Synnytysosastolla havaittu karu ilmiö Vauvoissa selvät oireet
https://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/a/8bf79636-6421-4bab-aa04-d8fe…
Kun itse olin raskaana 2014 Helsingissä, minulla suklaa oli ns. kiellettyjen aineiden listalla. Kaverini oli samaan aikaan raskaana Vantaalla. Siellä suklaan syönti oli raskauden aikana täysin sallittua (ei edes mitään maksimimäärärajaa esitetty).
Raskausajan ravintosuositukset vaihtelevat suurestii Suomen eri kaupunkien välillä.
Kommentit (46)
Ja just, kun ajattelin mennä päiväkahville.
Monihan kokee kahvin tuoksunkin pahana raskausaikana, lienee joku elimistön tapa välttyä siltä.
Itseä ällötti suklaan haju raskausaikana, tunti lähinnä eltaantuneelle. Kerran ostin vielä jouluksi rasiallisen konvehteja vain itselleni, ja kun avasin sen, haju oli aivan etova enkä saattanut niitä syödä ollenkaan. Sain kolme lasta parin vuoden välein enkä syönyt suklaata, mietin jopa että miten olen siitä joskus tykännyt. No, nyt pidän siitä taas edelleen, lapset jo teinejä :D
Vierailija kirjoitti:
Raskauden ravintosuositukset on tosi erilaisia myös maiden kesken. Toisaalta tää on kätevää. Voi valita, minkä maan suositusten mukaan nyt eletään.
Eri maissa on myös eri "käsittelyjä" tuotteille, esim. maidolle, voi johtua niistäkin. Samoin Suomessa ei salmonellaa ole juurikaan, eli voi maistaa taikinaa huolettomammin.
Suomessa erikseen mainitaan myös salmiakki.
Toista lasta odottavat tarvitsevat kofeiinia, että pystyvät valvomaan sekä yön, että päivän; esikoinen herää aikaisin ja tarvitsee päivään sisältöä, hauva herää tunnin välein vuorokauden ympäri.
Sitten vielä Zerojuomia, aspartaamia, se vaikuttaa Usalaisen tutkimuksen mukaan joka miehen siittiöihin
Energiajuomat on kyllä yksi hulluus.
Vierailija kirjoitti:
Toista lasta odottavat tarvitsevat kofeiinia, että pystyvät valvomaan sekä yön, että päivän; esikoinen herää aikaisin ja tarvitsee päivään sisältöä, hauva herää tunnin välein vuorokauden ympäri.
No, jos se vauva on myös kofeiinin ym. kemikaalin uhri
Ei minun vauvani, 3 kpl heräilleet
Vierailija kirjoitti:
Monihan kokee kahvin tuoksunkin pahana raskausaikana, lienee joku elimistön tapa välttyä siltä.
Itseä ällötti suklaan haju raskausaikana, tunti lähinnä eltaantuneelle. Kerran ostin vielä jouluksi rasiallisen konvehteja vain itselleni, ja kun avasin sen, haju oli aivan etova enkä saattanut niitä syödä ollenkaan. Sain kolme lasta parin vuoden välein enkä syönyt suklaata, mietin jopa että miten olen siitä joskus tykännyt. No, nyt pidän siitä taas edelleen, lapset jo teinejä :D
Minulle oli eka raskauden alussa ketsuppi etovaa, ei muiden raskauksien aikana
Harva varmaan liikaa suklaata syö muutenkaan raskaana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskauden ravintosuositukset on tosi erilaisia myös maiden kesken. Toisaalta tää on kätevää. Voi valita, minkä maan suositusten mukaan nyt eletään.
Eri maissa on myös eri "käsittelyjä" tuotteille, esim. maidolle, voi johtua niistäkin. Samoin Suomessa ei salmonellaa ole juurikaan, eli voi maistaa taikinaa huolettomammin.
Suomessa erikseen mainitaan myös salmiakki.
Salmiakki nostaa pitkävaikutteisesti verenpainetta
Mua etoi kahvi ja se jäikin itsestään pois. Mutta tummaa suklaata söin usein eikä tullut mieleenkään että olisi pahasta. Lapsi oli vauvana tosi levoton ja huono nukkuja😳
Niin kauan kun raskaana olevat naiset pakotetaan painamaan TYÖSSÄ ja palaamaan sinne myös imetysaikana niin voitte tunkea perseeseenne nämä suositukset ja pakotukset.
Varmaan ytittävät.selittää paisuneita adjd-tapauksia äidin kahvinjuonnilla. Suklaa ei mee enää läpi?
Vierailija kirjoitti:
Mua etoi kahvi ja se jäikin itsestään pois. Mutta tummaa suklaata söin usein eikä tullut mieleenkään että olisi pahasta. Lapsi oli vauvana tosi levoton ja huono nukkuja😳
Johtuu yleensä siitä että lapsi pakotetaan nukkumaan luonnottomasti erossa emostaan kun miesvauva panee äitiä vauvan tilalla emon sängyssä.
Poikaset nukkuvat aina emojensa lähellä, heidän aurassaan ja tuoksussaan. Yksin herääminen on lapselle aina hylkäämiskokemus.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ytittävät.selittää paisuneita adjd-tapauksia äidin kahvinjuonnilla. Suklaa ei mee enää läpi?
Äitiähän sitä aina syytetään kaikesta.
Ja sitten ihmetellään kun naiset eivät synnytä, kun äitiys on pelkkää äitiysväkivaltaa ja r aiskaamista.
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että raskaana oleva ei voi nukkua silloin kun väsyttää. Pitäisi voida. Tuottaa sentään uuden ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos se vauva on myös kofeiinin ym. kemikaalin uhri
Ei minun vauvani, 3 kpl heräilleet
Otan osaa, etteivät vauvasi enää heränneet. Todella surullista ja vielä kolme kertaa. :(
---
Mitähän pitäisi tehdä, ettei Suomen äidit olisi näin väsyneitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu yleensä siitä että lapsi pakotetaan nukkumaan luonnottomasti erossa emostaan kun miesvauva panee äitiä vauvan tilalla emon sängyssä.
Poikaset nukkuvat aina emojensa lähellä, heidän aurassaan ja tuoksussaan. Yksin herääminen on lapselle aina hylkäämiskokemus.
Lopeta jo, siitoshullu. Tässä puhutaan ihmisistä eikä eläimistä. Minä olen ÄITI, en mikään helvetin emo. Ja lapseni ovat lapsia, eivät mitään poikasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että raskaana oleva ei voi nukkua silloin kun väsyttää. Pitäisi voida. Tuottaa sentään uuden ihmisen.
Jep tuo että raskaana olevan pitää synnyttää toimistopöydän alle nykyään on aivan skitsoa. Ihan turha vinkua siitä ettei tule lapsia kun naisia ja lapsia kohdellaan näin huonosti.