Työkkärin täti syyllistää, kun minulla ei kuulemma ole aitoa halua hakea töitä
Sanoi, että pitäisi hakea enemmän kuin neljää paikkaa, käydä tapahtumissa ja yrityksissä, ilmoittautua koulutuksiin yms
Kommentit (22)
Niin vanhanaikainen systeemi. Joudutteko muuten vielä käymään paikan päällä siellä työkkärissä? xD
Jos olet nuori niin kannattaa olla aktiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nuori niin kannattaa olla aktiivinen.
Ei vanhoilla ole mitään erivapauksia. Jos et ole eläkkeellä haet töitä aktiivisesti.
Työt saadaan nykyään suhteilla eikä hakemalla. Koko hakemisen konsepti on vanhanaikainen ja olemassa lähinnä siksi, että työkkäri siihen pyrkii velvoittamaan.
Jos haet sääntöjen mukaan, ei siinä ole kenelläkään mitään sanottavaa.
Minun ei tarvitse hakea kuin kahta paikkaa/kk, vaikka olen nykyään täystyötön. Irtisanouduin osa-aikatyöstä, kun suojaosat poistettiin, koska osa-aikatyön tekeminen ei ole enää kannattavaa.
Käydä yrityksissä? Marssia siis ovesta sisään ja tehdä siellä sitten mitä? Johtajan huoneeseen ilmoittamaan että tässä siulle hyvä työmies(henkilö)?
Mun suurin unelma on päästä töihin TE-toimistoon. juurikin niihin työtehtäviin, missä soitellaan työttömille ja kysytään tyhmiä.
Onko niistä tapahtumista mitään hyötyä? Minä aikanaan menin johonkin rekrytapahtumaan 70 kilometrin päähän kun kutsu kävi, ei siellä mihinkään ilmoittauduttu että olen tosiaan tullut paikalle ja koko juttu oli.. no, aika turha. Työkkärin aulassa oli tämä tilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Oliko päijät- hämeen työkkäri..
Ei Minut kun ne pisti pakkohakemaan 4 paikka/kk ja hain 3 kertaan saman ostarin yritykset väittäen että kävin paikanpäällä kysymässä tuohan kyllä huomasi sen ja totesi naureskellen että laitetaan 0 paikkaa sillä sinä olet ihan toivoton
Vierailija kirjoitti:
Käydä yrityksissä? Marssia siis ovesta sisään ja tehdä siellä sitten mitä? Johtajan huoneeseen ilmoittamaan että tässä siulle hyvä työmies(henkilö)?
Ovet ovat usein nykyään lukossa. Ei voi marssia ulkoportaita pidemmälle.
Suosittele tädille arimatialaista hattua.
Vierailija kirjoitti:
Mun suurin unelma on päästä töihin TE-toimistoon. juurikin niihin työtehtäviin, missä soitellaan työttömille ja kysytään tyhmiä.
Ja kytätään Facebook-päivityksiä, että löytyisikö niistä jotain, jonka perusteella voitaisiin evätä tuet.
Vierailija kirjoitti:
Suosittele tädille arimatialaista hattua.
Mulla kun oli tuo yhteiskokous te ja soskutädin kanssa niin vein niille kääretortun ja jäätelöpaketin Sanoin kyllä että jaatte ne hyvässä sovussa etkä syö yksin koko kääretorttua
Työt saadaan tuttujen kautta, mutta valitettavasti tutut tuntevat minut joten ei sekään ole toimiva tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovet ovat usein nykyään lukossa. Ei voi marssia ulkoportaita pidemmälle.
No miten se työkkärin täti olettaa työttömän käyvän yrityksissä jos ei edes sisälle pääse? Sorkkaraudan avulla? Oiva keino työllistyä ko firmaan?
Ilmoittautua koulutuksiin? Sitähän nimenomaan ei saa tehdä ettei napsahda karenssi.
Eiköhän suurin osa neljää paikkaa hakevista hae useampaa, mutta kun niitä useampia ei voi ilmoittaa sivulle. Ääliöt tädit.