Love Island Suomi 6. kausi OFFICIAL 2026
En malta oottaa että vuoden 2026 kausi alkaa!! Onko kellään tiedossa tarkkaa päivämäärää?
Katso lähetysajat : Love Island Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (4962)
Vierailija kirjoitti:
Ilmari on kyllä varsinainen saalis. Komea, miehekäs, aikuisen järkevä ja hyvä keskustelija.
Hurmuri. Itsekin tiedostaa, että on perusrauhallinen, mutta että toinen vaihde on olemassa. Vitsiniekka, joka vaatii verbaalista älykkyyttä, tietysti eduksi myyntityössä. Paras piirre on myös asiallisuus. Ei harrastanut yleisön kosiskelua ylitsepursuavine rakkaudentunnustuksineen heti alkumetreillä, vaan riskeerasi ja oli oma itsensä mitä ilmeisemmin tai sitten tv-näyttelee uskottavasti sellaista vakaata kalliota.
Ainoa pettymys, että yhteen ääneen vakuuttelivat toisilleen, ettei vauvahaaveita vielä, ehkei muutamaan vuoteenkaan, vaan halu elää itselleen ja käyttää raha itseensä. Se särähti korvaan, se rahankäyttö ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis äänestääkö joku Eetua ja Sannaa?? Ei voisi kylmempää suhtautumista enää olla kuin Sannalta Eetun suuntaan. Voi Eetua, olisi kannattanut valita Peppiina, iloinen, hauska ja keskusteleva nainen! Teki ison virheen valitessaan Sannan.
Peppiina teki selväksi, ettei tunne mitään seksuaalista vetovoimaa, niin eipä siinä miehen kannata mitään yrittää. Järkevä päätös Eetulta. Täysin epäuskottavaa, että P alkaisi mitään hitaasti tuntea, ellei keinotekoisia tunteita ja taktikoi, että ainoastaan siten sai jäädä lomailemaan eikä toiselle villalle vastaavasti eristyksiin kuvauksien loppumista odottelemaan. P ei osannut pelata tai luuli osaavansa.
Enpä tiedä. Peppiinan ilmeet olivat aika paljastavat, kun parinvalinnassa Eetu aina puhui ylistävästi Sannasta. Voi toki olla leikattukin näyttämään siltä, että Peppiina kuunteli vakavin ilmein, mutta sen perusteella, mitä meille näytettiin oli näin.
Minäkin uskon, että Peppis oli tauon aikana oikeasti miettinyt, et sopisivatkohan Eetun kanssa. Tulikin takaisin testaaman fyysistä yhteyttä, mutta ei päässyt täytäntöön. Ehkä on vain hitaammin lämpenevä, eikö sanonutkin joskus näin?
PÄÄTÖSJAKSO 40/40
SUB KLO 20.00
AVA KLO 21.00
MTV3 KLO 22.45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmari on kyllä varsinainen saalis. Komea, miehekäs, aikuisen järkevä ja hyvä keskustelija.
Hurmuri. Itsekin tiedostaa, että on perusrauhallinen, mutta että toinen vaihde on olemassa. Vitsiniekka, joka vaatii verbaalista älykkyyttä, tietysti eduksi myyntityössä. Paras piirre on myös asiallisuus. Ei harrastanut yleisön kosiskelua ylitsepursuavine rakkaudentunnustuksineen heti alkumetreillä, vaan riskeerasi ja oli oma itsensä mitä ilmeisemmin tai sitten tv-näyttelee uskottavasti sellaista vakaata kalliota.
Ainoa pettymys, että yhteen ääneen vakuuttelivat toisilleen, ettei vauvahaaveita vielä, ehkei muutamaan vuoteenkaan, vaan halu elää itselleen ja käyttää raha itseensä. Se särähti korvaan, se rahankäyttö ainakin.
Ehkei ole muutamaan vuoteen pakkokaan haluta vauvaa, vai miksi olisi? Nuoria vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei näistä yhdestäkään tule paria, koska 8 viikkoa mennyt ilman, että ne panee kunnolla.
