Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttää työukot likaisissa huomiohaalareissaan lounasravintoloissa

Vierailija
23.03.2026 |

Aina hirveä lauma tulee näitä ukkoja buffet-pöytään. Eikö niitä paskasia haalareita voi jättää sinne työmaakoppiin ja tulla omilla vaatteilla syömään? Käsien peseminen olisi varmaan liikaa vaadittu. 

Kommentit (259)

Vierailija
161/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo paskaukot pitää juurikin buffapaikat pystyssä.

Juuri toisinpäin. Syövät yleensä enemmän kuin hintaan on laskettu 

Silti ravintolalla on varaa ruokkia heidätkin. 

Vierailija
162/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus nähnyt terveystalolla kun näitä duunareita tulee sinnekkin työvaatteissaan. Hyi että terveydenhuoltoalan tiloihin ei pitäisi päästää tuollaisissa vaatteissa.

Olisivatko työterveys tarkastukseen tai vastaanotolle menossa työaikana?

Onko ne vaatteet liimattu kiinni, jos ei terveystarkastukseenkaan saa pois otettua. Ällöttäviähän ne on.

No olen mennyt itsekkin tuonne työvaatteissa. Mitä sitte? Ne vaatteet joutuu joskus myös riisuun siellä lääkärissä.

Millaiset hajut ja alusvaatteet sieltä alta paljastuu? Hyi. Voi lääkäri ja hoitaja parkoja.

Mä voin kertoa ihan omasta puolestani. Tuoksu on Doven deodorantti, alusvaatteina tänään punaiset rintaliivit ja mustat pikkuhousut. Sitähän sä kysyit?

Tarkoitin kyllä ihan näitä miesoletettuja.

Työtä tekevä mies on likainen, nainen samassa hommassa ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa, pitäisikö kentien suihkussakin käydä ettei haista hielle ja meidän naispuolisten raksalaisten pitäs varmaan vielä kynnet, meikit ja hiukset laittaa minttiin ennen kuin saamme ruokailla fiinin herrasväen lounasravintolassa. 

T raksa-akka joka kävi (ennen) keltaisissa vaatteissaan tänään ostamassa prismasta juustoa naama mustana

Työnantajan ajalla kaupassa käyminen on varastamista

Työnantajan aikaa ei ole useinkaan ruokatunti, on omaa aikaa jolloin saa poistua työpaikalta ihan mihin haluaa. Näin on minullakin ollut, puolesta tunnista tuntiin omaa aikaa, se ei työnantajalle kuulu miten sen käytän ja missä vietän sen oman ajan 

Vierailija
164/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raksaukot ei ällötä tippaakaan. Ovat vaan ilo silmälle. Minua ällöttää pitkät rakennekynnet esim kampaajalla. Mitä shittiä siellä kynnen alla möngertääkään. 

Ravintolahenkilökunnalla ja hoitsuilla ne ällöttävät vielä enemmän.

Vierailija
165/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten samoille tuoleille istuu puhtaat vaaleat vaatteet päällä vaikkapa loma matkalaiset.

Vierailija
166/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus nähnyt terveystalolla kun näitä duunareita tulee sinnekkin työvaatteissaan. Hyi että terveydenhuoltoalan tiloihin ei pitäisi päästää tuollaisissa vaatteissa.

Onko ne vaatteet liimattu kiinni, jos ei terveystarkastukseenkaan saa pois otettua. Ällöttäviähän ne on.

No olen mennyt itsekkin tuonne työvaatteissa. Mitä sitte? Ne vaatteet joutuu joskus myös riisuun siellä lääkärissä.

Millaiset hajut ja alusvaatteet sieltä alta paljastuu? Hyi. Voi lääkäri ja hoitaja parkoja.

Mä voin kertoa ihan omasta puolestani. Tuoksu on Doven deodorantti, alusvaatteina tänään punaiset rintaliivit ja mustat pikkuhousut. Sitähän sä kysyit?

Voin vastata siihenkin. Mun miehellä on tänään Star wars-bokserit. Ihan oikeasti. Ja hiton hyvältä se aamulla tuoksui kun puuhattiin sängyssä ennen töitä.

