Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten löytää mies, joka haluaa mieluummin huolehtia naisestaan kuin olla naisensa huolehdittavana?

Vierailija
23.03.2026 |

Ja huom. en tarkoita nyt rahaa enkä taloudellista huolehtimista. Minulla on hyvä ammatti ja hyvä palkka, pystyn maksamaan kaikki kuluni ja säästöönkin jää hyvin rahaa. Vaan tarkoitan sellaista huolehtimista, että mies kysyisi päivittäin miten päivä mennyt, keittäisi usein aamukahvit, auttaisi jos on vaikeaa, huolehtisi että pääsen turvallisesti kotiin jos joudun olemaan myöhään töissä, korjaisi oma-aloitteisesti kotona ilmenevät pikkuviat kuten pyykkikoneen rikkimenemiset tai tukkiutuneet lattiakaivot, kävisi kaupasta ruokaa ja lääkkeitä jos nainen on sairaana, kuskaisi pyytämättä lääkäriin, kaikkea tällaista ja avaisi sen ovenkin ja miksei auttaisi ravintolassa tuoliakin kuten kohteliasta on. 

Olen kohdannut vain miehiä, jotka toivovat tällaista naiselta, mutta eivät ole innostuneita tarjoamaan samaa takaisin. Olen kyllä itse valmis tarjoamaan vastaavaa miehelle, eli tasapuolisesti menisi nämä. Mutta en löydä sellaista miestä, jolla olisi luonnostaan halu pitää huolta naisestaan. Niitä löytyy, jotka ovat etäisen itsenäisiä, eli huolehtivat vain itsestään ja siinä se. Sitten löytyy paljon niitä, jotka kaipaavat lähes äitimäistä huolenpitoa naiseltaan, mutta tällaiseen epätasapuoliseen huolehtijan pestiin en suostu, en kaipaa äidiksi kenellekään aikuiselle miehelle. Joten vinkatkaa. 

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sellainen mies, mutta minä tahdon, että naiseni osaa ajaa autoa ja avata viemärin itse. Tuolin auttaminen toisen alle on naurettava ja alentava tapa, paitsi silloin, kun naisella on hame, joka pitää asetella  istuessa kaksin käsin. Kyllä minäkin neulon paitaani napin ja silitän ja pesen pyykkini ja tulen toimeen omillani. Kahvit kyllä keitän ja ruoat laitan samalla toisellekin ja kyselen kuulumiset ja voin tuoda joskus kukkasiakin.

Et vaikuta sellaiselta mieheltä :D

Vierailija
42/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen. Tunne-elämältään ei terve, vaan koittaa ansaita olemassaoloaan suorittamalla ja palvelemalla. Otan toki vastaan, vaikka lähtökohta ei olekaan terve.

kiltti vaimo, eli en siis liikaa hyötykäytä miestäni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ongelma on se, että näitä ei ensinnäkään ole montaa olemassa Suomessa, ja ne keitä on, niin he pariutuu yleensä jo parikymppisenä ja pysyy siinä samassa liitossa loppuelämän. Ovat haluttuja naisten keskuudessa ja nainen ei tuollaista hyvää miestä jätä. Eli jos ap on yli parikymppinen, ehkä jopa ns. toisella kierroksella, niin tarjota tuollaisista Suomessa on valitettavasti pyöreä nolla. 

Vierailija
44/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinun pitäisi olla monella tapaa epävakaa ja avuton niin miehen suojeluvaisto herää. Mutta kun olet itsenäinen ja omavarainen niin se viehättää näitä äitiä kaipaavia miehiä. (Itsenäisiä) naisia kunnioittavia, arvostavia ja vastavuoroisia sinkkumiehiä ei ole. 

Epävakaat ja avuttomat naiset houkuttelevat hyväksikäyttäjiä, ei mitään suojelevia huolehtijoita.

Vierailija
45/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri tuollainen mies, mutta ongelmana on, että toinen on itse lopettanut kaikki nuo hommat, mitkä olen osoittanut hallitsevani.

Vierailija
46/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ongelma on se, että näitä ei ensinnäkään ole montaa olemassa Suomessa, ja ne keitä on, niin he pariutuu yleensä jo parikymppisenä ja pysyy siinä samassa liitossa loppuelämän. Ovat haluttuja naisten keskuudessa ja nainen ei tuollaista hyvää miestä jätä. Eli jos ap on yli parikymppinen, ehkä jopa ns. toisella kierroksella, niin tarjota tuollaisista Suomessa on valitettavasti pyöreä nolla. 

Miksikäs he ovat jättäneet vaimonsa tai vaimo on jättänyt heidät, jos ovat niin hyviä miehiä? Tosiasia on, että kun mies alkaa ruuttaamaan naiseen spermaa, virhe on jo tapahtunut sillä se on väkivallanteko. Vaikka mies olisi ulkokultainen niin se ei muuta asiaa miksikään.

Vierailija
47/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen. Tunne-elämältään ei terve, vaan koittaa ansaita olemassaoloaan suorittamalla ja palvelemalla. Otan toki vastaan, vaikka lähtökohta ei olekaan terve.

Miten on onnistuttu saamaan viemärin aukaisu tai pesukoneen korjaaminen, esim. magneettivenan vaihto, kysymykseksi tunne-elämästä? Tunnistetaan ongelma, suunnitellaan korjaus, hankitaan resurssit, totetutetaan korjaus ja case closed. Eikö tämä riitä naiselle vai pitääkö viemärin hajulukon lisäksi aukoa tunnelukkoja jossain psykologin vastaanotolla?

Vierailija
48/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta ole naisen viihdyttäjäksi. Olen enemmän toiminnan mies ja tuon rahaa taloon.

Sitähän aloittaja kaipasi, että mies itse huomaa mitä pitää tehdä ja sitten tekee sen. Et sinäkään halua olla perheen ainoa palkansaaja, joka elättää yksin perheen.

Vierailija
49/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko Ap miettinyt, miksi koet, että sinun pitäisi ylipäätään löytää mies? Tunteaksesi, että olet kokonainen vasta kun sinulla on kumppani? Kulissiksi, että olisit muiden silmissä hyväksyttävämpi? Etkö riitä itsellesi sellaisena kuin olet?

Miksi kukaan tarvitsisi kumppania kun ilmankin pärjää? 

Vierailija
50/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitkään sinkkuna eläneenä miehenä olen tietysti jöövi vastaamaan mutta vastaan silti, että minusta huolehtiminen lähtee itsestä.

Eli katso ja huomioi, miten mies huokehtii itsestään. Jos osaa huolehtia itsestäön on valmiimpi auttamaan usein muita. 

Pienillä eleillä eleillä, kuten sanooko kiutos tai anteeksi, tervehtiikö kaupan kassaa lajitteleeko jätteensä on isompi merkitys isoilla sanoilla. . 

Vierailija
51/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on onnistuttu saamaan viemärin aukaisu tai pesukoneen korjaaminen, esim. magneettivenan vaihto, kysymykseksi tunne-elämästä? Tunnistetaan ongelma, suunnitellaan korjaus, hankitaan resurssit, totetutetaan korjaus ja case closed. Eikö tämä riitä naiselle vai pitääkö viemärin hajulukon lisäksi aukoa tunnelukkoja jossain psykologin vastaanotolla?

Ja siis onko nainen persaukinen vai miksi yrittää ostaa huoltomiehen palveluita seksillä? 

Vierailija
52/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle pitää kertoa ongelmasta. Ratkaisukeskeisenä toiminnan miehenä ratkaisen ongelman, täppään sille riville merkin ja siirryn listalla seuraavaan haasteeseen, vaikkapa lattiakaivon avaamiseen tai keittiökaappien saranaremppaan. Tämä malli ei sovi naisille. Pesukoneen nukkasihdin tukkeutuminen ei olekaan se ongelma, vaan kuinka mies pesukonehuollon toteuttaa edellyttää tuntikausien loputonta reflektointia kuinka mikäkin homma voitaisiin tehdä tunneälykkäästi. 

Putkiaivomainen kirjoitus.

Vierailija
53/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pikkuveljeni on tälläinen empaattinen aito herrasmies avioliitossaan. Joskus tekee pahaa katsoa kun huomaa ettei vaimonsa tätä tajua arvostaa laisinkaan. Vaimonsa on oikea nirppanokka,ottaa veljeni itsestäänselvyytenä. Toki olen vain sivusta havainnoiva isosisko,puolueellisuus minulle siis sallittakoon!

Vierailija
54/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sellainen mies, mutta minä tahdon, että naiseni osaa ajaa autoa ja avata viemärin itse. Tuolin auttaminen toisen alle on naurettava ja alentava tapa, paitsi silloin, kun naisella on hame, joka pitää asetella  istuessa kaksin käsin. Kyllä minäkin neulon paitaani napin ja silitän ja pesen pyykkini ja tulen toimeen omillani. Kahvit kyllä keitän ja ruoat laitan samalla toisellekin ja kyselen kuulumiset ja voin tuoda joskus kukkasiakin.

Ok, ja minä haluan että mies osaa tyhjentää pallinsa itse. Kerropa sitten mikä on se syy miksi me vuorovaikuttaisimme ollenkaan, kun minun viemärini ja sinun viemärini tyhjentyvät ihan itsekseen?

Kukkasten vuoksi en ala pillua antamaan, ostan niitäkin kaupasta ihan itse jos haluan.

Tasavertainen diili tämä!

Vierailija
55/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aikuisesta ihmisestä pitää huolehtia?  Eikö jokainen voisi huolehtia itse itsestään, vaikka parisuhteessa olisikin.  Vastavuoroisuus on hyväksi, mutta jos palveluksia ruvetaan laskemaan, ei mene hyvin.

Vierailija
56/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin naisissahan ei tunbetusti ole mitään vikaa tai ongelmaa, joka tekisi parisuhteessa elämisen mahdottomaksi ja mies haluaisi itse erota.

On kenties totta, että onnekkaimnat voivat jo nuorena ja varhain löytää itselle sen oikean, jonka kanssa voivat elää kimpassa kunnes kuolema erottaa.

Mutta väitän, että monelle meistä miehistä on saattanut tehdä hyvää se, että olemme eläneet sinkkuna ja yksin; kuten joku taisi kirjoittaa jo edellä opetellut elämään ja olemaan yksin.

Avun pyytäminen ei ole kielletty mutta kummasti sitä oppii ja omaksuu asioita eri tavoin kun ei ole kumppania tai äitiä tai ketään muutakaan, joka tekisi puolesta. Tässä lienee erottava tekijä; osa miehistä tarttuu toimeen ja opetrelee ja tekee itse osa taas antaa olla, eikä syystä tai toisesta tee ja toimi, vaikka näiden asioiden tekeminen  hyödyttäisi åaitsi mahd.muita niin lähes yhtä paljon myös miestä itseään. 

Vierailija
57/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä eksäni että nykyiseni ovat tuollaisia miehiä. He ovat kumpikin melko erilaisia, mutta molempia yhdistävä piirre oli se, että parisuhde on kummallekin ikään kuin ystävyyden ylin muoto.

Mistä löysit kaksi miestä, joiden mielestä ystävyyden ylin muoto on ystävyys naisen kanssa? Oma kokemukseni on, että miesten mielestä naisten kanssa ei voi varsinaisesti olla läheinen ystävä vaan nainen on parisuhdetta tai seksiä varten ja varsinainen ystävyys sitten on miesten kanssa. Oma eksäni muuten aina sanoi ihan vakavissaan, että olen hänen paras ystävänsä, mutta ei se varsinaisesti siltä tuntunut eikä hän ollut tuollainen huolenpitäjä ollenkaan.

Vissiin käynyt tuuri. Ensimmäisen tapasin yhteisten tuttujen kautta ja tämän nykyisen töiden. Kumpaakin muuten yhdistää myös se, että suhtautuvat naisiin ensisijaisesti ihmisinä.

No sehän on itsestäänselvää,että suhtautuu toiseen kuin ihmiseen suhteessa.

Vierailija
58/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin naisissahan ei tunbetusti ole mitään vikaa tai ongelmaa, joka tekisi parisuhteessa elämisen mahdottomaksi ja mies haluaisi itse erota.

On kenties totta, että onnekkaimnat voivat jo nuorena ja varhain löytää itselle sen oikean, jonka kanssa voivat elää kimpassa kunnes kuolema erottaa.

Mutta väitän, että monelle meistä miehistä on saattanut tehdä hyvää se, että olemme eläneet sinkkuna ja yksin; kuten joku taisi kirjoittaa jo edellä opetellut elämään ja olemaan yksin.

Avun pyytäminen ei ole kielletty mutta kummasti sitä oppii ja omaksuu asioita eri tavoin kun ei ole kumppania tai äitiä tai ketään muutakaan, joka tekisi puolesta. Tässä lienee erottava tekijä; osa miehistä tarttuu toimeen ja opetrelee ja tekee itse osa taas antaa olla, eikä syystä tai toisesta tee ja toimi, vaikka näiden asioiden tekeminen  hyödyttäisi åaitsi mahd.muita niin lähes yhtä paljon myös miestä itseään. 

Miehet luulevat nykyään olevansa prinsessoja ja palkintoja, vaikka se menee kyllä ihan toisinpäin historiassa. Miehet ovat kateellisia naisille ja haluavat olla kuin he.

Vierailija
59/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pikkuveljeni on tälläinen empaattinen aito herrasmies avioliitossaan. Joskus tekee pahaa katsoa kun huomaa ettei vaimonsa tätä tajua arvostaa laisinkaan. Vaimonsa on oikea nirppanokka,ottaa veljeni itsestäänselvyytenä. Toki olen vain sivusta havainnoiva isosisko,puolueellisuus minulle siis sallittakoon!

Piti juuri tulla kirjoittamaan, että mun pikkuveli on tällainen. Toki nyt on jo 60 v. Kyllä vaimonsa arvostaa ja kyllä se on ollut molemminpuolista näin ulkopuolelta mutta kuitenkin läheltä katsottuna. He taisivat myös tutustua jo alle 20 v. Meidän isä oli myös vanhan ajan herrasmies.

Vierailija
60/79 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaisia miehiä on mutta he ovat pitkälle varattuja. Minulla ja tyttärelläni on tuollainen mies. Toinen on vähän alle 50-vuotias ja toinen on 20-vuotias. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi