Love Island Suomi 6. kausi OFFICIAL 2026
En malta oottaa että vuoden 2026 kausi alkaa!! Onko kellään tiedossa tarkkaa päivämäärää?
Katso lähetysajat : Love Island Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (4958)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päni vaikutti treffeillä joten ihmeellisen vaisulta. Sharp tuntuisi nyt olevan enemmän kiinnostunut toisesta romanttisessa mielessä.
Onko Pänin tunteet haalistuneet? Jossain vaiheessa matkaa tuntui olevan ihastuneempi. Vai oliko vain niin väsynyt nyt.
Kun Sharp kyseli ensivaikutelmaa niin Päni sanoi että ihan kiva mutta ei tullut wau efektiä. Tuossa huomasi että Sharp on enemmän ihastuneempi, Päni ehkä enemmän kaveripuolella. Väsyneenä todelliset tunteet tulevat enemmän esille.
Mielestän Päni sanoi niistä muista, et ei tullut Wau efektiä. Sharphan tuli piirun myöhemmin kuin muut.
Mutta muuten vaisu joo.
oma yhteenveto tästä kaudesta:
- ärsyttää toi Jennin jatkuva hinkkaaminen. Ilmari häipyy heti kun mahdollista -> ei voittopari
- Sofia ilmeetön, Henri ahdistunut koko paikkaan, aikamoista lässytystä -> ei voittopari
- Eetu yksi ärsyttävimmistä koko kaudessa, Sanna jo ihan kypsä -> ei voittopari
- Sharp ei turhia nipota, Päni häipyy kun mahdollista -> ainut pari jota voisi harkita voittajaksi
Vierailija kirjoitti:
PÄÄTÖSJAKSO 40/40
SUB KLO 20.00
AVA KLO 21.00
MTV3 KLO 22.45
Miten voi tulla eri aikoihin. Subia katsovatko siis tietävät lopputuloksen muita aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmari on kyllä varsinainen saalis. Komea, miehekäs, aikuisen järkevä ja hyvä keskustelija.
Hurmuri. Itsekin tiedostaa, että on perusrauhallinen, mutta että toinen vaihde on olemassa. Vitsiniekka, joka vaatii verbaalista älykkyyttä, tietysti eduksi myyntityössä. Paras piirre on myös asiallisuus. Ei harrastanut yleisön kosiskelua ylitsepursuavine rakkaudentunnustuksineen heti alkumetreillä, vaan riskeerasi ja oli oma itsensä mitä ilmeisemmin tai sitten tv-näyttelee uskottavasti sellaista vakaata kalliota.
Ainoa pettymys, että yhteen ääneen vakuuttelivat toisilleen, ettei vauvahaaveita vielä, ehkei muutamaan vuoteenkaan, vaan halu elää itselleen ja käyttää raha itseensä. Se särähti korvaan, se rahankäyttö ainakin.Ehkei ole muutamaan vuoteen pakkokaan haluta vauvaa, vai miksi olisi? Nuoria vielä.
Tarkkaan ottaen kenenkään ei ole pakko haluta vauvaa ikinä.
Tietenkin näin. Jenni ja Ilmari vaan ovat sanoneet että haluavat lapsia joskus. Mutta siis joka tapauksessa, ei kiirettä =)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaisin väittää, että Henri ottaa hyvin nopeasti etäisyyttä Sofiasta skaban jälkeen. Ottaen huomioon, että perheen kanssa jo lipsautti "ei mennä asioiden edelle...". Sofia on hyvin hyvin raskas ja ylimielinen. Mutta jos nyt ovatkin yhdessä, niin onnea heille ja tsemppiä... Täältä ei ääntä irronnut heille
Jos tympeäilmeinen Sofia tv-näyttelee epämiellyttävää, niin siinä sitten kyllä onnistuu.
Sofia on ottanut mallia Kim Kardashianista, mahdollisimman vähän ilmeitä, ei mitään sympaattisuutta. Kasvot, etenkin suu nyrpeän näköisenä. Kaunis ja siro nainen, voisi hieman rentoutua, huomaa vielä ettei ulkomaailmassa pärjää pitkälle noin.
^ Toden totta. Vuosien ajan K. K. vaali tarkoituksella ankan naamaa, stoalaista, ilmeetöntä ilmettä, erityisesti selfieissään, säilyttääkseen muodikkaan ja viimeistellyn estetiikan. Totta, photoshopatuissa tai voimakkaasti suodatetuissa instagram-valokuvissa on pehmeä, tunteeton ja virheetön naamio. Rehellisissä videoissa hän kuitenkin usein nauraa, puhuu ja näyttää luonnollisempia ihmisen mikroilmeitä.