Vierailija
167/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään raksakamppeissa liikkuu naisiakin. Eräs oransseissa wurthin työvaatteissa kauppaan poikennut oli katsellut jotain kynsilakkaa tai muuta värillistä. Myyjä oli katsonut jotain väriä, että sopisi hyvin vaatteisiin. Ihan tosissaanko oli ehdottanut? Totta kyllä, että se nainen on vapaa-ajallaan varsinainen hienohelma.

Se on sitten toinen juttu, monellako miesoletetulla on alusvaatteina minkään väriset rintaliivit. 

Vierailija
168/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käyt samassa kuppilassa heidän kanssa??? Sinun arvollesi sopisi jotain fiininpää. 

"Arvoiselleen" kusipäälle sopis vanukkaan survominen lusikalla takas "fiiniin" perceeseensä.

Menipäs nyt ihon alle ko. mielipide. 

Menkääpäs  nyt pesemään käsiänne ja syömään, on lounastauon aika.

Vierailija
169/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis kävitkö lääkärissä noissa vaatteissa?

Vierailija
170/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä luulet, miten se vaatteiden vaihto onnistuu puolen tunnin ruokatauolla? Ja ne "työmaakopit" voi olla kilometrien päässä työmaalta. Jotain valoja päälle nyt. Käy muualla syömässä, jos duunarit häiritsee. Ne tuskin niissä hienommissa lautasannoksia tarjoilevissa ravintoloissa käy.

30 minuuttia ollaan tosiaan omalla ajalla, mutta kun syö tunnin, saa palkan 30 minuutin ajalta.

Näin se homma etenee.

Se palkallinen ruokatauko on 29 minuuttia. Jo 30 minuuttia menee omalle ajalle ja tämä käytäntö on ollut voimassa jo vuosikymmeniä.

Vierailija
171/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raksaukot ei ällötä tippaakaan. Ovat vaan ilo silmälle. Minua ällöttää pitkät rakennekynnet esim kampaajalla. Mitä shittiä siellä kynnen alla möngertääkään. 

Ravintolahenkilökunnalla ja hoitsuilla ne ällöttävät vielä enemmän.

Raksaukot ei ällötä sitä  ravintolahenkilökuntaa, joka saa palkkaansa ruokkimalla heitä. Hoitsuilla on ehkä varaa valita asiakkaita, olipa rakennekynsiä tai ei.

Vierailija
172/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene kotiis lounastauolle, tai syö työpisteesi ääressä.

Mieluummin ne ukot voisi syödä eväitään siellä kopilla jos eivät muurauslaastikamppeitaan viitsi ennen ruokailua vaihtaa

Sinäkin voisit syödä salaattisi työpaikkasi eteisessä. Enemmän ne raksamiehet hyödyttää ruokapaikkaa kuin sinä.

Tämä! Raksamiehet tekee oikeita töitä, päällikönpaskat miettii vaan että kuinka nostaa mahdollisimman isoa palkkaa ja moittia työläisiä ja irtisanoa mahdollisimman monet.

Kumpiakin tarvitaan. Mitä siitä tulisi, jos raksamiehet keskenään heiluisi työmailla.

Vierailija
173/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä pyörii aamupala-buffassa neljän tähden hotellissakin. Tosi ällöttävää juuri niissä paskasissa haalareissa. Itse olet kuitenkin maksanut pari sataa yöstä, niin jotain rotia. Ennen vanhaan niissä oli lähinnä bisnesmiehiä puvut päällä, mutta nykyään työnantajilla on näköjään varaa laittaa työmiehetkin hienoihin hotelleihin. Näiltä vaan puuttuu ne käytöstavat.

