Miten löytää mies, joka haluaa mieluummin huolehtia naisestaan kuin olla naisensa huolehdittavana?
Ja huom. en tarkoita nyt rahaa enkä taloudellista huolehtimista. Minulla on hyvä ammatti ja hyvä palkka, pystyn maksamaan kaikki kuluni ja säästöönkin jää hyvin rahaa. Vaan tarkoitan sellaista huolehtimista, että mies kysyisi päivittäin miten päivä mennyt, keittäisi usein aamukahvit, auttaisi jos on vaikeaa, huolehtisi että pääsen turvallisesti kotiin jos joudun olemaan myöhään töissä, korjaisi oma-aloitteisesti kotona ilmenevät pikkuviat kuten pyykkikoneen rikkimenemiset tai tukkiutuneet lattiakaivot, kävisi kaupasta ruokaa ja lääkkeitä jos nainen on sairaana, kuskaisi pyytämättä lääkäriin, kaikkea tällaista ja avaisi sen ovenkin ja miksei auttaisi ravintolassa tuoliakin kuten kohteliasta on.
Olen kohdannut vain miehiä, jotka toivovat tällaista naiselta, mutta eivät ole innostuneita tarjoamaan samaa takaisin. Olen kyllä itse valmis tarjoamaan vastaavaa miehelle, eli tasapuolisesti menisi nämä. Mutta en löydä sellaista miestä, jolla olisi luonnostaan halu pitää huolta naisestaan. Niitä löytyy, jotka ovat etäisen itsenäisiä, eli huolehtivat vain itsestään ja siinä se. Sitten löytyy paljon niitä, jotka kaipaavat lähes äitimäistä huolenpitoa naiseltaan, mutta tällaiseen epätasapuoliseen huolehtijan pestiin en suostu, en kaipaa äidiksi kenellekään aikuiselle miehelle. Joten vinkatkaa.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo deal breaker, että pitää osata korjata kodinkoneita (esim mainitsemasi pyykinpesukone)? Itse en nimittäin ainakaan osaa korjata kodinkoneita.
M42
Jollekin on, jollekin ei. Onko isot tissit deal breaker? Sama vastaus, kaikki ei tykkää kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo deal breaker, että pitää osata korjata kodinkoneita (esim mainitsemasi pyykinpesukone)? Itse en nimittäin ainakaan osaa korjata kodinkoneita.
M42
Eiköhän aapeelle riitä, että mies hoitaa sen korjaajan paikalle. Ei aapee sanonut, että miehen pitää omin käsin korjata. Vaan että mies hoitaa tilanteen, jos pyykkikone hajoaa.
Miten nainen ei voi tilata korjaajaa? Puhelimella soittaminen ei ole haaste kuin autistille (jollainen itse olen).
Tietenkin nainen voi tilata korjaajan pyykkikoneelle. Ja yksin asuvista naisista kaikki tilaakin. Minäkin tilaan, vaikka olen nainen ja avioliitossa miehen kanssa. Kyse ei ollutkaan siitä voiko nainen tehdä jotain vai ei. Vaan siitä, että missä on miehet, jotka haluaa huolehtia naisestaan mm. huolehtimalla tällaiset asiat.
Johtuu yleensä siitä, että se vaatimuslista on liian pitkä. Ei mitään ihmemiehiä ole olemassakaan.
Miksi pitäisi olla jommin kummin päin? Eksä saattoi tyhjentää tiskikoneen aamulla, kun olimme minun luona yhdessä yötä. Vastaavasti minä putsasin hänen luona suihkuseinän tai tyhjensin hiussihdin suihkussa. Kumpikin teki toisen luona asioita tarvittaessa ja kumpikin oli kuin kotonaan toisen luona.
En tiedä.plem 48v nainen on sanottu aina kauniiksi mutta olen ollut enimmäkseen sinkku.
Nuorempana kun tutustuin nii. Jouduin monesti komennettavaksi( en halua mitn tosiaan iäisyyksiin tyyppejä-pakotetaan syömään e-pillereitä)tai hoivaajan rooliin.
Tapailin esimerkiksi miestä jolla ei ollut asuntoa ja oli kahden naisen kanssa lapsia.oli ns moniongelmainen.
Jossain vaiheessa kyllästyin tuohon kaikkeen enkö enään pitänyt treffiprofiileja tai mitään. Olin aina vielä muutama vuosi sitten tosi hoikka n 47-50kg ka uskon että ihmiset eivät kokeneet musta mitään vaaraa ja siksi ehkä olivat liisnkin paljon omia itseänsä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla jommin kummin päin? Eksä saattoi tyhjentää tiskikoneen aamulla, kun olimme minun luona yhdessä yötä. Vastaavasti minä putsasin hänen luona suihkuseinän tai tyhjensin hiussihdin suihkussa. Kumpikin teki toisen luona asioita tarvittaessa ja kumpikin oli kuin kotonaan toisen luona.
Aloituksen pointti ja aihe ei tainnut olla kotityöt ja niiden jakautuminen.
Suomessa miehiä on kasvatettu tasa-arvoon nyt useamman sukupolven verran. Sitähän feminismi on halunnut. Siinä ei ole huoltajia ja huollettavia vaan kaksi tasavertaista kumppania, joka hoitaa oman osansa ja roolinsa parisuhteessa. Niin se nyt vaan on. Ei voi nyppiä rusinoita pullasta.
Jos haluat huolenpitäjän, niin sinun pitää katsoa konservatiivisia miehiä ja olla itse valmis kodinhengettäreksi. Liberaalit feministiksi julistautuneet vasemmistomiehet alkavat olla jo toinen jalka haudassa, heitä ei juurikaan nuoremmista polvista löydy johtuen yhteiskunnan murroksesta. Sellaisia miehiähän te kaipaatte.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin nainen voi tilata korjaajan pyykkikoneelle. Ja yksin asuvista naisista kaikki tilaakin. Minäkin tilaan, vaikka olen nainen ja avioliitossa miehen kanssa. Kyse ei ollutkaan siitä voiko nainen tehdä jotain vai ei. Vaan siitä, että missä on miehet, jotka haluaa huolehtia naisestaan mm. huolehtimalla tällaiset asiat.
Onko se itsenäinen nainen niin uusavuton, että ei osaa edes puhelinta nostaa pöydältä muuhun kuin TikTokin selailuun? AP:n kanssa seurustelu olisi varmasti verrattavissa Sisyphusken urakkaan, mutta päälle joku vielä valittaisi, että tekee asiat väärin.
Miten nainen elää jos lattiakaivo tukkeutuu. Ei sinne kaivoon saa heittää sukkia eikä tamppooneita. En ottaisi naista joka saa lattiakaivon tukkoon. Jos pyykkikone menee rikki niin tarvii olla sähköinsinööri vähintään että saa sen korjattua. 98% miehistä ei tiedä pyykkikoneen tekniikasta yhtään mitään. Kannattaa hakea sellaista miestä teknillisestä korkeakoulusta.
On ap lla aika isot kriteerit miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Sinun on koulutettava mies tuohon. Tuota ei opeteta miehille missään. Kerrot mitä tarvitset ja miksi. Kyllä älykäs mies oppii.
Päinvastoin. Älykästä miestä ei tarvitse kouluttaa. Ja tyhmän miehen kouluttaminen taas ei yleensä onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa miehiä on kasvatettu tasa-arvoon nyt useamman sukupolven verran. Sitähän feminismi on halunnut. Siinä ei ole huoltajia ja huollettavia vaan kaksi tasavertaista kumppania, joka hoitaa oman osansa ja roolinsa parisuhteessa. Niin se nyt vaan on. Ei voi nyppiä rusinoita pullasta.
Jos haluat huolenpitäjän, niin sinun pitää katsoa konservatiivisia miehiä ja olla itse valmis kodinhengettäreksi. Liberaalit feministiksi julistautuneet vasemmistomiehet alkavat olla jo toinen jalka haudassa, heitä ei juurikaan nuoremmista polvista löydy johtuen yhteiskunnan murroksesta. Sellaisia miehiähän te kaipaatte.
Ap nimenomaan kuitenkin sanoi haluavansa tasavertaisen parisuhteen, jossa molemmat huolehtii toisesta. Ei sellaista, jossa hän on huolehdittavana, mutta ei anna samaa takaisin. Eikä hän halunnut miksikään kodinhengettäreksi tai 50-luvun vaimoksi. Käsitit varmaan aloituksen väärin. Minusta ap:n kysymys oli ihan hyvä ja relevantti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei itsenäiset vahvat naiset ole hoivattavia. Ole naisellisempi.
Ja naisellisella naisella tarkoitat naista, joka hoivaa miestä eli itse saisit olla hoidokki ja kaikki tulisi kannettuna eteen? Sitten saattaisit kerran vuodessa lyödä taululle naulaan seinään.
Jos tarkoitat tuolla miehekästä miestä niin ok.
Mutta yllättävää että naaras halusi vain päästä haukkumaan miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten nainen elää jos lattiakaivo tukkeutuu. Ei sinne kaivoon saa heittää sukkia eikä tamppooneita. En ottaisi naista joka saa lattiakaivon tukkoon. Jos pyykkikone menee rikki niin tarvii olla sähköinsinööri vähintään että saa sen korjattua. 98% miehistä ei tiedä pyykkikoneen tekniikasta yhtään mitään. Kannattaa hakea sellaista miestä teknillisestä korkeakoulusta.
On ap lla aika isot kriteerit miehelle.
Hah. Minulla on pitkähiuksinen miesystävä, jonka suihkun lattiakaivo menee tukkoon hänen kodissaan. Ei siihen naista tarvita.
Oletan että jos pesukone on vaikka 4 vuotta vanha ja se menee rikki niin korjaaminen maksaa 250 euroa vähintään. Kyselin mun tietokoneen korjaus hintaa niin sanottiin että ensiksi vian etsiminen maksaa 120 euroa ja sitten vian korjaaminen 100 euroa tunti. Joten pesukoneen korjaus tuskin tulee halvaksi.
Suomalaisella miehellä yleisesti ollut huono miehenmalli kotona!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen pointti ja aihe ei tainnut olla kotityöt ja niiden jakautuminen.
Aloittajan esimerkeissä on kirjaimellisesti tukkeutunut lattiakaivo mainittuna. Miksi suhteessa pitäisi olla huolehtija ja huolehdittava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap nimenomaan kuitenkin sanoi haluavansa tasavertaisen parisuhteen, jossa molemmat huolehtii toisesta. Ei sellaista, jossa hän on huolehdittavana, mutta ei anna samaa takaisin. Eikä hän halunnut miksikään kodinhengettäreksi tai 50-luvun vaimoksi. Käsitit varmaan aloituksen väärin. Minusta ap:n kysymys oli ihan hyvä ja relevantti.
Se mitä sanoo haluavansa ja todella haluaa ovat joskus kaksi eri asiaa vaikka ihminen sekoittaa ne keskenään. Vai hemmotteluako se ap kaipaa? Puhutaan sitten asioista oikeilla nimillä. Tai sitten jos puhutaan emotionaalisena olkapäänä toimimisesta, niin se on miehelle vaikeaa, koskaa laskee testosteronitasoja eikä muutenkaan auta selviämään miesten maailmasta. Ap:n kannattaa mennä juttelemaan ahdistuksista vaikkapa terapeutin kanssa.
Onko kiva ymmärtää aivan väärin?