Säännöissä voi olla, että esimerkiksi masturbointi olisi kiellettyä tuolla ollessa. Varmaan julkinen alastomuuskin. Kenties seksinkin harrastaminen vapaa-ajan harrastuksena (missä ikinä raja menisikään), tuohan ei ole mikään TIS.
Siis miten voi masturboinnin kieltää? Kuka on vessassa tai suihkussa kyttäämässä, ei voi noin tiukkaa sääntöä olla vaan intimiteettisuoja.
Aiempina kausina on yhteistä seksiä ollut, suihkussa ja peiton alla ainakin sviitissä.
Kondomeja ilmeisesti rajaton määrä tarjolla.
Seksitaudit kaiketi testattu moneen kertaan ennen kuvausten alkua. Ikävä vain, että kun tuotanto pakottaa suutelemaan monia, niin herpestä ei voine testata ja sen saamista poissulkea, iljettävää.
Ei kai seksiä ole eri ihmisten kanssa harrastettu, vaan oman parin?
Vierailija kirjoitti:
Päni vaikutti treffeillä joten ihmeellisen vaisulta. Sharp tuntuisi nyt olevan enemmän kiinnostunut toisesta romanttisessa mielessä.
Onko Pänin tunteet haalistuneet? Jossain vaiheessa matkaa tuntui olevan ihastuneempi. Vai oliko vain niin väsynyt nyt.
Kun Sharp kyseli ensivaikutelmaa niin Päni sanoi että ihan kiva mutta ei tullut wau efektiä. Tuossa huomasi että Sharp on enemmän ihastuneempi, Päni ehkä enemmän kaveripuolella. Väsyneenä todelliset tunteet tulevat enemmän esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko Eetu voinut olla lääppimättä Sannan reisiä edes videopuheluiden aikana, kun äiditkin on paikalla. Siis käsittämättömän tomppeli äijä, hyi.
Yleensä naiset sortuvat tuohon miehen reiden hiplamiseen seurassa, niin epämiellyttävää, kun halutaan antaa viesti, että tämä on minun. Kiihottaa siten itseään (ja sitä toista). Noloa. Kädet kuriin seurassa.
Olet kiihotus-hull* ? Kaikki on itsensä kiihottamista.
Liioiteltua viestintää korostaa muille, että hipelöitävä on varattu, kun hiplataan toisen reittä toisten seurassa. Tosi lapsellista. Kiinnostavaa on tietysti miten hiplattava sellaiseen reagoi, onko kuin suolapatsas vai vastaako siihen jotenkin. Kädestä pitäminen ja olkapäähän nojaaminen eivät ole niin ärsyttävää sen korostamista, että jotkut kaksi kuuluvat yhteen. (Kun Jenni hiplaa, se taas ei ärsytä. Siitä saa vaikutelman, että siten lähinnä rauhoittelee itseään, jos jännittää.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä väheksy mummoja, heitä on yllättävän paljon, suuret ikäluokat ja silleen. Eihän poliitikotkaan uskalla eläkeläisten etuihin puuttua. Iso aktiivinen ryhmä. Kaikki mummot ei varmaan katso tätä ohjelmaa, mutta en silti väheksyisi... Mummot voi yllättää
Ei ole enää. Suurimmat ikäluokat on syntyneet 1990-luvulla.
Suomen suurimmaksi yksittäiseksi ikäluokaksi (syntymävuoden mukaan) on noussut vuonna 1990 syntyneet, joita on maahanmuuton myötä eniten. Toiseksi suurin ikäluokka ovat vuonna 1992 syntyneet ja kolmanneksi suurin vuonna 1983 syntyneet. [1]
Kun tarkastellaan ainoastaan Suomessa syntyneitä, suurimmat ikäluokat ovat vuosina 1963 ja 1964 syntyneet suuret ikäluokat. Historiallisesti suurin yksittäinen vuosittainen ikäluokka oli vuonna 1947 syntyneet (n. 108 000 lasta). [1]
[1] = ? Onko joku suora lainaus, josta puuttuu nyt lähde.
Jep, googleen pistin ja lähde tilastokeskus. Jostain syystä näyttää sen tässä vain noin ykkösenä.
Ykkösestä varmaan oli (hyper)linkki, muttei se ollutkaan (ehkä) enää aktiivinen tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
PÄÄTÖSJAKSO 40/40
SUB KLO 20.00
AVA KLO 21.00
MTV3 KLO 22.45
Miten tuo finaali ja yleisöäänestys teknisesti toteutetaan, kun kaikki muut jaksot on kuvattu jo kauan sitten, kutsutaanko silloin finaaliin selvinneet nyt uudelleen takaisin äänestystä ja lopullista voittajan valintaa varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmari on kyllä varsinainen saalis. Komea, miehekäs, aikuisen järkevä ja hyvä keskustelija.
Henri vaikuttaa usein vähän ahdistuneelta. Hänelle tuo villan elämä ei tunnu sopivan kovin hyvin. Sen sijaan esim. Sharp ja Pärnian tuntuvat nauttivan kaikesta hassuttelusta ja ryhmässä olemisesta.
Henrin ahdistuksen kyllä huomaa, yhteispäivällisen jälkeenkin meni yksin makoilemaan ja mököttämään. Olisipa vaihtanut takaisin Ellaan eikä pitänyt tuota päsmäriä. Ei se huonompi vaihtoehto olisi voinut olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PÄÄTÖSJAKSO 40/40
SUB KLO 20.00
AVA KLO 21.00
MTV3 KLO 22.45
Miten tuo finaali ja yleisöäänestys teknisesti toteutetaan, kun kaikki muut jaksot on kuvattu jo kauan sitten, kutsutaanko silloin finaaliin selvinneet nyt uudelleen takaisin äänestystä ja lopullista voittajan valintaa varten?
Jokaisen parin kanssa on kuvattu voittotuuletukset ennakkoon ja voittavan parin kuvaus julkistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PÄÄTÖSJAKSO 40/40
SUB KLO 20.00
AVA KLO 21.00
MTV3 KLO 22.45
Miten tuo finaali ja yleisöäänestys teknisesti toteutetaan, kun kaikki muut jaksot on kuvattu jo kauan sitten, kutsutaanko silloin finaaliin selvinneet nyt uudelleen takaisin äänestystä ja lopullista voittajan valintaa varten?
En tiedä varmaksi miten tänä vuonna on, mutta viime vuonnahan finaalijakso oli kuvattu etukäteen, ja siinä oli jokainen finaalipari kuvattu otoksena, ikäänkuin he juuri voittaisivat rahan. Kun sitten äänestystulos on selvillä niin on helppo näyttää finaalijakso ja liittää siihen sen pariskunnan "voittotuuletukset" ja kommentit kuka tämän voittaa lopulta. Finaalijakso on kuvattu siellä paikan päällä jo silloin kuvausten loputtua. Voi toki olla että tänä vuonna toteutus on erilainen, se nähdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis äänestääkö joku Eetua ja Sannaa?? Ei voisi kylmempää suhtautumista enää olla kuin Sannalta Eetun suuntaan. Voi Eetua, olisi kannattanut valita Peppiina, iloinen, hauska ja keskusteleva nainen! Teki ison virheen valitessaan Sannan.
Peppiina teki selväksi, ettei tunne mitään seksuaalista vetovoimaa, niin eipä siinä miehen kannata mitään yrittää. Järkevä päätös Eetulta. Täysin epäuskottavaa, että P alkaisi mitään hitaasti tuntea, ellei keinotekoisia tunteita ja taktikoi, että ainoastaan siten sai jäädä lomailemaan eikä toiselle villalle vastaavasti eristyksiin kuvauksien loppumista odottelemaan. P ei osannut pelata tai luuli osaavansa.
Enpä tiedä. Peppiinan ilmeet olivat aika paljastavat, kun parinvalinnassa Eetu aina puhui ylistävästi Sannasta. Voi toki olla leikattukin näyttämään siltä, että Peppiina kuunteli vakavin ilmein, mutta sen perusteella, mitä meille näytettiin oli näin.
Miten käsikirjoitettua ikinä tuokin, menetetty mahdollisuus, joka kirpaisee. Tuskin P olisi Jyväskylään voinut kuvitella asettuvansa, hui-hai tai mihinkään noin nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmari on kyllä varsinainen saalis. Komea, miehekäs, aikuisen järkevä ja hyvä keskustelija.