Ei ne välttämättä siinä hotellissa ole asuneet, vaan työmaa on siinä vieressä ja hotellilla on hyvät aamiaiset. Miten tuollainenkin voi ärsyttää, itse en ainakaan kyttää mitä ympärillä ruokailevilla on päällä. 

likaiset työvaatteet likaa tuolit ja niille ei kiva istua sitten enää, omat vaatteet-persuus likaantuu. esim. housupuvut, jakkupuvut tms monetkin vaatteet vaativat pesulan kemiallisen pesun. siksi. ei muuten.  toki aina pesulassa lianestosuojakäsittely pesun päälle- silti eihän se nyt kaikkea suojaa.

tuoleja ei pyyhitä saati heti joku pesis niitä kun työmiehet poistuu- ja jos tekstiilipällinen-  niitä harvoin pestään . ovat arvostettuja toki, tekevät työtä sää kuin sää jne. mutta toi on vähän vaikea juttu. ja kun noin ravintolat vaihtuu koko ajan työkohteen mukaan yltympäri kaupunkia.

Ota oma istuinsuoja mukaan. Titteleitä se käsilaukkuusi. 

Vierailija
174/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin veivaat kättäsi pillussa koko aamupäivän ja tulet sitten käsiäsi pesemättä buffet-pöytään.

Vierailija
175/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raksaukot ei minua haittaa yhtään. Pahempia ovat röökimuijat hajun puolesta. Raksaukot eivät haise pahalle.

Sitävastoin kaikki työkoneiden kanssa puuhaavat saavat veden kiertymään silmistä ja polttavat nenäkarvat. 😆

Vierailija
176/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka toisella on nykyään tollanen raksauniformu. Naurettavan näköistä.

Mistäs sinullekin saataisiin?

Meidän taloyhtiön pari eläkeukkoa pitävät aina päällään raksatakkia, huvittavaa. Ehkä he kuvittelevat olevansa vielä työelämässä.

Vierailija
177/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis kävitkö lääkärissä noissa vaatteissa?

En. Miksi mä lekuriin menisin ilman mitään syytä?

Vierailija
178/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakkukalkkunalle tiedoksi että kaikki ei voi olla paperinpyörittelijöitä kahdeksan tonnin kuukausipalkalla ja sitäpaitsi sä voit mennä fiiniin ruokaravintolaan mussuttamaan sitä avocadosalaattia 

Vierailija
179/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä pitäisi olla muovituolit jotka voi luututa näitä vaseliininokiperseitä varten. Topatut tuolit sitten minihameessa istuvia toimistotyttöjä varten.

Vierailija
180/259 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä pyörii aamupala-buffassa neljän tähden hotellissakin. Tosi ällöttävää juuri niissä paskasissa haalareissa. Itse olet kuitenkin maksanut pari sataa yöstä, niin jotain rotia. Ennen vanhaan niissä oli lähinnä bisnesmiehiä puvut päällä, mutta nykyään työnantajilla on näköjään varaa laittaa työmiehetkin hienoihin hotelleihin. Näiltä vaan puuttuu ne käytöstavat.

Ei ne välttämättä siinä hotellissa ole asuneet, vaan työmaa on siinä vieressä ja hotellilla on hyvät aamiaiset. Miten tuollainenkin voi ärsyttää, itse en ainakaan kyttää mitä ympärillä ruokailevilla on päällä. 

likaiset työvaatteet likaa tuolit ja niille ei kiva istua sitten enää, omat vaatteet-persuus likaantuu. esim. housupuvut, jakkupuvut tms monetkin vaatteet vaativat pesulan kemiallisen pesun. siksi. ei muuten.  toki aina pesulassa lianestosuojakäsittely pesun päälle- silti eihän se nyt kaikkea suojaa.

tuoleja ei pyyhitä saati heti joku pesis niitä kun työmiehet poistuu- ja jos tekstiilipällinen-  niitä harvoin pestään . ovat arvostettuja toki, tekevät työtä sää kuin sää jne. mutta toi on vähän vaikea juttu. ja kun noin ravintolat vaihtuu koko ajan työkohteen mukaan yltympäri kaupunkia.

Heh. 25 vuotta ravintola-alalla enkä vielä ole kertaakaan nähnyt, että yhdenkään ihmisen työvaatteet likaisivat ravintolatuolin noin pahasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme