Synnytysosastolla havaittu karu ilmiö Vauvoissa selvät oireet
https://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/a/8bf79636-6421-4bab-aa04-d8fe…
Kun itse olin raskaana 2014 Helsingissä, minulla suklaa oli ns. kiellettyjen aineiden listalla. Kaverini oli samaan aikaan raskaana Vantaalla. Siellä suklaan syönti oli raskauden aikana täysin sallittua (ei edes mitään maksimimäärärajaa esitetty).
Raskausajan ravintosuositukset vaihtelevat suurestii Suomen eri kaupunkien välillä.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua etoi kahvi ja se jäikin itsestään pois. Mutta tummaa suklaata söin usein eikä tullut mieleenkään että olisi pahasta. Lapsi oli vauvana tosi levoton ja huono nukkuja😳
Johtuu yleensä siitä että lapsi pakotetaan nukkumaan luonnottomasti erossa emostaan kun miesvauva panee äitiä vauvan tilalla emon sängyssä.
Poikaset nukkuvat aina emojensa lähellä, heidän aurassaan ja tuoksussaan. Yksin herääminen on lapselle aina hylkäämiskokemus.
Lopeta jo, siitoshullu. Tässä puhutaan ihmisistä eikä eläimistä. Minä olen ÄITI, en mikään helvetin emo. Ja lapseni ovat lapsia, eivät mitään poikasia.
No tuo nyt on vaan jotain vanhaa perua, että ihminen on keksinyt itselleen ero termejä kuin muille eläimille. Ihan samallalailla me ollaan emoja ja poikasia, kuin kaikki muutkin.
Siitoshullun jutut kyllä on sekopäisiä, mutta ehkä kaiken hänen sekoilunsa joukosta se kuitenkin on totta, että on tosi luonnonvastaista ihmisillä joskus esiintynyt tapa nukuttaa lapsi erilleen vanhemmasta. Ei yksin nukkuminen muutenkaan ole laumaeläimelle luonnollista.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ytittävät.selittää paisuneita adjd-tapauksia äidin kahvinjuonnilla. Suklaa ei mee enää läpi?
Tuskin nyt sentään. Äitimme ja isoäitimme ovat aikoinaan ryystäneet kahvia raskaana ollessaan vailla minkäänlaisia rajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Mua etoi kahvi ja se jäikin itsestään pois. Mutta tummaa suklaata söin usein eikä tullut mieleenkään että olisi pahasta. Lapsi oli vauvana tosi levoton ja huono nukkuja😳
Ei silti välttämättä johtunut suklaasta! Eikös tummassa suklaassa jotain hyötyjäkin ole ja sitä ei kauheasti voi syödäkään kai.
Itse en juo kahvia enkä syösuklaata, yksi lapsi silti valvoi yöt lähes nelivuotiaaksi, eikä mitään selitystä löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että oisit saanut syötyä niin isoja määriä tummaa suklaata, että tuo 200 mg raja kofeiinia päivässä olis ylittynyt.
Kiitos lohduttavista viesteistä!
T. Se tumman suklaan syöjä
"jos perusravitsemuksessa, unessa ja liikkumisessa kaikki on kunnossa."
Näytä mulle pienen vauvan vanhempi, joka liikkuu, nukkuu ja syö kunnolla.
Tottakai on niitä, joilla on helppo vauva, mutta suurin osa on univelassa ja syö mitä ehtii ja milloin ehtii. Ja liikkuu jos ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ytittävät.selittää paisuneita adjd-tapauksia äidin kahvinjuonnilla. Suklaa ei mee enää läpi?
Äitiähän sitä aina syytetään kaikesta.
Ja sitten ihmetellään kun naiset eivät synnytä, kun äitiys on pelkkää äitiysväkivaltaa ja r aiskaamista.
Äitiys on itsekäs valinta ja väkivaltaa sitä syntyvää kohtaan.
Syntyvältä ei voi saada suostumusta, eli te itsekkäät r a I s k a a t t e. lastanne elämällä.
Eli syöpäisen demarifemakkoisuuden tuhovoima ulottuu jo lapsiinkin.
Kiitti vain suomalaiset punikkiakat.
Kersoilla hakeutuu kädet ulos-otto osaston taskuihin jo synnärin pöydällä :D
Siinä kohtaa merkit on tod. selvät.
Pelkästään itsekkäät lisääntyy. Ei niitä kiinnosta miten omat valinnat vaikuttaa lapseen.
Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä terveydenhuollon ammattilaiseen. Sairaanhoitaja pystyy yleensä auttamaan sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu yleensä siitä että lapsi pakotetaan nukkumaan luonnottomasti erossa emostaan kun miesvauva panee äitiä vauvan tilalla emon sängyssä.
Poikaset nukkuvat aina emojensa lähellä, heidän aurassaan ja tuoksussaan. Yksin herääminen on lapselle aina hylkäämiskokemus.
Aurassaan? Ei kai?
Aura on tiedätkö sellainen juttu jolla käännetään peltoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo, siitoshullu. Tässä puhutaan ihmisistä eikä eläimistä. Minä olen ÄITI, en mikään helvetin emo. Ja lapseni ovat lapsia, eivät mitään poikasia.
Siitoshullu on vaikeasti mielisairas. Täytyy ymmärtää.
Kun juo tarpeeksi energiajuomia, joista yksi vastaa kahta-kolmea kuppia kahvia ja imettää, ei vauva nuku. Ja sitten kun se vauva ei saa nukuttua, vauvasta kasvaa iki-ihana nepsy. Ja sitä myöten sitten saa äiti ja lapsi huomiota, voi päästä vaikka lehteen.
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun raskaana olevat naiset pakotetaan painamaan TYÖSSÄ ja palaamaan sinne myös imetysaikana niin voitte tunkea perseeseenne nämä suositukset ja pakotukset.
Vanhempainvapaa kestää 160 arkipäivää (ma-la) eli yli puoli vuotta. Lisäksi lapsen isä voi luovuttaa äidille 63 päivää omasta kiintiöstään. Ei siis ole mikään pakko palata töihin imetysaikana.
Vierailija kirjoitti:
Toista lasta odottavat tarvitsevat kofeiinia, että pystyvät valvomaan sekä yön, että päivän; esikoinen herää aikaisin ja tarvitsee päivään sisältöä, hauva herää tunnin välein vuorokauden ympäri.
Joo ja meillä hauvan lisäksi kissat valvoo yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Kun juo tarpeeksi energiajuomia, joista yksi vastaa kahta-kolmea kuppia kahvia ja imettää, ei vauva nuku. Ja sitten kun se vauva ei saa nukuttua, vauvasta kasvaa iki-ihana nepsy. Ja sitä myöten sitten saa äiti ja lapsi huomiota, voi päästä vaikka lehteen.
Se vauva syntyy nepsynä, mikäli on nepsy.
Vierailija kirjoitti:
No juu... 3 lasta, ekan kanssa noudatin paniikin omaisesti kaikkia suosituksia, ei kahvia, ei suklaata, ei lakua jne.... oli silti koliikkilapsi, joka ensimmäiset 3kk nukkui öisin ehkä 40min ja senkin jälkeen vuoden ikään asti tosi huonosti.
Tokan ja kolmannen kohdalla olin rennompi, söin kerran jopa graavilohta (koska ruotsissa se oli silloin ok) ja suklaata meni reippaasti, kahviakin silloin tällöin. Toinen oli samanlainen yökukkuja kuin sisarensa, toinen taas nukkui heti 2vko iästä jopa 7h putkeen eikä koskaan ole ollut ongelmia öiden kanssa.
Nyt kaikki on ihan terveitä koululaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ON eläin ja lisääntyminen on nimenomaan primitiivistä, nisäkäsvaistoista toimintaa. Jos lisääntyisit kuten rationalisti niin sinulla olisi akateeminen ansioluettelo ja tuottaisit tutkimuksia, et lapsia. Jos tuotat lapsia olet tasan tarkkaan elukka. Ja erityisesti lapset toimivat täysin eläinvaistoilla, sillä heillä ei ole muita aivoalueita vielä edes aktiivisena.
Haista paska, mokomakin maho lehmä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole pitänyt koskaan suklaasta ja kahvia join koko raskausajan 2 kkp päivässä. Lapset olivat kyllä alussa huonoja nukkujia, mutta kasvoivat hyvin ja ovat terveitä.
Ystävättäreni lopetti kahvinjuonnin raskausajaksi ja hänellä on yksi vaikeasti autistinen ja kaksi kirjolla olevaa lasta. Tämä kuitenkin varmaan lähinnä perinnöllinen sairaus, jollei sitten jonkin vitamiinin puute.
Ihminen ON eläin ja lisääntyminen on nimenomaan primitiivistä, nisäkäsvaistoista toimintaa. Jos lisääntyisit kuten rationalisti niin sinulla olisi akateeminen ansioluettelo ja tuottaisit tutkimuksia, et lapsia. Jos tuotat lapsia olet tasan tarkkaan elukka. Ja erityisesti lapset toimivat täysin eläinvaistoilla, sillä heillä ei ole muita aivoalueita vielä edes aktiivisena.