Henri vaikuttaa usein vähän ahdistuneelta. Hänelle tuo villan elämä ei tunnu sopivan kovin hyvin. Sen sijaan esim. Sharp ja Pärnian tuntuvat nauttivan kaikesta hassuttelusta ja ryhmässä olemisesta.
Henrin ahdistuksen kyllä huomaa, yhteispäivällisen jälkeenkin meni yksin makoilemaan ja mököttämään. Olisipa vaihtanut takaisin Ellaan eikä pitänyt tuota päsmäriä. Ei se huonompi vaihtoehto olisi voinut olla.
Hetkinen. Siis on mielestäsi Sofian syy, että Henri menee yhteispäivällisen jälkeen mököttämään ja että villan elämä ahdistaa? :D No niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmari on kyllä varsinainen saalis. Komea, miehekäs, aikuisen järkevä ja hyvä keskustelija.
Hurmuri. Itsekin tiedostaa, että on perusrauhallinen, mutta että toinen vaihde on olemassa. Vitsiniekka, joka vaatii verbaalista älykkyyttä, tietysti eduksi myyntityössä. Paras piirre on myös asiallisuus. Ei harrastanut yleisön kosiskelua ylitsepursuavine rakkaudentunnustuksineen heti alkumetreillä, vaan riskeerasi ja oli oma itsensä mitä ilmeisemmin tai sitten tv-näyttelee uskottavasti sellaista vakaata kalliota.
Ainoa pettymys, että yhteen ääneen vakuuttelivat toisilleen, ettei vauvahaaveita vielä, ehkei muutamaan vuoteenkaan, vaan halu elää itselleen ja käyttää raha itseensä. Se särähti korvaan, se rahankäyttö ainakin.Ehkei ole muutamaan vuoteen pakkokaan haluta vauvaa, vai miksi olisi? Nuoria vielä.
Tarkkaan ottaen kenenkään ei ole pakko haluta vauvaa ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaisin väittää, että Henri ottaa hyvin nopeasti etäisyyttä Sofiasta skaban jälkeen. Ottaen huomioon, että perheen kanssa jo lipsautti "ei mennä asioiden edelle...". Sofia on hyvin hyvin raskas ja ylimielinen. Mutta jos nyt ovatkin yhdessä, niin onnea heille ja tsemppiä... Täältä ei ääntä irronnut heille
Jos tympeäilmeinen Sofia tv-näyttelee epämiellyttävää, niin siinä sitten kyllä onnistuu.
Sofia on ottanut mallia Kim Kardashianista, mahdollisimman vähän ilmeitä, ei mitään sympaattisuutta. Kasvot, etenkin suu nyrpeän näköisenä. Kaunis ja siro nainen, voisi hieman rentoutua, huomaa vielä ettei ulkomaailmassa pärjää pitkälle noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä väheksy mummoja, heitä on yllättävän paljon, suuret ikäluokat ja silleen. Eihän poliitikotkaan uskalla eläkeläisten etuihin puuttua. Iso aktiivinen ryhmä. Kaikki mummot ei varmaan katso tätä ohjelmaa, mutta en silti väheksyisi... Mummot voi yllättää
Ei ole enää. Suurimmat ikäluokat on syntyneet 1990-luvulla.
Suomen suurimmaksi yksittäiseksi ikäluokaksi (syntymävuoden mukaan) on noussut vuonna 1990 syntyneet, joita on maahanmuuton myötä eniten. Toiseksi suurin ikäluokka ovat vuonna 1992 syntyneet ja kolmanneksi suurin vuonna 1983 syntyneet. [1]
Kun tarkastellaan ainoastaan Suomessa syntyneitä, suurimmat ikäluokat ovat vuosina 1963 ja 1964 syntyneet suuret ikäluokat. Historiallisesti suurin yksittäinen vuosittainen ikäluokka oli vuonna 1947 syntyneet (n. 108 000 lasta). [1]
Suuriksi ikäluokiksi lasketaan yleensä 1945–1949 syntyneet, joista ennätysvuosi tosiaan ^ 1947, suurin ikäluokka syntyessään (ensi vuonna siis 80-vuotiaat), joista elossa on sen verran, että 1948 ohitti sen suurimpana ikäluokkana.
Tarkennus (^ 4872/4876 23.06.2026 | 21:09). 1945–1949 syntyneet oli pitkään suurin syntymäkohortti, kunnes suurimman ikäluokan paikan ottikin ^ 1960-luvun alkuvuosina syntyneet. Seuraavaksi (jo nyt?) sitten 1970-luvun alussa syntyneitä enemmän kuin suurten ikäluokkien edustajia. Joten se siitä ikäihmisten syrjintäajatuksesta voittajaäänestyksessä.Muuten näin, mutta vähän epäilen tuota 70-lukua, onko oikeasti noussut ohi? Tietenkin vanhempien kuolema voisi selittää.
Tilastokeskus:
Suomen historian kaikkien aikojen pienin ikäluokka on vuonna 2002 syntyneiden ikäluokka, johon syntyi vain 55 555 lasta. 1970-luvun alun ikäluokat lukeutuvat myös poikkeuksellisen pieniin, ja vastaavia matalia syntymälukuja on nähty viime vuosina 2020-luvulla.
Niistä mahdollisista äänestäjistä. Suomessa on määrällisesti eniten 30–34-vuotiaita. Aivan, suurimmat ikäluokat ovat vuosina 1990 ja 1992 syntyneet, jolloin kumpanakin vuonna syntyi poikkeuksellisen paljon lama-ajan lapsia*), < https://stat.fi/fi/tilastot/tietoa-teemoittain/suomi-lukuina/vaesto-ja-… >.
Täsmennys. Tilastot ja miten niitä luetaan. Suomen pienin yksittäinen ikäluokka (syntymävuosi) on vuonna ^ 2023 syntyneiden ikäluokka. Vuosien 2023–2024 (2023: 43 320, 2024: 43 720) ikäluokat ovat 1973:n pohjalukemaa (56 787) huomattavasti pienempiä.
Syntyvyyden laskuun 1970-luvun alussa vaikuttivat esimerkiksi ehkäisypillerit, naisten lisääntynyt osallistuminen työelämään, kaupunkiinmuutto ja suuri siirtolaisuusaalto 1969–1970:n huippuineen työn perässä Ruotsiin, seurausta Suomen historian rajuimmasta yhteiskunnallisesta muutoksesta (kaupunkien asuntopula, korkea työttömyys erityisesti Itä- ja Pohjois-Suomessa, maaseudun elinkeinorakenne murtui, Ruotsin palkkataso, sosiaaliturva, talousihme ja vapaat työmarkkinat). Väkilukummehan jopa laski siksi, hetkellisesti.
*) lama-ajan lapsi: 1990-luvun alun syvän talouslaman aikana tai sen varjossa lapsuutensa tai nuoruutensa elänyt sukupolvi, < https://yle.fi/a/20-113236 >.
Ziizus tää palsta on tylsempi kuin koko ohjelma.
Nykynuoret selvästi tulevat ohjelmaan näyttäytyäkseen, kuin työhaastatteluun. Varotaan mokaamasta, puhutaan toisille ystävällisesti ja tahdikkaasti. Naiset ystävystyvät naisten kanssa, miehet miesten. Missään nimessä ei dokata, ärvelletä, anneta peiton heilua, vaan nukutaan kiltisti partnerista erillään, suoja silmien päällä. Uni on tärkeämpää kuin seksi. Silti tylsä ohjelma tuollainenkin, nuoret joutilaina maleksimassa ja ruskettumassa, täys ylläpidolla. Persoonattomia ihmisiä. Heistä näkee itsestäänkin tylsistyminen, kotiin ja arkeen halutaan palata. Vai ovatko he luonnostaan noin tylsistyneitä? Katsoja tuskin jää kaipaamaan ohjelmaa, eikä kiinnosta jatkuuko kenelläkään tuollaiset kädenlämpöiset suhteet.
Olet kiihotus-hull* ? Kaikki on itsensä kiihottamista.