Työkkärin täti syyllistää, kun minulla ei kuulemma ole aitoa halua hakea töitä
Sanoi, että pitäisi hakea enemmän kuin neljää paikkaa, käydä tapahtumissa ja yrityksissä, ilmoittautua koulutuksiin yms
Kommentit (71)
Huokaisen joskus , jos se aika tulee että on eläkkeellä, että pääsee eroon TE-toimistosta. Kaksi karenssia ovat järjestäneet. Osa virkailijoista on ihan asiallisia, osa näitä uhkailukeinoilla toimivia, jotka tietävät että uhkailemalla karensseilla saavat asiakkaan tottelemaan heitä.
Onneksi laki on muuttunut kuntouttavan työtoiminnan osalta, joka on varmasti ollut suurin uhkailun aihe. Ote työvoimavirkailijan kanssa käydystä keskustelusta:
Työvoimavirkailija: Voisit mennä kuntouttavaan työtoimintaan.
Minä: En haluaisi.
Työvoimavirkailija: Miksi et halua? Kierrätyskeskuksessa olisi paikkoja,
Minä: Jotain muuta voisi olla.
Työvoimavirkailja: Suuttuu kovasti.
Tälläisiä keskusteluja en jää kaipaamaan.
Minulle täti ehdotti, että alan tarjoamaan itseäni yrityksille useamman kuukauden palkattomiin töihin, jotta saisin jalkani oven väliin, enkä enää häiritsisi häntä työttömyydelläni. Sanoi myös, että työttömän pitää ottaa taloudellisia riskejä, jos haluaa työllistyä.
Itse haen kymmeniä paikkoja per kuukausi, ei auta. Paikkojen määrä ei ole ratkaisevaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun ei tarvitse hakea kuin kahta paikkaa/kk, vaikka olen nykyään täystyötön. Irtisanouduin osa-aikatyöstä, kun suojaosat poistettiin, koska osa-aikatyön tekeminen ei ole enää kannattavaa.
Onko sinulla B-todistus?
Vierailija kirjoitti:
Minulle täti ehdotti, että alan tarjoamaan itseäni yrityksille useamman kuukauden palkattomiin töihin, jotta saisin jalkani oven väliin, enkä enää häiritsisi häntä työttömyydelläni. Sanoi myös, että työttömän pitää ottaa taloudellisia riskejä, jos haluaa työllistyä.
Olisit kysynyt, että
a) millä rahalla?
b) miten ja miksi yritykset työllistävät yhtään ketään, jos työttömät ovat menossa sinne jonossa tekemään ilmaistöitä kuukausiksi kerrallaan? Siitä vaan uusi työtön jonosta ilmaishommiin ja toimari nauraa matkalla pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuostahan lähtisi tuet eli pitäisi olla säästöjä?
Miksi te käytte jonkun retardin v*ttuilua siellä kuuntelemassa vuodesta toiseen. Lopettakaa ne paikat. Johan firmat ottaisi jos ottaisi.
Hänellehän siitä maksetaan, että löytää sulle työpaikan!
Vierailija kirjoitti:
Minulle ehdotti, että voisin mennä työkokeiluun tyyliin liimaamaan tarroja ja voisin sieltä sitten kivuta firmassa ylöspäin koulutustani vastaavaan työhön. :D
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittautua koulutuksiin? Sitähän nimenomaan ei saa tehdä ettei napsahda karenssi.
Tyypillinen sadistinen työkkärin täti joka yrittää hoitaa porukalle karensseja itseään huvittaakseen. Mitään vastuutahan kun heillä ei "mokistaan" ole.
Vierailija kirjoitti:
Huokaisen joskus , jos se aika tulee että on eläkkeellä, että pääsee eroon TE-toimistosta. Kaksi karenssia ovat järjestäneet. Osa virkailijoista on ihan asiallisia, osa näitä uhkailukeinoilla toimivia, jotka tietävät että uhkailemalla karensseilla saavat asiakkaan tottelemaan heitä.
Onneksi laki on muuttunut kuntouttavan työtoiminnan osalta, joka on varmasti ollut suurin uhkailun aihe. Ote työvoimavirkailijan kanssa käydystä keskustelusta:
Työvoimavirkailija: Voisit mennä kuntouttavaan työtoimintaan.
Minä: En haluaisi.
Työvoimavirkailija: Miksi et halua? Kierrätyskeskuksessa olisi paikkoja,
Minä: Jotain muuta voisi olla.
Työvoimavirkailja: Suuttuu kovasti.
Tälläisiä keskusteluja en jää kaipaamaan.
Toivottavasti Purra korvaa pian virkailijat tekoälyrobooteilla, jotka asettavat työssäolovelvoitteet kaikille työnhakijoille. On mentävä kokopäivätöihin saadakseen työmarkkinatukea.
Vierailija kirjoitti:
Sano sille ackalle että ottaa nyt määrätyt 💊💊💊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittautua koulutuksiin? Sitähän nimenomaan ei saa tehdä ettei napsahda karenssi.
Tyypillinen sadistinen työkkärin täti joka yrittää hoitaa porukalle karensseja itseään huvittaakseen. Mitään vastuutahan kun heillä ei "mokistaan" ole.
Jos jotain virheitä havaitaankin, ne jäävät työttömän maksettaviksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te käytte jonkun retardin v*ttuilua siellä kuuntelemassa vuodesta toiseen. Lopettakaa ne paikat. Johan firmat ottaisi jos ottaisi.
Siellä on pakko käydä, jos haluaa saada rahaa elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin, niin ei tarvitse asioida työkkärissä. Sehän tässä Riikkulin ideologian ytimessä on.
Vierailija kirjoitti:
Käydä yrityksissä? Marssia siis ovesta sisään ja tehdä siellä sitten mitä? Johtajan huoneeseen ilmoittamaan että tässä siulle hyvä työmies(henkilö)?
Kyllä näin. Työkkärin täti oikein innostui asiasta. Olin vähän ihmeissäni että missähän maailmassa tämä ihminen oikein elää. N59
Mua ei syyllistänyt, vaan hän kysyi, että miten jaksan. En jaksa, mua ei kiinnosta, ei huvita ja sitten tuli itku. Hän ilmoitti mut työkkärin terveydenhoitajalla, joka sitten soitti parissa päivässä. Juteltiin puhelimessa ja hän laittoi mulle labrat ja varasi lääkäriajan.
Kävin lääkärissä ja sitten se hoitsu soitti mulle taas, että mitä kuuluu. Kerroin ympäripyöreitä. Meni pari viikkoa ja tuli puhelinaika työkkarin tädiltä. Hän ilmoitti, että lääkärin todistuksen perusteella mulla ei ole nyt työnhakuvelvoitetta. Saan kelasta rahat, mutta nyt pitää huilia ja ottaa aikalisä. Hän soittaa taas kolmekuukauden kuluttua.
Mulla diagnosoitiin vaikea masennus. Olin ollut kaksi vuotta jo työttömänä, eikä vaan natsaa. Syö itsetuntoa aivan älyttömästi. En kelpaa kellenkään, hyödyllisyys prossa NOLLA.
Ensi viikolla on vuositarkastus ja varasin jo työkkäriinkin ajan. Jos kuntoutusta kokeiltaisiin ensin.
Sillä tuon kerroin, että jos mulle olsi noin työkkärin täti puhunut, niin olisin varmaan repinyt pelihousuni. Ajatuksissani ainakin. Ei musta o lisi ollut vastaankaan silloin laittamaan. Todella lyöty olo. Joko mun kohdalle on sattunut empaattisin työntekijä tai sitten hän vaan osas oikeasti lukea ihmistä.
Mihin koulutuksiin pitäs hakea.
Mä olin kaupungin työapajalla työkokeilussa ja siellä jos missä nöyryytettiin. Ne ohjaajat olivat itse pitkäaikaistyöttömiä kahden vuoden pestillä ja pistivät kyykkyyn tuoretta työtöntä totaalisesti. Jatkuvaa silmien pyörittelyä ja tuhahtelua ja "seläntakana" vittuilua. Heittivät läppää keskenään, kun luulivat, ettei kukaan kuule... samassa huoneessa. Semmoista oli keittiötiimissä. vaihdoin sitten käsityötiimiin, sain tehtyä sisarusten lapsille joululahjat. Se oli ihan kivaa, vaikkei sielläkään haukkumiselta säilynyt. Ei ohjaajat ja muut olivat, mutta se keittiötiimin vetäjät, josta olin lähtenyt.
Jos tuo sitä koulutusta, niin ei kiitos. Olihan siellä koulutusta kuinka tehdään CV ja miten käydä työhaastattelussa.
Vierailija kirjoitti:
Työt saadaan nykyään suhteilla eikä hakemalla. Koko hakemisen konsepti on vanhanaikainen ja olemassa lähinnä siksi, että työkkäri siihen pyrkii velvoittamaan.
Milloin ei olisi töitä saatu suhteilla ? Kyllä täällä isot tehtaat on pyörineet juuri siten vuosikymmeniä. Niin kertoi yks vanhempi mieskin, oli armeijan jälkeen työtön ja mietti mitä alkaisi tekemään, no joku sanoi että kun isäs on tuolla typellä töissä mee sinne, haastattelussa vain kysyivät oletko sen ja sen poika ja siitä aukesi työpaikka eläkkeeseen asti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain virheitä havaitaankin, ne jäävät työttömän maksettaviksi.
Joo ensin työkkärin täti sanoo että kaikki kunnossa vaikka menet sinne kurssille ja seuraava täti sanookin että maksettu kurssin ajalta liikaa tukia että makselehan takaisin eikä mitään mukinoita.
En jaksaisi niitä selittelijöitä kuunnella. Huvinsa kullakin...