Menisitkö työttömänä pehmonalleja virkkaamaan jotta saisit tavata muita työttömiä?
https://yle.fi/a/74-20214996?fbclid=IwY2xjawQt8y9leHRuA2FlbQIxMQBzcnRjB…
Oletko epäsosiaalinen hikikomerossa asuva työtön. Mene virkkaamaan pehmoleluja pajalle.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä haluaisin tavata muita työttömiä? Eikö siinä vaan laiskistu, jos alkaa muiden vastaavien kanssa aikaansa viettämään? Mieluummin suuntaan katseeni niihin, joilla on töitä tai edes vapaaehtoistöitä ja harrastuksia tm. aktiivisuutta elämässään. Koska sellaisissa se esikuva kuuluu olla.
Olin jossain elämäni vaiheessa jonkin aikaa työnhakijana, olen kouluttautunut hallinnollisiin tehtäviin ja minut meinattiin värvätä johonkin harrastekerhoon henkilöiden kanssa jotka olivat aivan eri tasolla kun minä. En halunnut hännän jatkoksi virkkauksen opettelukerhoon. Sainkin onneksi pian vakituisen työn.
Ei minun tarvitse tuollaisiin mennä tavatakseni muita työttömiä, niitä on nyt tutuissa enemmän kuin ikinä. Ja varmasti lisää tulee.
M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En menisi. Mulla ei ole tarvetta tavata muita työttömiä.
Tämä on tärkeä pointti. En minäkään käy missään työttömien yhdistyksen jutuissa, koska en halua kuulua siihen porukkaan. Vaikka siis olen itsekin työtön, niin en välitä verkostoitua työttömien kanssa.
Niinpä. Ei meillä välttämättä ole mitään muuta yhteistä kuin se, ettei juuri nyt satu olemaan palkkatyötä.
Vierailija kirjoitti:
Jengi vastailee täällä kuin se olisi vapaaehtoista. Kohta on velvoite mikäli tukia haluaa nauttia.
Eli meidät sairaat potkaistaan katuojaan kuolemaan, sillä emme pysty tekemään noita velvoitetöitä, koska olemme työkyvyttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanskan työttömyyskorvauksella, joka on ymmärtääkseni noin 1500 euroa kuussa, menisin todellakin. Kädet eivät tosin kestäisi virkkaamista kovin monta tuntia päivässä, mutta muuten tuo summa kelpaisi kyllä korvaukseksi harrastamisesta.
Mieluummin kyllä maalaisin tauluja julkisten tilojen seinille.
Ai nyt se onkin harrastamista, eikä työtä... Mutta jos taiteilija maalaa tauluja kotona samalla kun etsii muita töitä, niin se maalaaminen on työtä vaikka kukaan ei mitään edes ostaisi. Tuet kyllä peritään takaisin mieluusti.
No sitä mä just mietin, että jos maalaan kotona, niin ei niitä kukaan osta. Jos sen sijaan saan ns. kuukausipalkan siitä, että maalaan jossakin työpajassa, niin taloudellisesti se on aika hyvä diili.
Eli periaatteessa teen sen mieluummin freelancerina, mutta taloudellinen käytännön todellisuus voi pakottaa tekemään sen työttömyyskorvausta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Linkin mukaan alimmalla tasolla ovat m a a han muuttajat, jotka eivät ole viimeisen kymmenen vuoden aikana asuneet yhdeksää vuotta tai työskennelleet 2,5 vuotta Tanskassa. Heidän tukisummansa on n. 945 e/kk bruttona.
Keskitasolla nuoret alle 30-vuotiaat ilman riittävää koulutusastetta saavat bruttona noin 1008 euroa.
Korkeimmalle tukitasolle pääsevät kantaväestöstä yli 30-vuotiaat ja 25-29-vuotiaat, joilla on riittävä koulutusaste. Muualta muuttaneiden on lisäksi täytettävä asumisaika- ja työhistoriaehto. Heillä tuen määrä on noin 1 748 euroa bruttona.
Eikös tämä olisi tosi hyvä jako Suomeenkin?
Aivan erinomainen jako tuo. Sama ehdottomasti Suomeen.
No en todellakaan Menin kyllä työtoimintaan mutta täälläpäin saa valita mitä haluaa tehdä ja löysin paljon järkevämpää kuin tuollainen näpertely Tietty pitää huomioida sekin mikä kenellekin sopii
Menkää terapiaan
Se
A
U
T
T
A
A
Ihan
Kaikessa
T
E
R
A
P
I
A
On
Pelastus
Sitoudut
Vain
Terapiaan
Uskot siihen ja muistat lääkkeesi!
Terapia on ihmepelastus!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä haluaisin tavata muita työttömiä? Eikö siinä vaan laiskistu, jos alkaa muiden vastaavien kanssa aikaansa viettämään? Mieluummin suuntaan katseeni niihin, joilla on töitä tai edes vapaaehtoistöitä ja harrastuksia tm. aktiivisuutta elämässään. Koska sellaisissa se esikuva kuuluu olla.
Sinä voisit toimia tuollaisessa paikassa esikuvana niille työttömille, joilla on elämänhallinnan kanssa ongelmia, ja auttaa heitä pääsemään elämässään eteenpäin.
Menisin. Pidän pehmonalleista ja haluaisin osata virkata. Ala-asteen jälkeen en ole kokeillut. Minulla olisi koukutkin, jostain syystä, tuolla varastossa.
En kyllä haluaisi sitä joka päivä tehdä, menisi hartiat juntturaan. Tekisin mielelläni virkkausta, ompelua, puutöitä, puutarhan hoitoa, ulkoilu- ja urheilupaikkojen ylläpitoa ja vaikka jotain tietoteknisiä juttuja. Mikäpä ettei. Osaisin huoltaa pyöriä ja vaikka tehdä jotain soittimia ja elektroniikkaa, mutta en niin nopeasti, jotta sillä leivät pöytään mistään firmasta saisi.
En menisi, kuormittaa kaltaistani introverttia liikaa olla muiden seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä voisit toimia tuollaisessa paikassa esikuvana niille työttömille, joilla on elämänhallinnan kanssa ongelmia, ja auttaa heitä pääsemään elämässään eteenpäin.
Useimmilla työttömillä ei ole elämänhallintaongelmia. Ainoa ongelma on työn puuttuminen. Jos ihmisellä on merkittäviä elämänhallitaongelmia, hän ei kuulu työnhakijaksi vaan kuntoutukseen tai työkyvyttömyyseläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos. Kädentaitojen ammattilaisena edellytän, että jos teen käsitöitä rahaa vastaan, se raha on sitten palkkaa.
Älä höpsi. Ei kukaan elätä itseään Suomessa jotain pehmonalleja virkkaamalla. Ei tämä olisi ammattilaisilta pois.
Ei elätä ei, eikä muitakaan käsitöitä tekemällä, kun niitä teetetään orjatyönä työttömillä ja myydään polkuhintaan. Kaikki tuollainen kuntouttava askartelu on joltain muulta pois jos se myydään liian halvalla tai sillä korvataan ammattilaisten työtä.
Toki! Miksi en menisi? Mun mielestä tuo on loistava juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos. Kädentaitojen ammattilaisena edellytän, että jos teen käsitöitä rahaa vastaan, se raha on sitten palkkaa.
Älä höpsi. Ei kukaan elätä itseään Suomessa jotain pehmonalleja virkkaamalla. Ei tämä olisi ammattilaisilta pois.
Ei elätä ei, eikä muitakaan käsitöitä tekemällä, kun niitä teetetään orjatyönä työttömillä ja myydään polkuhintaan. Kaikki tuollainen kuntouttava askartelu on joltain muulta pois jos se myydään liian halvalla tai sillä korvataan ammattilaisten työtä.
Jos on oikeasti ammattilainen, niin se näkyy silloin myös tuotoksissa jollain tavalla omaperäisyytenä, ehkä luovuutena, mutta ennen kaikkea laatuna. Ei silloin tarvitse pelätä, että joittenkin pilipaliaskartelut vievät itseltä leivän pöydästä.
Mutta jos taas on "ammattilainen", jonka työt ja laatu on kenen tahansa askartelijan tasolla, niin.... onkohan valinnut väärän alan itselleen? 😂
Vierailija kirjoitti:
Linkin mukaan alimmalla tasolla ovat m a a han muuttajat, jotka eivät ole viimeisen kymmenen vuoden aikana asuneet yhdeksää vuotta tai työskennelleet 2,5 vuotta Tanskassa. Heidän tukisummansa on n. 945 e/kk bruttona.
Keskitasolla nuoret alle 30-vuotiaat ilman riittävää koulutusastetta saavat bruttona noin 1008 euroa.
Korkeimmalle tukitasolle pääsevät kantaväestöstä yli 30-vuotiaat ja 25-29-vuotiaat, joilla on riittävä koulutusaste. Muualta muuttaneiden on lisäksi täytettävä asumisaika- ja työhistoriaehto. Heillä tuen määrä on noin 1 748 euroa bruttona.
Eikös tämä olisi tosi hyvä jako Suomeenkin?
Niin mikä se "riittävä" koulutusaste on? Korkeakoulututkinto? Ammattitutkinto? Perustutkinto?
En halua tavata muita työttömiä. Koen myös, että tuo on tietoturvasyistä ongelmallinen.
Vierailija kirjoitti:
Toki, jos siitä maksetaan se 1600 euroa kuussa. Voin mennä, vaikken edes ole työtön.
Mä voisin ottaa -40% karenssin työstä kieltäytymisestä ihan mielelläni tuolla 1600 eurolla. Kyllä sillä jotenkuten pärjäilisi. Eikä tarvisi tehdä jotain räsynukkeja lähes 40 tuntia viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En menisi. Mulla ei ole tarvetta tavata muita työttömiä.
Tämä on tärkeä pointti. En minäkään käy missään työttömien yhdistyksen jutuissa, koska en halua kuulua siihen porukkaan. Vaikka siis olen itsekin työtön, niin en välitä verkostoitua työttömien kanssa.
Niinpä. Ei meillä välttämättä ole mitään muuta yhteistä kuin se, ettei juuri nyt satu olemaan palkkatyötä.
No eipä tuota ole monella työpaikallakaan mitään muuta yhteistä työkavereitten kanssa kuin se, että satutaan olemaan samalla työnantajalla tekemässä töitä. 🤦🏻
Erittäin huono perustelu.
Voisin vaan kun en mene.