Voisitko tapailla ihmistä joka on huonot hampaat tai hampaita vedetty pois?
Oletaan ettei henki haise kuolemalta ja vaatteet ovat puhtaat sekä on muutenkin kiva tyyppi.
Kommentit (117)
Ei ole lahjahevosta suuhun katsominen.
Pidän itse ihan älyttömän hyvää huolta hampaista (hl kehuu aina) ja tykkään pussailla, joten en voisi olla suhteessa ihmisen kanssa, jolta pelkäisin saavani suusta jonkun sydänterveyteenkin vaikuttava bakteerin. Eri asia, jos hampaita puuttuu loukkaantumisen vuoksi, se ei haittaa, mutta huonosta hygieniasta johtuva mätä suu ei ole mun juttu.
En voisi. Hoitamattomat hampaat on ehdoton nou. Hampaat voivat haljeta esim. bruksismin takia myös nuorena, mutta puuttuvat hampaat ja hoitamaton suu ovat kaksi eri asiaa. Tai puuttuuko purrentahampaita vai onko edessä keskellä iso aukko.
Minulta on poistettu 3 hammasta. Yksi oli maitohampaan tynkä, 2 muuta lohkesi pahoin syödessä. Pesen hampaat joka aamu ja ilta mutta silti näin kävi.
Minulle saa ja pitää sanoa,jos henkeni haisee! Kukaan ei ole vielä sanonut. Ja on tullut pussailtua paljon😄.
Kunnallisella voidaan laittaa hammassilta,mutta se tuhoaa viereiset hampaat eikä tosiaan ole ikuinen.
Tietäen, miten paljon ysärillä säästettiin hammashoidosta tiedostan, että omassa ikäluokassa on paljon heitä, joilla meni hampaat huonoon kuntoon tai niitä ei oiottu aikanaan (olen itse sellainen). Joten kunhan pitää huolta niistä jäljellä olevista hampaistaan nyt parhaan kykynsä mukaan ja käy hammaslääkärissä, niin minkäs tekee menneisyyden mokille.
Ei ole virheettömät hampaat nimittäin itsellänikään, olisi tarvetta oikomiselle, mutta ei siihen nyt enää 5-kymppisenä viitsi alkaa.
Kyllä huonohampainen ja tai sellainen jolta puuttuu etuhampaita on toisen luokan kansalainen. Se on vaan niin. Hampaat pitää olla vaikka tekosellaiset ja puhtaat. Likaiset hampaat kyllä näkee kun on ihmisen lähellä ja hampaan juurien ympärillä näkyy töhnää. Samoin likaiset ja ruokkoamattomat hiukset on synkkä nounou kuten likaiset ja haisevat vaatteetkin. Tästä päästään jo asunnottomaan pultsariin jne. En ole itsekään maailman kaunein ruusu, mutta nanosekunissa skannaan tällaiset jutut samoin kuin mikä haju mitkä jutut, jos em. asiat on kunnossa. Mikä tahansa pienikin asia saa kiinnostuksen lopahtamaan ja hyvät jutut ei silloin auta missään pariutumismielassä. Voi silti kohteliaasti kuunnella ja byebye.
Vierailija kirjoitti:
Jos sun lapsi kaatuu menettää etuhampaat niin onko hän huonohampainen ja syrjäytynyt ????
On, ei saa kaatua.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuuskymppinen ja melkein kaikilta tutuilta puuttuu joku poskihammas. Kunhan ei edestä puutu.
Nyt kiinnostaa ihan uteliaisuudesta...mistä tiedät, että tutuilta puuttuu poskihampaita? Oletteko jotain hevoskauppiaita ja homma on jäänyt päälle? Vai onko puheenaiheet noin vähissä?
Ihan varattu olen, enkä kenenkään teistä kanssa deiteille halua, mutta multa on oikomishoidon takia poistettu jo reilu 40v sitten 2 poskihammasta. Rako on niin pieni, että edes hammaslääkäri ei sitä huomaa ennen kuin laskee hampaat, että ylärivistä puutuu molemmilta puolilta hammas. Samoin multa on 3 viisaudenhammasta poistettu ja väitän että 90% suomalaisista yli 40v ikäisiä on viisureita poistettu. Et ihan en tajua ap:n kysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se syy ettei puuttuvia hampaita ole korvattu millään?
Hampaattomuuteen liittyy hyvin usein jonkinlainen syrjäytyminen.
Syy on se, että ei ole varaa ottaa mitään implantteja. Eikö tosiaan sulle tullut mieleen noinkin yksinkertainen asia?
Multa puuttuu toiselta puolelta yhtäältä kaikki poskihampaat ja samalta puolelta alhaaltakin pari. Ei ole kiva, että mua arvotetaan pelkästään hampaiden perusteella ja tehdään kaikkia typeriä oletuksia. En ole syrjäytynyt, mutta sulla ei kyllä ole kaikki palikat kotona. Mä olen saanut nuorena sädehoitoja ja ne on vaikuttanut sylkirauhasiin muuttaen syljen koostumuksen eikä tämä sylki suojaa hampaita yhtä hyvin. Aivan helvetin kivaa, että vielä sitten suoraan sanottuna syyllistetään ja pidetään huonona ihmisenä.
HV.
Vierailija kirjoitti:
Ihan varattu olen, enkä kenenkään teistä kanssa deiteille halua, mutta multa on oikomishoidon takia poistettu jo reilu 40v sitten 2 poskihammasta. Rako on niin pieni, että edes hammaslääkäri ei sitä huomaa ennen kuin laskee hampaat, että ylärivistä puutuu molemmilta puolilta hammas. Samoin multa on 3 viisaudenhammasta poistettu ja väitän että 90% suomalaisista yli 40v ikäisiä on viisureita poistettu. Et ihan en tajua ap:n kysymystä.
No kai se sen hampaiden lukumäärästä huomaa...
Älkää ottako häpeää kantaaksenne, se on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kai se sen hampaiden lukumäärästä huomaa...
Aika huono hammaslääkäri on kyllä jos ei lukumäärästä huomaa hampaiden puuttumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sun lapsi kaatuu menettää etuhampaat niin onko hän huonohampainen ja syrjäytynyt ????
On, ei saa kaatua.
Jos puhuttais aikuisista. Väärinymmärtäminen tahallaan on tyhmyyttä. Eiköhän viisas vanhempi järjestä niin, että lapsi saa hampaitten korvikkeet tilalle. Silti ei tarvitse olla sottapytty sika, joka ei hoida itseään jatkossa ja aikuisena.
Niitä ennen pitää olla terve suu=rahaa.