Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos teini on pakotettu antamaan lapsensa adoptioon

Vierailija
03.07.2023 |

niin eikö ole raakaa peliä ettei hän näe lastaan enää ikinä ellei tämä ota täysi-ikäisenä yhteyttä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä voi ketään pakottaa antamaan lasta adoptioon. Niihin papereihin tarvitsee molempien biovanhempien allekirjoitukset.

Vierailija
2/12 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä voi ketään pakottaa antamaan lasta adoptioon. Niihin papereihin tarvitsee molempien biovanhempien allekirjoitukset.

Teinin vanhemmat uhkailemalla pakottavat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sen allekirjoituksen paperiin voi joutua laittamaan myös kovan painostuksen alla, esimerkiksi omien vanhempien. Siitä tässä lienee kyse.

Vierailija
4/12 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään teiniäideille on saatavilla paljon tukea ja neuvontaa. Ketään ei pakoteta yhtään mihinkään. Tuo olisi rikos.

Ehkä joskus 50-60 luvuilla vielä pakotettiin adoptioon, mutta ei enää nykypäivänä.

Vierailija
5/12 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi sitten aikuisena itse päättää haluaako tavata. Kyllä minä ainakin pidän lapseni adoptiovanhempia ihan hänen oikeina vanhempinaan eikä minulla ole edes tunnesidettä lapseen. Enhän ole esim auttanut häntä läksyissä, en käynyt hänen harrastuksissaan tms kuten olen ns oman lapseni kanssa tehnyt.

Vierailija
6/12 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo. Koskettaako aihe sua henkilökohtaisesti jotenkin, kun taas teit aloituksen vähän eri näkökulmasta?

Vierailija
7/12 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkös se vanhempi poikasi harrastaa uimista? Ja nuorempi potkii palloa?

Vierailija
8/12 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Todella raakaa.

Vierailija
9/12 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sen allekirjoituksen paperiin voi joutua laittamaan myös kovan painostuksen alla, esimerkiksi omien vanhempien. Siitä tässä lienee kyse.

Siinä vaiheessa aletaan jo puhumaan rikoksesta. Ei ketään saa tuolla tavalla uhkailemalla pakottaa.

Vierailija
10/12 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ilmaisee haluavansa antaa lapsen adoptioon niin ei se yhdellä allekirjoituksella hoidu. Kyllä siinä sosiaalityöntekijät jututtaa hyvin tarkkaan ja tulee ilmi, jos vastentahtoisesti on asiaa tekemässä.

Vierailija
11/12 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi sitten aikuisena itse päättää haluaako tavata. Kyllä minä ainakin pidän lapseni adoptiovanhempia ihan hänen oikeina vanhempinaan eikä minulla ole edes tunnesidettä lapseen. Enhän ole esim auttanut häntä läksyissä, en käynyt hänen harrastuksissaan tms kuten olen ns oman lapseni kanssa tehnyt.

No eikö tuossa juuri ollut pointtina se, että joutuu pakon edessä luopumaan ja näin ollen sitä tunnesidettä ei pääse syntymään?

Vierailija
12/12 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ilmaisee haluavansa antaa lapsen adoptioon niin ei se yhdellä allekirjoituksella hoidu. Kyllä siinä sosiaalityöntekijät jututtaa hyvin tarkkaan ja tulee ilmi, jos vastentahtoisesti on asiaa tekemässä.

Niin tekevät ja myös Pelastakaa Lapset ry.n adoptio asiantuntijan kanssa käydään monet keskustelut läpi.