Edes matalapalkka-alan työtä ei saa
Olen yrittänyt vaihtaa työpaikkaa jo monta kuukautta, mitään ei saa. Ilmoituksia on todella vähän ja hirveästi hakijoita.
Kommentit (193)
EK alkaa rahdata tänne 45000 uutta työtöntä vuosittain. Että jos haluatte vielä suuremman tyttömyyden saatte sen punavasenvihreiden avulla. Jos haluatte maamme selviävän, äänestätte ps seuraavat vuodet.
PS on dujuvasti osoittanut ettei saa mitään aikaan, oaskaa vaan ihmisten niskaan.
Ei kukaan hullu heitäkään äänestä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matalapalkka-aloja ovat virallisen määritelmän mukaan kaikki duunit, joista maksetaan alle 4000 euroa kuukaudessa.
Väite on törkeä eikä pidä lainkaan paikkaansa.
Matalapalkkaisia ovat alle 2000 euroa (brutto) tienaavat, keskipalkkaisia 2000-5000 euroa tienaavat ja hyväpalkkaisia yli 5000 euroa tienaavat.
Pitäisi melkein puhua netosta, koska se on se konkreettinen rahamäärä mikä jää kuukaudessa käytettäväksi. Jos netto on 2000 €, alle tai vähän yli, niin kyllä siinä on nykymaailmassa pienituloinen/ matalapalkkainen. Mun brutto on 2200 € ja aika vitsi on vertautua 5000 € tienaavaan. 🤣 Päästäskö nämä keksit?
Vierailija kirjoitti:
Onkohan maahanmuuttajilla jotain korvamerkittyjä työpaikkoja kun tuntuvat valloittavan tietyt alat. Taksikuskit, bussikuskit, ravintolatyöntekijät, siivousalat. Hiljakkoin törmäsin täysin kielitaidottomaan lähihoitajaan ja bussikuskiin. Eikö näihin hommiin muka saisi suomea puhuvaa suomalaista, ei kovin hyvää mainosta yrityksille.
Samaa olen ihmetellyt miksi näihin töihin ei löydy enää suomalaisia. Vasta katsoin HUS:in avoimia työpaikkoja ja matalan palkan aloja oli ruokatyöntekijä 2500 euron kuukausipalkalla. Omalla työpaikalla suuri osa laitoshuoltajista on ulkomaalaistaustaisia. Sairaanhoitajia on myös paljon ulkomailta ja kaikki ovat todella hyviä työntekijöitä ja puhuvat paremmin suomea kuin minä. Välillä tuntuu että suomalaiset ovat kouluttautuneet liian pitkälle ja valitettava totuus on että yrityksillä ei ole käyttöä yliopiston käyneille vaan tarvittaisiin ihan käden taitoja ja osaamista mitä ei saa kuin tekemällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matalapalkka-aloja ovat virallisen määritelmän mukaan kaikki duunit, joista maksetaan alle 4000 euroa kuukaudessa.
Matalapalkkaisia ovat alle 2000 euroa (brutto) tienaavat, keskipalkkaisia 2000-5000 euroa tienaavat ja hyväpalkkaisia yli 5000 euroa tienaavat.
Pitäisi melkein puhua netosta, koska se on se konkreettinen rahamäärä mikä jää kuukaudessa käytettäväksi. Jos netto on 2000 €, alle tai vähän yli, niin kyllä siinä on nykymaailmassa pienituloinen/ matalapalkkainen. Mun brutto on 2200 € ja aika vitsi on vertautua 5000 € tienaavaan. 🤣 Päästäskö nämä keksit?
Mitä töitä tekevät alle 2000 euron kuukausipalkkaa saavat? Keskipalkka Suomessa on jotain 3600 euroa joten alle 2000 euroa on todella vähän. Kyse siis täysiaikaisesta työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä töitä tekevät alle 2000 euron kuukausipalkkaa saavat? Keskipalkka Suomessa on jotain 3600 euroa joten alle 2000 euroa on todella vähän. Kyse siis täysiaikaisesta työstä.
Höpö höpö esim. meillä täällä itäsuomessa valtaosa kokoaikatöissä olevista tienaa 1800-2400e kk brutto voihan teillä siellä helsingissä olla tuo palkkataso mutta ei täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö esim. meillä täällä itäsuomessa valtaosa kokoaikatöissä olevista tienaa 1800-2400e kk brutto voihan teillä siellä helsingissä olla tuo palkkataso mutta ei täällä.
Eikö siellä noudateta työehtosopimuksia? Eläminen on toki halpaa syrjäseudulla ainakin asumisen puolesta.
Mille alalle olet menossa ja mitä ilmoituksia odottelet?
Minäkin vaihdoin alaa toimistosta päiväkotiin ja päiväkerhoihin. Riitti se pöydän äärellä istuminen ja tietokoneen tuijottaminen. Sijaisena lähinnä olen, koska ei ole tutkintoa alan ammattiin. En odotellut ilmoituksia, vaan lähettelin hakemuksia päiväkotien vastaaville, seurakuntiin ja kuntiin. Töissä olen ollut koko ajan, välillä useampikin paikka tarjolla. Joskus on kysytty pidempäänkin sijaisuuteen. Sopii minulle, saan sijaisena ihan hyvän palkan ja tuntityöntekijä vielä paremman.
Vierailija kirjoitti:
Ei kait ole töitä kun vasemmistopolitiikot haluaa tänne töihin (tai valtion elätettäväksi) kaikki jotka vaan tänne haluavat tulla.
Yksi ääliö viher vassu tuttu vielä joskus muinoin selitti, että eihän tänne Suomeen edes kukaan oikeasti halua tulla esim. pakolaisena, vaan nämä ihmiset suorastaan pakotetaan kun muuta vaihtoehtoa ei kuulemma ole. Eli meidän on hänen logiikalla oltava ilmeisen onnellisia kun joku edes pakosta tulee tänne... Vieläkin hymyilyttää tuo aivopieru.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalallakin hirveästi työttömiä. Keikkatöitäkään ei ole. Olen jo vanha työtön lähihoitaja ( 62). Mihinkään en enää kelpaa. Täytyy sinnitellä työttömänä eläkkeeseen saakka.
Afrikasta tulee nuoria kielitaidottomia naisia ja miehiä esperiattendoille töihin mummoja ja pappoja hoitamaan.... ovat täällä jossain "harjoittelussa" opintojen ohessa. Eli ilmeisesti suomalaiset maksavat heidän lähäri opinnot ja kela maksaa ruoat ja asumiset. Ja attendoesperin pomoporras ja omistajaeliitti tekee hyvä osingonjaot ja bonukset. Raha kiertää.
Vierailija kirjoitti:
Ite lähin ajaa dösää potkujen jälkeen. Ihan leppoisaa hommaa. Eikä edes matalapalkka-ala. Aloituspaikka 3000e ja riippuen lisistä 3500-4000 kokonaispalkka
Jos olisin hyvä kuski, voin ajatella tuollaista itsekin, tai sitten kun tekoäly tekee sen ajamisen.
Perikuntien asuntoja ei saa myytyä. Suomen asuntomarkkinat ovat romahtaneet.
Ihan oikeasti se pakkohaku pelleily pitäisi lopettaa. Koska työpaikkoja on oikeasti vähän. Jos vaikka edes 50 000 tuhatta työtöntä vaikka uudellamaalla lähettää sen 4 hakemusta kuukaudessa niin se on jo 200 000 hakemusta joka kuukausi. Ei mitään järkeä. Turha syyttää yrityksiä jos eivät juurikaan ilmoittele työpaikoista kuin muutamissa paikoissa enää ja suurinosa halemuksista menee roskiin.
EK alkaa rahdata tänne 45000 uutta työtöntä vuosittain. Että jos haluatte vielä suuremman tyttömyyden saatte sen punavasenvihreiden avulla. Jos haluatte maamme selviävän, äänestätte ps seuraavat vuodet.