Vaikea erota talouden vuoksi.
Hyvätuloinen puoliso joka ei anna enää mitään. Silti yhteisiä lapsia jne. Taloudellinen turva ja mahdollisuudet pitää kiinni, vaikka haluaisin ihan muuta. Toinen puolisko ei ole valmis muuttamaan asioita. Ero olisi taloudellinen itsemurha eikä ole taetta, että löytäisin toivomaani. Olen tyytyväinen itseeni mutta tyytymätön parisuhteeseen. Saattaisin katua eroamistakin. Hankala elämä.
Kommentit (27)
Olen ryhtynyt pohtimaan eroa. Mieheni elää siivelläni eikä taida rakastaa minua, en usko että hän on koskaan ollut onnellinen kanssani. Minä taas en jaksa enää kannatella häntä, siivota hänen sotkujaan tai toimia maksumiehenä. En vain halua elää näin loppuelämääni. Meillä molemmilla elintaso laskisi, mutta voisimme ainakin olla onnellisia erottuamme.
Hankalaa on myös täällä. Olen täysin riippuvainen mieheni tuloista. Oma ja ehkä teini-ikäisten lastenkin elintaso romahtaisi, jos eroaisin.
Tämä varmaan jonkun provo, jolla yritetään halventaa jotain naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhimmät naiset ja hyvätuloisimmat miehet päätyvät parisuhteeseen tilastollisesti. Jos naisella on kykyä tienata itse, hän ei ota miestä, minkä todistaa tilastokeskuskin.
Ohessa yhdessä asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset ja yksin asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
https://stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2021/miehet-ja-naiset-tuloluokk…
Eli naiset ovat miesten kanssa elintason vuoksi. Jos nainen osaa hankkia sen itse, hän ei ota miestä.
Monesti parisuhteet alkavat 20-30V iässä. Ei sitä silloin vielä tiedä, paljonko kukin lopulta tienaa.
No onpa sitten sattumaa kun lopputulos aina sama 😝
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhimmät naiset ja hyvätuloisimmat miehet päätyvät parisuhteeseen tilastollisesti. Jos naisella on kykyä tienata itse, hän ei ota miestä, minkä todistaa tilastokeskuskin.
Ohessa yhdessä asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset ja yksin asuvat lapsettomat aikuiset, miehet vs naiset:
Eli naiset ovat miesten kanssa elintason vuoksi. Jos nainen osaa hankkia sen itse, hän ei ota miestä.
Kysynnän ja tarjonnan laki. Miehillä on kykyä tienata tekemällä töitä ja naiset myyvät itseään heille.
Useimmat tienaamiseen kyvyttömät aikuiset ovat miehiä. Niitä syrjäytyneitä luonnehäiriöisiä laiskajaakkoja ja päihteidenkäyttäjiä.
Miehen suuremmat tulotkaan parisuhteessa eivät takaa, että miehet maksavat yhteisistä menoista senttiäkään, sillä esim. uhkapelit ovat miehinen pahe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysynnän ja tarjonnan laki. Miehillä on kykyä tienata tekemällä töitä ja naiset myyvät itseään heille.
Useimmat tienaamiseen kyvyttömät aikuiset ovat miehiä. Niitä syrjäytyneitä luonnehäiriöisiä laiskajaakkoja ja päihteidenkäyttäjiä.
Miehen suuremmat tulotkaan parisuhteessa eivät takaa, että miehet maksavat yhteisistä menoista senttiäkään, sillä esim. uhkapelit ovat miehinen pahe.
Miksi päätyvät parisuhteeseen köyhiä useammin?
Vierailija kirjoitti:
Hankalaa on myös täällä. Olen täysin riippuvainen mieheni tuloista. Oma ja ehkä teini-ikäisten lastenkin elintaso romahtaisi, jos eroaisin.
Jos seksielämä kotona on kuollut, niin ehdota varovaisesti miehellesi suhteen avaamista. AP myös. Lasten takia voi mielestäni kärsiä enemmänkin ja suhteen avaamisesta voi seurata hyvääkin, kunhan touhu hoidetaan äärimmäisen diskreetisti.
Lokki ex-miehenikään ei edes sivusuhteesta kärähdettyään olisi suostunut lähtemään. Kuulemma pakotin hänet muuttamaan sietämättömään läävään (ihan perusasunto), enkä antanut majailla enää asunnossani, kun hän olisi halunnut eron jälkeen jo neljä kuukautta luonani lokkeilua jatkettuaan vielä käyttää kuukauden seinien maalaamiseen yöt luonani nukkuen.