Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sijoittajat! Miten aiotte selviytyä huomisesta!

Vierailija
22.03.2026 |

Mediat huutaa mustaa maanantaita. 

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkaa iso lama...energiakriisin tulee laukaisemaan myös velkaongelmaan joka johtaa finanssikriisin ja luottotappioihin joka johtaa pörssin romahdukseen..

Lisäksi tulee päälle myös pakolaiskriisit...

Eli nyt tulee kaikki 2000 luvun kriisit yhtäaikaa päälle ja kaikki pahempana..

Höpöhöpö.

Vierailija
22/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitamme ostohousut jalkaan.

Ei sulla ole enää rahoja jäljellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolestuttava merkki on myös kullan hinnan. Syksyinen alas todella paljon nopeasti ..

Mikäs siinä huolestuttaa?

Kullan hinta on kuumemittari..kultaa myydään nyt millä hinnalla tahansa jotta saadaan dollareita eli valuuttaa energian maksuun...

Öljy kauppa kun  käydään dollareissa ja kultaa myydään paljon nyt aasiassa

Vierailija
24/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime romahduksessa mä tyhmänä myin yhden rahaston. Käppyröitä nyt katsoen, myin sen alimmassa kuopassa. Sen jälkeen se rahasto on vain noussut ja noussut.

Siitä viisastuneena en enää ikinä myy romahduksessa, vaan päinvastoin ostan, jos on rahaa. Nyt mulla on hillottuna pari tonnia ollu tässä jonkun aikaa just tämmöisiä romahduksia varten. Eli ostan alhaalta ja sitten katson, kun lähtee nousemaan ja sijoitukseni menee siis heti plussalle.

Mulla osuuspankki lopetti raaka-ainerahaston pohjalla, sen jälkeen raaka-aineet ovat nousseet raketin lailla. Eläkesäästöt siirtyivät toiseen rahastoon, joka on kasvanut käytännössä nollan. 

Vierailija
25/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyen aikavälin kurssivaihtelut on merkityksettömiä minulle. Sijoitushorisontti on vuosikymmenissä. Kymmenen vuoden kuluttua tämä hetkellinen kahakka Lähi-Idässä on jo valtaosalle ihmisistä unohtunut kokonaan.

Vierailija
26/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä menee alas, tulee myös ylös. En minä päiväkauppaa 200.000€:n indeksirahastollani käy vaan katson eläkkeelle jäädessäni vuosikymmenen päästä, mitä on viivan alla.

Vierailija
27/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän ostohousut ovat huomisen housuunpaskomishousut.

Vierailija
28/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä menee alas, tulee myös ylös. En minä päiväkauppaa 200.000€:n indeksirahastollani käy vaan katson eläkkeelle jäädessäni vuosikymmenen päästä, mitä on viivan alla.

Ai niinku maahan iskeytyvä meteoriitti menee takaisin ylös? Tai lentokone? TIRSK!

Vierailija
29/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime romahduksessa mä tyhmänä myin yhden rahaston. Käppyröitä nyt katsoen, myin sen alimmassa kuopassa. Sen jälkeen se rahasto on vain noussut ja noussut.

Siitä viisastuneena en enää ikinä myy romahduksessa, vaan päinvastoin ostan, jos on rahaa. Nyt mulla on hillottuna pari tonnia ollu tässä jonkun aikaa just tämmöisiä romahduksia varten. Eli ostan alhaalta ja sitten katson, kun lähtee nousemaan ja sijoitukseni menee siis heti plussalle.

Sitä romahdusta ei ole vielä tullut   pörssit ja rahastot on pudonneet 5 prosenttia.. 

Romahduksesta lähtee 20 prosenttia

Vierailija
30/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyen aikavälin kurssivaihtelut on merkityksettömiä minulle. Sijoitushorisontti on vuosikymmenissä. Kymmenen vuoden kuluttua tämä hetkellinen kahakka Lähi-Idässä on jo valtaosalle ihmisistä unohtunut kokonaan.

Vuosikymmenien kuluttua sinäkin olet kuollut.

Vierailija
31/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on strategisena valintana osinkosijoittaminen. Kurssiheilahtelu vaikuttaa vain osakkeen hintaan, mutta ei siihen, montako osaketta omistan, ja osinko maksetaan aina per osake. On vain hyvä, jos kurssi välillä laskee, koska se tarkoittaa, että osake on halvempi, ja samalla rahalla saa ostetuksi enemmän osakkeita. Silloin ostetaan. 

Vierailija
32/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkaa iso lama...energiakriisin tulee laukaisemaan myös velkaongelmaan joka johtaa finanssikriisin ja luottotappioihin joka johtaa pörssin romahdukseen..

IIIIIIIII - HAAAAAAA - NAAAAAAA!!!!!!!!

Nyt nimittäin päästään demarisyövästä ja kommaripaskoista lopullisesti eroon kun valtion verotulot romahtaa kunnolla :D

Demarisikojen loisiminen muiden taskuilla tulee päättymään lopullisesti, ja naurattaahan se!

Vierailija
33/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosikymmenien kuluttua sinäkin olet kuollut.

Tämä, jos et ole saman päivän sisällä plussalla sijoituksellasi, niin teit paskan sijoituksen.

Vierailija
34/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän ostohousut ovat huomisen housuunpaskomishousut.

Nämä ostohousut kannattaa olla sellaiset ruskeat ette se housuun paskominen näy kovin helposti ulos

Vierailija
35/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IIIIIIIII - HAAAAAAA - NAAAAAAA!!!!!!!!

Nyt nimittäin päästään demarisyövästä ja kommaripaskoista lopullisesti eroon kun valtion verotulot romahtaa kunnolla :D

Demarisikojen loisiminen muiden taskuilla tulee päättymään lopullisesti, ja naurattaahan se!

Sittenhän alkaa vain fyysinen ryöstely ja valtaaminen, mutta jos sitä toivot, niin eihän siinä mitään.

Vierailija
36/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostohousut jalkaan täälläkin.

Vierailija
37/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ihan rauhassa. Se mikä menee alas, nousee myös ylös. Nyt on itse asiassa viisasta ostaa lisää, kun saa halvalla.

Vierailija
38/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on strategisena valintana osinkosijoittaminen. Kurssiheilahtelu vaikuttaa vain osakkeen hintaan, mutta ei siihen, montako osaketta omistan, ja osinko maksetaan aina per osake. On vain hyvä, jos kurssi välillä laskee, koska se tarkoittaa, että osake on halvempi, ja samalla rahalla saa ostetuksi enemmän osakkeita. Silloin ostetaan. 

Aika vituntyhmä olet jos luulet ettei kurssilasku vaikuta osinkoihin. Se tulee vaan viiveellä. 2009 oli aika niukka osinkojen suhteen.

Vierailija
39/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan ihan rauhassa. Se mikä menee alas, nousee myös ylös. Nyt on itse asiassa viisasta ostaa lisää, kun saa halvalla.

Ai sä oot se "This is fine." meemin koiruli. Oi, olet söpö!

https://medium.com/@CWSkelly/analysis-this-is-fine-meme-e8980ff61e78

Vierailija
40/101 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro toi Lehman Brothersille, niitä varmasti naurattaa. https://fi.wikipedia.org/wiki/Lehman_Brothers

Tai ihan suomalaiselle WinCapitalle tai Sunny Car Centerille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme