Menisitkö työttömänä pehmonalleja virkkaamaan jotta saisit tavata muita työttömiä?
https://yle.fi/a/74-20214996?fbclid=IwY2xjawQt8y9leHRuA2FlbQIxMQBzcnRjB…
Oletko epäsosiaalinen hikikomerossa asuva työtön. Mene virkkaamaan pehmoleluja pajalle.
Kommentit (112)
Ei kiitos. Kädentaitojen ammattilaisena edellytän, että jos teen käsitöitä rahaa vastaan, se raha on sitten palkkaa.
Siitä saa ihmeesti lisää itsetuntoa kun onnistuu nujertamaan kilpakumppanin, parempi jos vielä höynäyttää jonkun hyvin luulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Tanskan toimeentulotukikin ole jotain 1700 e/kk? Silloinhan tuosta saa ihan työpaikan verran tuloakin.
Suomessa saa saman verran jos asuu pk seudulla.
Sinä saat noin paljon? Minä saan paljon vähemmän. Asun vuokralla.
Omistusasunnon omistava työtön ei saa asumistukea.
Kyllä vituttais todella paljon mennä virkkaamaan nalleja suoraan sanottuna.
Mitään missä käyttää omaa osaamistaan mahdollisesti ansaitakseen rahaa ei sääntöjen mukaan saa tehdä kotona tai tulee karenssia ja maksa meille monen vuoden tuet takaisin.
Sitten pitäis mennä tuhlaamaan aikaansa johonkin turhaan puuhasteluun jonnekin vatun pajalle. Kyllä olisin vihainen ja kertoisin sen myös heille hyvin suorasanaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos. Kädentaitojen ammattilaisena edellytän, että jos teen käsitöitä rahaa vastaan, se raha on sitten palkkaa.
Aivan pimeetä on, että et saa tehdä niitä itseksesi työttömänä tai karenssia pukkaa. Sitten joutuisit askartelemaan jonnekin pajalle.
En lähe pancolta mihkään, äeti tuopi velliä ja hakkee kaupasta pirccaa, tiäl on hyvä köllötellä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työttömät laitetaan samaan kastiin että ne juo paljon viinaa eivätkä tee mitään hyödyllistä työttömänä.
Eipä sitä paljon mitään hyödyllistä saa tehdä. Enkä minäkään innostu pehmonallejen virkkaamisesta muiden työttömien kanssa. Tunnistan kuitenkin, että kun on pitkään ollut yksin kotona, niin kyllähän sitä erakoituu.
Vierailija kirjoitti:
En menisi. Mulla ei ole tarvetta tavata muita työttömiä.
Tämä on tärkeä pointti. En minäkään käy missään työttömien yhdistyksen jutuissa, koska en halua kuulua siihen porukkaan. Vaikka siis olen itsekin työtön, niin en välitä verkostoitua työttömien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Älä höpsi. Ei kukaan elätä itseään Suomessa jotain pehmonalleja virkkaamalla. Ei tämä olisi ammattilaisilta pois.
Jengi vastailee täällä kuin se olisi vapaaehtoista. Kohta on velvoite mikäli tukia haluaa nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työttömät laitetaan samaan kastiin että ne juo paljon viinaa eivätkä tee mitään hyödyllistä työttömänä.
Eipä sitä paljon mitään hyödyllistä saa tehdä. Enkä minäkään innostu pehmonallejen virkkaamisesta muiden työttömien kanssa. Tunnistan kuitenkin, että kun on pitkään ollut yksin kotona, niin kyllähän sitä erakoituu.
Suurin hyöty olisi varmaan sosiaalinen puoli. Olen ollut nyt jo yli vuoden kotona työttömänä. Ei minulla tee tee mieli lähteä enää mihinkään. Oikeasti, jos saisin töitä, niin olisi todella vaikeaa tottua taas heräämään ajoissa ja lähtemään aamuisin töihin. Tämä huolettaa jonkin verran itseänikin. Nallekarhujen virkkaaminen olisi siinä mielessä vain sivujuonne. Voisihan se työ olla mitä vain. Pääasia että olisi jokin sellainen, mihin pitää lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Jengi vastailee täällä kuin se olisi vapaaehtoista. Kohta on velvoite mikäli tukia haluaa nauttia.
Se olisi hyvä, lähtisin mielelläni. Tämä mitääntekemättömyys tylsistyttää.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa mukavalta.
Niin minustakin. Olisi se varmasti mukavampaa kuin tämä, ettei saa tehdä mitään muuta kuin olla päivästä toiseen vain kodin seinien sisällä.
Vierailija kirjoitti:
En lähe pancolta mihkään, äeti tuopi velliä ja hakkee kaupasta pirccaa, tiäl on hyvä köllötellä.
Ei kannata pilkata. Itsekin voisit helposti erakoitua kotiin, jos olisit vuoden verran työttömänä. Voi se vielä sinullekin sattua.
Voisin mennä kopeloimaan ja sormettamaan toisenlaisia karhuja, jos löytyisi joku daddy bear.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan pimeetä on, että et saa tehdä niitä itseksesi työttömänä tai karenssia pukkaa. Sitten joutuisit askartelemaan jonnekin pajalle.
Olisikohan tuossa yhtenä tarkoituksena nimenomaan estää niitä itsekseen tehtäviä pimeitä töitä? Kun on pakko olla pajalla joka päivä monta tuntia, ei voi samaan aikaan tehdä pimeitä töitä.
En menisi. Mulla ei ole tarvetta tavata muita työttömiä.