ja vakuutusmaksut vielä. Kyllä Tuo 1700€ nettopalkka on aikalailla.

Eikä tuo ole edes Suomen matalapalkkaisin ala. Esim elintarviketeollisuudessa lähtöpalkka on 11,58€. Lääke- ja muoviteollisuudessa vielä tuostakin matalampi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme