Ällöttää työukot likaisissa huomiohaalareissaan lounasravintoloissa
Aina hirveä lauma tulee näitä ukkoja buffet-pöytään. Eikö niitä paskasia haalareita voi jättää sinne työmaakoppiin ja tulla omilla vaatteilla syömään? Käsien peseminen olisi varmaan liikaa vaadittu.
Kommentit (259)
Vierailija kirjoitti:
Kantsii käydä lounaalla vähän paremmissa ravintoloissa
Todellakin. Vai pitäisikö lounasravintolan järjestää hienohelmoille omat tilat? 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten samoille tuoleille istuu puhtaat vaaleat vaatteet päällä vaikkapa loma matkalaiset.
Pahinta on istua tuoleille, josta on juuri lähtenyt lapsiperhe.
Henkilöstön kuuluu siivota pöytä. Nykyään vain juorutaan ja ihmetellään. Kuka näitä palkkaa? Joskus olisi hienosti aikaa siivota asiakkaiden jäljet, mutta ei. Asiakkaat joutuvat tekemään henkilökunnan työt.
Kyllä jos itse sotken, myös itse siivoan. Ei ole iso homma. Ei henkilökuntaa riitä tuhrukäsien jälkiä siivoamaan.
Jos tulee paljon sotkua, siitä täytyy sitten kertoa henkilökunnalle, kun omat avut ei riitä.
Sen takia sitä henkilökuntaa ei ole, kun suomalainen lampaana vie itse astiansa pois jne, vaikka ei tarvitsisi viedä. Joka helkutin paikassa venytetään itsepalvelua pidemmälle, vaikka sillä ei olisi hintaankaan alentavaa vaikutusta. Luullaan olevansa kohteliaita, vaikka siinä samalla vähennetään naisvaltaisia työpaikkoja oikein urakalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satuin kuulemaan lounasravintolan aulassa kun vessasta tullut työmies sanoi työkavereilleen, että oli se isompi hätä, mutta ei jaksanut pestä käsiä. Ihanaa lounasbuffettia vaan!
Puhut paskaa. Pesen käteni aina. Sanoin että ku oli isompi hätä, ni truuttasin oikein saippuaakin käsiin.
Se työmies
Älkää työssä käyvät vaivautuko näiden työttömien syttyröiden idioottimaisiin aloituksiin lainkaan.
Hyvä että tässä maassa joku sentään tekee vielä töitä!
Tässä maassa on EU:n suurin työttömyys, että ei se siitä ole kiinni etteikö olisi tekijöitä. EI ole töitä.
Ihan sama mulle kunhan ei heidän parrasta lennä karvoja buffaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksei työukoilla ole omia eväitä?
Miksi pitäisi olla jos ravintolasta saa kunnon luonaan. Olet vähän puupää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantsii käydä lounaalla vähän paremmissa ravintoloissa
Todellakin. Vai pitäisikö lounasravintolan järjestää hienohelmoille omat tilat? 😀
Hienohelmoja pitäisi olla enemmän. Eräs johtajanainen ei pessyt käsiään wc:ssä käynnin jälkeen. Sitten mennään sorkkimaan kokoustarjoiluita. Ihmiset on ihmisiä ammattiin katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Nuo paskaukot pitää juurikin buffapaikat pystyssä.
Just näin. Ei aloittajallakaan palaisi valot, paskaputki vetäisi tai nilkat pysyisi kuivana kävellessä jos näitä ukkoja ja akkoja ei olisi. Paskaukotja paska-akat kunniaan!!
Näin se vain on! Muutenkin työläiset ja suorittavan tason väki voisi mennä heille tarkoitettuihin ruokaloihin häiritsemästä tavallisten tyylikkäiden ihmisten lounashetkeä.
Kun olisikin sellaisia lounaspaikkoja jossa olisi vain työvaatteissaan syöviä työmiehiä. Nämä ne ottaa hermoon kun on kaikilla sateenkaaren väreillä paklattuja itsetietoisia naisia joiden omaisuus koostuu osamaksuista, he osaa kyllä suulaasti arvostella muita. Älylaitteet kilkattaa ja jakku kiristää kiire kiire kiire ja siinä puidaan lounaspaikan ihmiset arvoasteikolla läpi. Silmät näyttää kun kankaalta jossa on kaksi mustaa maalireikää. No maalaustaidoista taiteilijat tunnetaan.
Vierailija kirjoitti:
Näin se vain on! Muutenkin työläiset ja suorittavan tason väki voisi mennä heille tarkoitettuihin ruokaloihin häiritsemästä tavallisten tyylikkäiden ihmisten lounashetkeä.
Mehän käymme juuri niissä suorittavan tason ravintoloissa.
Mutta mitä sinä niissä teet. Ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on puolentunnin ruokkis, pitäsikö se käyttää muuhun kuin syömiseen. Enkä oo raksaukko vaan roskakuski ja akka. Minut voi nähdä kaupassakin työvaatteet päällä kun aina en käy tutussa lounasbuffetissa, riippuu päivän ajolenkistä.
Siinäpä onkin kun poikaystävä tuo miniä ehdokaan näytille vanhemmilleen ja kahvipöydässä tämä sanoo tyhjentävänsä työkseen roskapönttöjä.
Pahempi on vielä se kun poliisit tulevat aseistettuna lounaalle vaikka tämä on oikeasti laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten samoille tuoleille istuu puhtaat vaaleat vaatteet päällä vaikkapa loma matkalaiset.
Pahinta on istua tuoleille, josta on juuri lähtenyt lapsiperhe.
Henkilöstön kuuluu siivota pöytä. Nykyään vain juorutaan ja ihmetellään. Kuka näitä palkkaa? Joskus olisi hienosti aikaa siivota asiakkaiden jäljet, mutta ei. Asiakkaat joutuvat tekemään henkilökunnan työt.
Kyllä jos itse sotken, myös itse siivoan. Ei ole iso homma. Ei henkilökuntaa riitä tuhrukäsien jälkiä siivoamaan.
Jos tulee paljon sotkua, siitä täytyy sitten kertoa henkilökunnalle, kun omat avut ei riitä.
Sen takia sitä henkilökuntaa ei ole, kun suomalainen lampaana vie itse astiansa pois jne, vaikka ei tarvitsisi viedä. Joka helkutin paikassa venytetään itsepalvelua pidemmälle, vaikka sillä ei olisi hintaankaan alentavaa vaikutusta. Luullaan olevansa kohteliaita, vaikka siinä samalla vähennetään naisvaltaisia työpaikkoja oikein urakalla.
Tässä nyt ei ollut astioiden viemisestä kyse. 😅
Tosiaan ruokatauko on 30 minuuttia. Ei siinä vaatteita vaihdella.
T: Likainen nainen
Vierailija kirjoitti:
Minä nautin kun näen työvaatteisia työläisiä, tulee niin kotoinen ja turvallinen olo. Vielä on yhteiskunnassa niitä jotka pitää kaiken kasassa. Nimittäin ne jotka tekee töitään kravateissa ja helminauhoissa, niistä ei tiedä mitä tekevät ja kenen pään menoksi.
Huonoja ja hyviä työntekijöitä löytyy käytännössä jokaisesta ammattiryhmästä. Yhtä lailla on huijariremppamiehiä kuin huijarikaulustyöntekijöitä.
Sontaukot on kamalia. Saastuttavat kaupatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen nämä raksaäijät jätti päivän päätteeksi haalarinsa työmaan koppiin ja lähtivät kotimatkalle muissa vaatteissa. Nyt nämä tyypit matkustavat junassa ja bussissa paskaisissa vaatteissa ja likaavat penkit. Tosi v#ttumaista. Miksi heistä on tullut näin välinpitämättömiä muita matkustajia kohtaan?
Totta muuten, isäni oli tehdastyöläinen, työhaalareissa teki hommiaan, mutta kun tehtaalta polki kotiin tai kotoa tehtaalle, oli aina omat vaatteet päällä. Jos ruokkiksella kävi jossain ni oli haalarit, mutta yleensä söi tehtaalla.
Mites nämä nykyään menee, tietty eri firmoilla eri käytänteet mutta hoituuko pesu työnantajan puolesta vai tuodaanko työvaatteet kotiin pesuun?
Mun täytyykin kysyä tätä äitiltä, sekin oli samalla tehtaalla töissä kuin isäkin, mutta konttorin puolella. Isä on kuollut jo. Veikkaan kyllä että tehdas ne pesetti. En muista että oisin lapsena nähnyt työhaalareita pyykkinarulla. Outokummun tehtaasta kyse.
Siellä arvostettiin työntekijöitä ja työläisten lapsillekin oli joka joulu hienot juhlat pukkeineen, kesäisin käytiin mökkeilemässä Outokummun kesänviettopaikassa jne. Että eiköhän tehdas pesulassa käyttönyt haalaritkin. Mutta varmistan. 🙂
Se kelle vastasit
Tehtaat huolehti ennen paljon muustakin kuin palkanmaksusta. Monella paikkakunnalla tehtaanpatruunat perusti muun muassa ensimmäiset koulut ja terveysasemat. Ainakin yhden paikkakunnan tiedän, että työpaikka järjesti tehtaan läheltä edullisia tontteja.
Juu, sillon arvostettiin työläisiä ihan erilailla ja palkalla tuli hyvin toimeen. Toista se on nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Pahempi on vielä se kun poliisit tulevat aseistettuna lounaalle vaikka tämä on oikeasti laitonta.
No niitä ymmärtää edes varoa kun ovat työvaatteissa, eri kun ovat vapaalla ja kännissä kuin jotku vornaset...
Eipä ole sosiaalitiloja eikä myöskään aikaa vaihdella mitään ruoka-aikavaatetuksia. Ei kyllä edes kiinnostustakaan. Vielä en ole porttikieltoa saanut yhteenkään lounaspaikkaan, vaikka työvaatteissani olen niissä syönyt ja pitänyt omalta osaltani ruokapaikkoja pystyssä jo vuosikymmenet.
Miksei työukoilla ole omia eväitä?