Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytysosastolla havaittu karu ilmiö Vauvoissa selvät oireet

Vierailija
23.03.2026 |

https://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/a/8bf79636-6421-4bab-aa04-d8fe…

Kun itse olin raskaana 2014 Helsingissä, minulla suklaa oli ns. kiellettyjen aineiden listalla. Kaverini oli samaan aikaan raskaana Vantaalla. Siellä suklaan syönti oli raskauden aikana täysin sallittua (ei edes mitään maksimimäärärajaa esitetty). 

Raskausajan ravintosuositukset vaihtelevat suurestii Suomen eri kaupunkien välillä.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun raskaana olevat naiset pakotetaan painamaan TYÖSSÄ ja palaamaan sinne myös imetysaikana niin voitte tunkea perseeseenne nämä suositukset ja pakotukset.

Vanhempainvapaa kestää 160 arkipäivää (ma-la) eli yli puoli vuotta. Lisäksi lapsen isä voi luovuttaa äidille 63 päivää omasta kiintiöstään. Ei siis ole mikään pakko palata töihin imetysaikana.

No siis, jos nyt et sattunut tietämään, niin vanhempainvapaan määrä ei todellakaan kata imetykseen kuluvaa aikaa

Vierailija
42/44 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toista lasta odottavat tarvitsevat kofeiinia, että pystyvät valvomaan sekä yön, että päivän; esikoinen herää aikaisin ja tarvitsee päivään sisältöä, hauva herää tunnin välein vuorokauden ympäri. 

No, jos se vauva on myös kofeiinin ym. kemikaalin  uhri  

Ei minun vauvani, 3 kpl heräilleet

No minun vauvani heräili 45 minuutin välein enkä koskenutkaan kahviin. Tasan ei käy onnen lahjat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kun raskaana olevat naiset pakotetaan painamaan TYÖSSÄ ja palaamaan sinne myös imetysaikana niin voitte tunkea perseeseenne nämä suositukset ja pakotukset.

Vanhempainvapaa kestää 160 arkipäivää (ma-la) eli yli puoli vuotta. Lisäksi lapsen isä voi luovuttaa äidille 63 päivää omasta kiintiöstään. Ei siis ole mikään pakko palata töihin imetysaikana.

Imetys ei mitenkään lopu siihen puolen vuoden ikään...

Vierailija
44/44 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Ap kirjoittaa aloituksessa suklaasta, kun jutussa ongelmaksi kerrotaan kofeiini, kahvi ja etenkin energiajuomat, joissa voi olla vaarallisen paljon kofeiinia? Kofeiinin saanti raskauden ja imetyksen aikana on siis rajoitettu enimmäissuositusmäärällä. Vauvat oireilevat kofeiinista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi