Sijoittajat! Miten aiotte selviytyä huomisesta!
Kommentit (101)
Ostoaikaa odottaessa. Ei taida olla vielä huomenna.
Olen säästänyt ostokassaa tätä odotellen jo jonkin aikaa. Eli ostohousut jalassa.
voi hitto, nyt on otettava tyynyn alta kaikki 17,80e ja ostettava kananmunia...
Sijoitan säännöllisesti kuukausittain ja tämä tuli nyt hieman huonoon aikaan. Parin viikon päästä olisi ollut minulle ihan paras hetki.
Laitan kaikki sijoitukseni myyntiin nyt kun niistä vielä jotain saa.
En ole pariin viikkoon viitsinyt käydä katsomassa salkkua, enkä köy nytkään.
Vitsi kun olisi rahaa, niin olisi oston paikka.
Nostan rahat korkorajastosts pois koska nousevat korot vie tuotot pois jotka on rahastoon kertynyt ja luottotappioita tulee..
3 vuotta pidetty rahaa rahastossa jotka kyllä sulaa parissa viikossa pois
Huolestuttava merkki on myös kullan hinnan. Syksyinen alas todella paljon nopeasti ..
Nyt alkaa se paniikki myynti ja romahdus..
Vierailija kirjoitti:
Sijoitan säännöllisesti kuukausittain ja tämä tuli nyt hieman huonoon aikaan. Parin viikon päästä olisi ollut minulle ihan paras hetki.
Älä huoli, hyvin ehdit mukaan.
Lyhytvuokrausasuntojen myyntipainetta ja resorttien konkursseja.
Nyt alkaa iso lama...energiakriisin tulee laukaisemaan myös velkaongelmaan joka johtaa finanssikriisin ja luottotappioihin joka johtaa pörssin romahdukseen..
Lisäksi tulee päälle myös pakolaiskriisit...
Eli nyt tulee kaikki 2000 luvun kriisit yhtäaikaa päälle ja kaikki pahempana..
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkaa iso lama...energiakriisin tulee laukaisemaan myös velkaongelmaan joka johtaa finanssikriisin ja luottotappioihin joka johtaa pörssin romahdukseen..
Lisäksi tulee päälle myös pakolaiskriisit...
Eli nyt tulee kaikki 2000 luvun kriisit yhtäaikaa päälle ja kaikki pahempana..
Euro valtioiden velkakriisit laukeaa ..ja päälle tulee hyoerinflaatio kun EKP ei voi pitää rahapolitiikastaannenää kiinni eikä inflaatiotavoitteesta vaan rahaa täytyy pumpata tuhansia miljardeja markkinoille...
Muuten loppuu rahat ja maksukyky..tämä toki johtaa euron romahdukseen mutta sama meno muualla myös dollarissa kun Amerikka on myös velkaantunut ja romahtaa pörssit myös Amerikassa...
Multa nyt väliaikaisesti laskee nyt lujaa mutta tässä vaiheessa kulta kääntyy takaisiin kovaan nousuun kun raha menettää arvoaan...
Eli vinkki seuraa kullan hintaa ..
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttava merkki on myös kullan hinnan. Syksyinen alas todella paljon nopeasti ..
Mikäs siinä huolestuttaa?
En tee mitään mutta tilaisuuden tullen ostan lisää. Korkoihin en ole sijoittanut joten strategia ei muutu.
Sijoittajamummo
Viime romahduksessa mä tyhmänä myin yhden rahaston. Käppyröitä nyt katsoen, myin sen alimmassa kuopassa. Sen jälkeen se rahasto on vain noussut ja noussut.
Siitä viisastuneena en enää ikinä myy romahduksessa, vaan päinvastoin ostan, jos on rahaa. Nyt mulla on hillottuna pari tonnia ollu tässä jonkun aikaa just tämmöisiä romahduksia varten. Eli ostan alhaalta ja sitten katson, kun lähtee nousemaan ja sijoitukseni menee siis heti plussalle.
Harkitsen sijoituslainaa. Edellisen otin maaliskuussa 2020 koronakuopassa. Nämä on parhaita hetkiä sijoittaa. Toki olemme edelleen kuplahinnoissa ja tämä kuoppa voi olla pidempi kuin koronassa, riippuen Trumpetin hölmöilyjen kestosta, joten laskun pitäisi olla erittäin kova, jotta viitsin tuohon lähteä.
Laitamme ostohousut jalkaan.