Ongelma vain on se, jos Sofia luonnostaan on tuollainen eikä vain onnistu esittämään tv-sarjassa sellaista, joka hänelle ei sovi. Se ei tee hänestä (tv-sarja)esiintyjää.
(!) Tosin. Kuuna päivänä ei voi verrata tähtitieteellisen kauniin Kim Kardashianin kasvoihin, jotka ovat kokeneet asteittaisia muutoksia vuosien varrella. Terävämpi leukalinja, virtaviivaisemmat muodot ja hienostuneempi nenä ovat ammattimaisen ihonhoidon, minimaalisesti invasiivisten hoitojen ja kirurgisten toimenpiteiden yhdistelmä, joka kaikki varmasti on vaikuttanut ilmeisiin. Hänen kasvonsa, toisin kuin Sofian, eivät kuitenkaan ole täysin ilmeettömät. Niitä voisi kuvata jähmettyneiksi tai keskimääräistä vähemmän tunteellisina. Syynä varmasti ovat juuri Botox, kiinteytyshoidot ja täyteaineet, jotka heikentävät hymyä ja ilmaisuvoimaa: Tunnettua on miten otsan ja silmänympärysiho voi alkaa näyttää erittäin kireältä ja liikkumattomalta, jopa kun ihminen nauraa tai puhuu. Sofia ei siksi ole täysin ilmeetön, kyllästyneen näköinen ja puhu yksitoikkoisella rumalla piipitysäänellään.
Äänestin sittenkin Sharpia ja Päniä. Ovat mielestäni piirun verran sympaattisempia kuin Ilmari ja Jenni. Uskon, että Eetu ja Sanna jäävät lähes äänittä. Enkä usko Henrin ja Sofiankaan paljon ääniä saavan. Rakkaudentunnustukset ja siitä seurannut jatkuva nyrpeys ja ahdistuneisuus ei vakuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä väheksy mummoja, heitä on yllättävän paljon, suuret ikäluokat ja silleen. Eihän poliitikotkaan uskalla eläkeläisten etuihin puuttua. Iso aktiivinen ryhmä. Kaikki mummot ei varmaan katso tätä ohjelmaa, mutta en silti väheksyisi... Mummot voi yllättää
Ei ole enää. Suurimmat ikäluokat on syntyneet 1990-luvulla.
Suomen suurimmaksi yksittäiseksi ikäluokaksi (syntymävuoden mukaan) on noussut vuonna 1990 syntyneet, joita on maahanmuuton myötä eniten. Toiseksi suurin ikäluokka ovat vuonna 1992 syntyneet ja kolmanneksi suurin vuonna 1983 syntyneet. [1]
Kun tarkastellaan ainoastaan Suomessa syntyneitä, suurimmat ikäluokat ovat vuosina 1963 ja 1964 syntyneet suuret ikäluokat. Historiallisesti suurin yksittäinen vuosittainen ikäluokka oli vuonna 1947 syntyneet (n. 108 000 lasta). [1]
Suuriksi ikäluokiksi lasketaan yleensä 1945–1949 syntyneet, joista ennätysvuosi tosiaan ^ 1947, suurin ikäluokka syntyessään (ensi vuonna siis 80-vuotiaat), joista elossa on sen verran, että 1948 ohitti sen suurimpana ikäluokkana.
Tarkennus (^ 4872/4876 23.06.2026 | 21:09). 1945–1949 syntyneet oli pitkään suurin syntymäkohortti, kunnes suurimman ikäluokan paikan ottikin ^ 1960-luvun alkuvuosina syntyneet. Seuraavaksi (jo nyt?) sitten 1970-luvun alussa syntyneitä enemmän kuin suurten ikäluokkien edustajia. Joten se siitä ikäihmisten syrjintäajatuksesta voittajaäänestyksessä.Muuten näin, mutta vähän epäilen tuota 70-lukua, onko oikeasti noussut ohi? Tietenkin vanhempien kuolema voisi selittää.
Tilastokeskus:
Suomen historian kaikkien aikojen pienin ikäluokka on vuonna 2002 syntyneiden ikäluokka, johon syntyi vain 55 555 lasta. 1970-luvun alun ikäluokat lukeutuvat myös poikkeuksellisen pieniin, ja vastaavia matalia syntymälukuja on nähty viime vuosina 2020-luvulla.
Niistä mahdollisista äänestäjistä. Suomessa on määrällisesti eniten 30–34-vuotiaita. Aivan, suurimmat ikäluokat ovat vuosina 1990 ja 1992 syntyneet, jolloin kumpanakin vuonna syntyi poikkeuksellisen paljon lama-ajan lapsia*), < https://stat.fi/fi/tilastot/tietoa-teemoittain/suomi-lukuina/vaesto-ja-… >.
Täsmennys. Tilastot ja miten niitä luetaan. Suomen pienin yksittäinen ikäluokka (syntymävuosi) on vuonna ^ 2023 syntyneiden ikäluokka. Vuosien 2023–2024 (2023: 43 320, 2024: 43 720) ikäluokat ovat 1973:n pohjalukemaa (56 787) huomattavasti pienempiä.
Syntyvyyden laskuun 1970-luvun alussa vaikuttivat esimerkiksi ehkäisypillerit, naisten lisääntynyt osallistuminen työelämään, kaupunkiinmuutto ja suuri siirtolaisuusaalto 1969–1970:n huippuineen työn perässä Ruotsiin, seurausta Suomen historian rajuimmasta yhteiskunnallisesta muutoksesta (kaupunkien asuntopula, korkea työttömyys erityisesti Itä- ja Pohjois-Suomessa, maaseudun elinkeinorakenne murtui, Ruotsin palkkataso, sosiaaliturva, talousihme ja vapaat työmarkkinat). Väkilukummehan jopa laski siksi, hetkellisesti.
*) lama-ajan lapsi: 1990-luvun alun syvän talouslaman aikana tai sen varjossa lapsuutensa tai nuoruutensa elänyt sukupolvi, < https://yle.fi/a/20-113236 >.
Kyllä. Yksi vaikuttava asia on myös se, että vapaampi aborttilaki astui voimaan vuonna 1970.
Mutta ehkei mennä siihen sen enempää.
Miten tuo Eetu voi olla noin taliaivo ettei tajua, että Sanna ei välitä hänestä himpun vertaa. Ihan ällöttää, kun kiehnää ja lepertelee Sannalle koko ajan. Sitten pitäisi olla tunneälyä kaverilla. Ei ole! Sanna pitää Eetua pilkkanaan, joka valkenee Eetulle kun kamerat sammuu. Sanna haluaa vain ruutuaikaa.
Takuulla ei peitto heilunut Sviitissä. Jos Eetu jotakin yritti Sanna tappoi sen naurullaan. Näin luulen,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PÄÄTÖSJAKSO 40/40
SUB KLO 20.00
AVA KLO 21.00
MTV3 KLO 22.45
Miten voi tulla eri aikoihin. Subia katsovatko siis tietävät lopputuloksen muita aiemmin?
Haitanneeko erityisesti jotain. Ellei MTV lakannut näkymästä, näkyy varmasti myös sen maksuttomat kanavat MTV Ava ja MTV Sub, ei vain MTV3. Kiinnostavaa sen sijaan mihin kellonaikaan julkaistaan Katsomossa, tuskinpa tavalliseen tapaan 00.01 tai mikä ettei, kuten MasterChefinkin, Myyrän ja Summitin finaali taidettiin julkaista ennen televisioesityksen ajankohtaa vai miten se niiden kohdalla menikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmari on kyllä varsinainen saalis. Komea, miehekäs, aikuisen järkevä ja hyvä keskustelija.
Henri vaikuttaa usein vähän ahdistuneelta. Hänelle tuo villan elämä ei tunnu sopivan kovin hyvin. Sen sijaan esim. Sharp ja Pärnian tuntuvat nauttivan kaikesta hassuttelusta ja ryhmässä olemisesta.
Henrin ahdistuksen kyllä huomaa, yhteispäivällisen jälkeenkin meni yksin makoilemaan ja mököttämään. Olisipa vaihtanut takaisin Ellaan eikä pitänyt tuota päsmäriä. Ei se huonompi vaihtoehto olisi voinut olla.
Hetkinen. Siis on mielestäsi Sofian syy, että Henri menee yhteispäivällisen jälkeen mököttämään ja että villan elämä ahdistaa? :D No niin.
Osittain on, jos Henrillä olisi parina eloisampi ja positiivisempi eikä niin pomottava kumppani niin ehkäpä olisi itsekin pirteämpi. Henri vaikuttaa jotensakin tosikolta ja tarvitsisi iloisemman kumppanin. Voihan se olla että näytteleminen ottaa voimille
Olen kyllä todella utelias kuulemaan, mikä parien nykytilanne on. Ajatelkaa, jos sanottaiskin, että Eetu ja Sanna ovat yhä yhdessä, Sanna muuttanut Helsinkiin Eetun luo ja kihlaus julkistettiin romanttisesti juhannuksena. Saisimmepa kerrankin päin pläsiä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PÄÄTÖSJAKSO 40/40
SUB KLO 20.00
AVA KLO 21.00
MTV3 KLO 22.45
Miten tuo finaali ja yleisöäänestys teknisesti toteutetaan, kun kaikki muut jaksot on kuvattu jo kauan sitten, kutsutaanko silloin finaaliin selvinneet nyt uudelleen takaisin äänestystä ja lopullista voittajan valintaa varten?
En tiedä varmaksi miten tänä vuonna on, mutta viime vuonnahan finaalijakso oli kuvattu etukäteen, ja siinä oli jokainen finaalipari kuvattu otoksena, ikäänkuin he juuri voittaisivat rahan. Kun sitten äänestystulos on selvillä niin on helppo näyttää finaalijakso ja liittää siihen sen pariskunnan "voittotuuletukset" ja kommentit kuka tämän voittaa lopulta. Finaalijakso on kuvattu siellä paikan päällä jo silloin kuvausten loputtua. Voi toki olla että tänä vuonna toteutus on erilainen, se nähdään.
Jossain on kerrottu (missähän se olikaan), että finalistiparit kuvaavat oman tekaistun voittohetkensä ja siihen liittyvän kirjekuorivalinnan, raha vai rakkaus, etukäteen. Aika julmaa vaatia sellaista voittamisen tai rahatta jäämisen näyttelemistä. Osallistujat eivät siis kuvausten päättyessä itsekään tiedä, kuka todellisuudessa voittaa. Osallistujat kun tietysti ovat palanneet Suomeen jo kuukausia sitten, jota missään ei ole salattukaan. He saavat tietää todellisen voittajan samaan aikaan tv-katsojien kanssa. Finalistit joutuvat katsomaan perjantain finaalijakson yhdessä yhteisessä katsomossa ja niitä reaktioita ja tunnelmia syötetään reaaliajassa ilmeisesti Love Island Suomen instagramiin. Ikävä konsepti MTV:ltä, jos se sosiaalinen kanava edellyttää rekisteröitymistä ja kirjautumista, ellei MTV toivo sinne sitten katsojien kommentteja ja mittaa jotain niiden perusteella, kuten katsojien kiinnostusta.
Siinä vasta olisi draamaa, että joku päättäisi pitää itsellään 25 000 € eikä esittäisi rakkautta siten, että se jaettaisiin kahden ihmisen kesken, joka ei ole mikään osoitus edes rakkaudesta, vaan vain siitä, että se onnistutaan voittamaan yhdessä. Tähän mennessä viidellä kaudella ovat aina ottaneet koko potin jakaakseen sen keskenään.
Ainoastaan yhden kerran Love Islandeissa joku on ottanut kaikki tarjotut rahat jakamatta niitä parinsa kanssa, ehkä osa finaalia sekin. Joku hiukan erilainen käänne. Tuotanto lahjoi hänet poistumaan heti. Australian Love Islandissa rakennustyöntekijä Dylan Towolawi valitsi 20 000 $ Kodi Jordanin sijaan, yhtenä perusteena, että Kodi oli työnnetty sisään kesken kaiken, bombshellinä. Se vähensi sitten voittajaparin pottia tuon 20 000 $:n verran (30 000 $:een). Se sentään olisi draamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PÄÄTÖSJAKSO 40/40
SUB KLO 20.00
AVA KLO 21.00
MTV3 KLO 22.45
Miten tuo finaali ja yleisöäänestys teknisesti toteutetaan, kun kaikki muut jaksot on kuvattu jo kauan sitten, kutsutaanko silloin finaaliin selvinneet nyt uudelleen takaisin äänestystä ja lopullista voittajan valintaa varten?
En tiedä varmaksi miten tänä vuonna on, mutta viime vuonnahan finaalijakso oli kuvattu etukäteen, ja siinä oli jokainen finaalipari kuvattu otoksena, ikäänkuin he juuri voittaisivat rahan. Kun sitten äänestystulos on selvillä niin on helppo näyttää finaalijakso ja liittää siihen sen pariskunnan "voittotuuletukset" ja kommentit kuka tämän voittaa lopulta. Finaalijakso on kuvattu siellä paikan päällä jo silloin kuvausten loputtua. Voi toki olla että tänä vuonna toteutus on erilainen, se nähdään.
Jossain on kerrottu (missähän se olikaan), että finalistiparit kuvaavat oman tekaistun voittohetkensä ja siihen liittyvän kirjekuorivalinnan, raha vai rakkaus, etukäteen. Aika julmaa vaatia sellaista voittamisen tai rahatta jäämisen näyttelemistä. Osallistujat eivät siis kuvausten päättyessä itsekään tiedä, kuka todellisuudessa voittaa. Osallistujat kun tietysti ovat palanneet Suomeen jo kuukausia sitten, jota missään ei ole salattukaan. He saavat tietää todellisen voittajan samaan aikaan tv-katsojien kanssa. Finalistit joutuvat katsomaan perjantain finaalijakson yhdessä yhteisessä katsomossa ja niitä reaktioita ja tunnelmia syötetään reaaliajassa ilmeisesti Love Island Suomen instagramiin. Ikävä konsepti MTV:ltä, jos se sosiaalinen kanava edellyttää rekisteröitymistä ja kirjautumista, ellei MTV toivo sinne sitten katsojien kommentteja ja mittaa jotain niiden perusteella, kuten katsojien kiinnostusta.
Viime kaudella kuvattiin tosiaan neljä voitonjuhlintaa, mutta tuota rahat vai rakkaus -juttua ei ollut.
Sannan vastavuoroisuusaste lähentelee nollaa; Sannalle on OK, että Eetu aina antaa ja hän itse aina ottaa. Sanna kehui jopa videopuhelussaan, ettei ole tehnyt yhtään aamiaista koko aikana. Siinä on sellainen voittamisen uho.
Sanna oli siten myös naisista ainoa, joka ei koskaan järjestänyt treffejä. Hän vetosi siihen, että Eetu nousee aina ensimmäisenä. No, hänellä olisi ollut aina koko päivä aikaa järjestää treffit. Keskipäivällä, iltapäivällä, alkuillasta, illasta.
Lopullisesti Sannan pisteet romahtivat vauvanhoitohaasteessa. Hän olisi joutunut töihin ja hänhän ei töitä tee, koska mies tekee työt – ja hän juhlii.
Eetu ei ole minunkaan makuuni (en ole vakuuttunut hänen aitoudestaan), mutta Sanna ei selvästikään pidä Eetusta. Jos he eivät ole jo eronneet, niin lähde pois, Eetu. Tuo suhde on ihan liian kuluttava ja toksinen pitkässä juoksussa.
Vierailija kirjoitti:
Sannan vastavuoroisuusaste lähentelee nollaa; Sannalle on OK, että Eetu aina antaa ja hän itse aina ottaa. Sanna kehui jopa videopuhelussaan, ettei ole tehnyt yhtään aamiaista koko aikana. Siinä on sellainen voittamisen uho.
Sanna oli siten myös naisista ainoa, joka ei koskaan järjestänyt treffejä. Hän vetosi siihen, että Eetu nousee aina ensimmäisenä. No, hänellä olisi ollut aina koko päivä aikaa järjestää treffit. Keskipäivällä, iltapäivällä, alkuillasta, illasta.
Lopullisesti Sannan pisteet romahtivat vauvanhoitohaasteessa. Hän olisi joutunut töihin ja hänhän ei töitä tee, koska mies tekee työt – ja hän juhlii.
Eetu ei ole minunkaan makuuni (en ole vakuuttunut hänen aitoudestaan), mutta Sanna ei selvästikään pidä Eetusta. Jos he eivät ole jo eronneet, niin lähde pois, Eetu. Tuo suhde on ihan liian kuluttava ja toksinen pitkässä juoksussa.
Tietääkö kukaan, minkä sortin terveydenhuollon työntekijä Sanna on?
Kyllä Peppiina vaikutti pettyneeltä, vaikka yrittikin pirteästi vakuuttaa muuta. En sano, että löysi tunteita Eetua kohtaan, mutta katsojille se näytti siltä. Omasta mielestäni he sopisivat yhteen Eetun kanssa erinomaisesti. Voisin kuvitella eläväisiä keskusteluja, huumoria, menoa ja meininkiä. Ja myäs intohimoa. Sannan kanssa mikään noista ei toteudu.