Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkärin täti syyllistää, kun minulla ei kuulemma ole aitoa halua hakea töitä

Vierailija
22.03.2026 |

Sanoi, että pitäisi hakea enemmän kuin neljää paikkaa, käydä tapahtumissa ja yrityksissä, ilmoittautua koulutuksiin yms

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on jäänyt erityisesti mieleen 2010 vuodelta työkkärin täti joka päätteli etten sovi työskentelemään lasten kanssa koska mulla oli nahkatakki :D ehdotteli kaikenmaailman siivoustöitä ja kun en innostunut hyppimään ilosta niin sanoi etten taida töitä edes haluta. Työllistyin sitten ihan itse..

Vierailija
42/71 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suurin unelma on päästä töihin TE-toimistoon. juurikin niihin työtehtäviin, missä soitellaan työttömille ja kysytään tyhmiä. 

Sehän tässä on pääasia, kun on päästy TE- suojatyöpaikkaan, voi alkaa päsmätä muita. Ei muuta kuin  hakemaan tuollaista paikkaa vaan ja sitten päällepäsmäriksi jos saa paikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvitse hakea kuin kahta paikkaa/kk, vaikka olen nykyään täystyötön. Irtisanouduin osa-aikatyöstä, kun suojaosat poistettiin, koska osa-aikatyön tekeminen ei ole enää kannattavaa.

Äitini teki koko työuransa osapäivätyötä ja ei ollut vielä keksitty mitään suojaosaa

Vierailija
44/71 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te käytte jonkun retardin v*ttuilua siellä kuuntelemassa vuodesta toiseen. Lopettakaa ne paikat. Johan firmat ottaisi jos ottaisi.

Viimeksi alkoi v*tuttamaan työkkärin ukko ja se neljä hakemusta kuukaudessa, jotka piti ilmoittaa moneen kertaan kun oli joku bugi näkivät että olen ilmoittanut mutteivat nähneet että mihin olin hakenut ja aina lähti tulemaan selvitys pyyntö. No lähdin töihin, että pääsin sonnasta 

Vierailija
45/71 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin tädit ovat ruvenneet selvästi painostamaan enemmän ja suhtautuminen työttömiin on muuttunut kylmemmäksi. Ei kannata välittää siitä sen enempää. Yritä antaa itsestäsi aktiivinen kuva. Tottakai seuraat aktiivisesti avoimia työpaikkoja ja lähetät kaikkiin mahdollisiin paikkoihin hakemuksia. Valita työpaikkojen vähyyttä. Yritä vastailla kaikkeen sopivan ympäripyöreästi. Jos ehdottavat jotain, lupaa harkita asiaa, mutta älä anna suostumusta mihinkään mitä et halua. Esimerkiksi tuo koulutus. Voit sanoa, jokin koulutus voisi kiinnostaa, voit koittaa etsiä jotain, mutta haluat olla varma asiasta ennen hakemista. Välillä kannattaa suostua johonkin. Esimerkiksi ammatinvalintapsykologilla ei ole paha käydä pari kertaa höpöttämässä. Ne on yleensä ihan mukavia.

Vierailija
46/71 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakkomaksut painaa. Kohta kunnat joutuu säästämään muusta yhä enemmän, kun työttömistä maksetaan miljoonia sakkomaksuja. Onko järkeä? 

Vierailija
47/71 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvitse hakea kuin kahta paikkaa/kk, vaikka olen nykyään täystyötön. Irtisanouduin osa-aikatyöstä, kun suojaosat poistettiin, koska osa-aikatyön tekeminen ei ole enää kannattavaa.

Äitini teki koko työuransa osapäivätyötä ja ei ollut vielä keksitty mitään suojaosaa

Suojaosa, mikä se on.. 

Itsehän siis olen nyt osa-aikatöissä ja saan pienen palkkani lisäksi mukaeltua päivärahaa. Olin ysärilläkin hetken osa-aikaisena ja silloin jo se oli käytössä. Ei taideta puhua samasta.

Vierailija
48/71 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sakkomaksut painaa. Kohta kunnat joutuu säästämään muusta yhä enemmän, kun työttömistä maksetaan miljoonia sakkomaksuja. Onko järkeä? 

Voivat valittaa Petterille 🤣

Vierailija
49/71 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit tuijottanut sitä tonnin seteli ilmeellä niin kauan että kutsuu vartijat hakemaan:D

Vierailija
50/71 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättehän aseistakieltäytyjät,

kirkosta eronneet...

Myös työelämän ulkopuolelle jättäytyminen voisi olla protesti pskaa systeemiä vastaan.

Vierailija
51/71 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle täti ehdotti, että alan tarjoamaan itseäni yrityksille useamman kuukauden palkattomiin töihin, jotta saisin jalkani oven väliin, enkä enää häiritsisi häntä työttömyydelläni. Sanoi myös, että työttömän pitää ottaa taloudellisia riskejä, jos haluaa työllistyä.

Oikea älyn jättiläinen:D 

Vierailija
52/71 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on järkeä kun Petteri tämän halus 🥳

Vierailija
53/71 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle täti ehdotti, että alan tarjoamaan itseäni yrityksille useamman kuukauden palkattomiin töihin, jotta saisin jalkani oven väliin, enkä enää häiritsisi häntä työttömyydelläni. Sanoi myös, että työttömän pitää ottaa taloudellisia riskejä, jos haluaa työllistyä.

Minulle ehdotti, että voisin mennä työkokeiluun tyyliin liimaamaan tarroja ja voisin sieltä sitten kivuta firmassa ylöspäin koulutustani vastaavaan työhön. :D

Kaskun ei makaroniveistoksia. 

Vierailija
54/71 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli talous lähtee nousuun niin kyllä nuoret aktiivi ikäiset kyllä tullaan pistämään töihin väkisin halusi tai ei.

Vierailija
55/71 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskan mallin mukaan mennään työkkärin tiloihin piirtelemään kuvia vanhainkotien seinille. 37 tuntia viikossa. (Ylen juttu)

Vierailija
56/71 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 4 paikkaa on riittävä jos niin on päätetty, itse haen vain määrätyn määrän, on vaikea välillä keksiä paikkoja ja haen johonkin aiemmin hakemaani.

Vierailija
57/71 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskan mallin mukaan mennään työkkärin tiloihin piirtelemään kuvia vanhainkotien seinille. 37 tuntia viikossa. (Ylen juttu)

Piirtäisin kirkkoveneitä ja kikuleita

Vierailija
58/71 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti yrittää saada itselleen kehuja työnvieroksujan nappaamisesta, ja saada sinut myöntämään jotain raskauttavaa, joka riittää syyksi karenssiin.

Vierailija
59/71 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin vanhanaikainen systeemi. Joudutteko muuten vielä käymään paikan päällä siellä työkkärissä? xD

Toivottavasti joutuu. Tulee ainakin yksi selvä päivä kuukauteen.

Vierailija
60/71 |
30.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nopeasti työttömyyden alkamisesta on työkkäri alkanut patistamaan teitä koulutukseen tai työnhakuvalmennukseen?

Minulla on työttömyyttä takana 6 kk, eläkkeeseen on aikaa enää vuosi. Niin nyt olisi pitänyt mennä 3-4 kuukauden turhanpäiväiseen koulutukseen. En suostunut, kun ei olisi hyödyttänyt mitään. Työkkärin täti sanoi sitten, että kyllä nyt on jo tehtävä jotain toimenpiteitä ja väänsi, että ainakin työnhakuvalmennus on otettava vastaan. Täysin turha tuokin, mutta oli suostuttava, että ei enempää suutu. Naurettavaa kuluttaa kunnan rahoja tuollaiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi