Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko tapailla ihmistä joka on huonot hampaat tai hampaita vedetty pois?

Vierailija
22.03.2026 |

Oletaan ettei henki haise kuolemalta ja vaatteet ovat puhtaat sekä on muutenkin kiva tyyppi.

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kurjaa kun nuorilla menee hampaita kolareissa ja  urheilussa . Kaatuessa.  Jos ikenet ei tulehdu voi irronneen hampaan korvata implantilla .  Monella on nuorena jo. 

Vierailija
62/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se syy ettei puuttuvia hampaita ole korvattu millään? 

Hampaattomuuteen liittyy hyvin usein jonkinlainen syrjäytyminen. 

Puuttuva hammas ei aina ole etuhammas.

Ja hampaiden oikomishoidossakin usein vedetään pois pysyviä hampaita, jotta hampaat mahtuisivat tasaiseen riviin.

Aika monelta on poistettu myös viisaudenhampaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri hoidettu hammas on tunnoton. Sen päälle tehdään useimmin muovista hampaan näköinen silta tai paikka. Ennen oli huonommat välineet siksi hammasta porattiin tarpeettomasti . Nykyään on paremmin.  Joskus nuorille laitetaan raudat millä oikaistaan purenta niin sen takia joskus on poistettu hampaita . Myös viisauden hampaat meillä on poistettu ettei hammasrivi tule liian ahtaaksi. 

Vierailija
64/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheilussa on monen pojan etuhampaat katkennut tai tappelussa irronnut . Ei se tarkoita huonoutta. 

Vierailija
65/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei irtohammasta voi laittaa jos ikenessä on tulehdus .  Antibiootit ja puhdistus . 

Vierailija
66/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun lapsi kaatuu menettää etuhampaat niin onko hän huonohampainen ja syrjäytynyt ???? 

Vierailija
67/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lätkänpelaajat syrjäytyneitä? Niiltä kaikilta puuttuu hampaita.

Ja niillä on kaikilla osaproteesi, eli tyhjät kolot näkyy vain peleissä, ja yleensä laitattavat implantit kun ura on ohi. 

Hampaita voi lähteä onnettomuudessa keneltä hyvänsä, mutta jos ei korjaa tilannetta mitenkään, esim. osaproteesilla tai implantilla, niin kyllähän se aika heikosta elämänhallinasta kertoo. Katsos kun purenta menee pilalle, jos välistä puuttuu yksi hammas, kun muut hampaat sitten liikkuvat. 

Joku muuten aiemmin kysyi että jos on luonnostaan keltainen hammasluu. Ihmiset kyllä erottaa sen kellastumisesta, minulla on nimittäin luonnostaan kellahtava hammasluu ja silti ihmiset kommentoi "kauniita hampaitani". Siis ihan oikeasti. Ihmiset ymmärtää kyllä, että normaali hammas ei ole posliininvalkoinen ja erottavat näemmä myös sen kellahtavan hammasluun muusta keltaisuudesta. 

Huulipunan sävystä vaan täytyy olla tarkka, ettei korosta keltaisuutta. 

Vierailija
68/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
69/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää,  mitenkähän esim. 50- luvulla, kun hammashoito oli mitä oli ja monilla proteesi jo hyvin nuorena, ihmiset tapasivat ja rakastuivat ja syntyvyys olli korkealla. Nykyään kaikilla pitäisi olla sairaalloisen valkoinen virheetön purukalusto, että kelpaa edes tapailla. Ei ihme ettei lapsiakaan synny. Jos hampaat on ihmisen tärkein ominaisuus. 

Vierailija
70/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä muiden syistä, mutta omani on se, että ei ole varaa laittaa implantteja toista kertaa. Mulla on todella voimakas bruksismi, edes botox leukaperiin ei poistanut kokonaan yöpurentaa. Olen purrut halki 3 hammasta, jotka on jouduttu siitä syystä poistamaan. Kahteen laitatin implantit 15 vuotta sitten, maksoi reilut 5 tonnia. Viime vuonna halkesi ja tippui pois toinen impanteista ja toinen tipahti lavuaariin ihan nyt tässä pari viikkoa sitten. Kävin viime vuonna hammaslääkärissä ekan implantin tipahdettua ja hän lähetti mulle käynnin jälkeen "tarjouksen" implanttien uusimisesta: 5 tonnia + lääkäri kulut päälle. 

Mä olen viiskymppinen eli oletettavasti vielä elossa noin 30 vuotta. Jos edelliset implantit  (joiden pitäis olla ikuisia, hah) kesti 15 vuotta, niin Mulla menis yli 20.000 € noihin kahteen hampaaseen siihen mennessä, kun oon mummeli. Olen keskituloinen eli hiukan alle 5000 €/kk ansaitsen, joten olisi varaa, mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Puuttuvista hampaista kaksi on ylhäällä ja 1 alhaalla. Ei etuhampaita, eikä näy ns. normaalisti hymyillessä, mutta tokihan kumppani huomais, jos sellasen nyt sattuisi tapaamaan. Ilmeisesti ei tarvi enää haaveilla.

Vierailija
71/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, kaikilla tuntemillani pelaajilla on kyllä laitettu laminaatit tai proteesit puutuvien tilalle. Kysyttiin miksei niitä puuttuvia ole korvattu millään. 

Kallista. Kaikilla ei ole 5000e palkkaa,  jos tuli yllätyksenä 

Jonkinlaisen proteesin saan ihan jullkiseltakin sopuhintaan. Implantit on kalliita, yksinkertaisimmat proteesit edullisia. Ja koska puuttuvat hampaat vaikuttavat estetiikan lisäksi purentaan ja syömiseen, ei vastuullisella aikuisella ole oikeasti mitään pätevää syytä olla sellaista hankkimatta. 

Jos ei kykene edes hampaistaan huolehtimaan, mitä annettavaa tällaisella ihmisellä olisi parisuhteessa? Parisuhde on isolta osalta myös huolenpitoa, puolin ja toisin. 

Vierailija
72/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, kaikilla tuntemillani pelaajilla on kyllä laitettu laminaatit tai proteesit puutuvien tilalle. Kysyttiin miksei niitä puuttuvia ole korvattu millään. 

Aivan, osaproteesejakin on olemassa.

Vierailija
73/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois vedetyt ei haittaa ainakaan jos ei ihan edessä ole. Hoitamattomuus tai likaiset hampaat ja tulehtuneet ikenet sen sijaan olis iso Red flag.

Omalla miehelläkin on etualueella 1 kruunu ja sivusta puuttuu yksi hammas jääkiekkoharrastuksen peruina. Ei se siellä takana yksittäisenä kolona häiritse. Ja olen itse hammaslääkäri mutta en ala hänelle väkisin implanttia tyrkyttämään kun kerran omasta mielestään pärjää noinkin.

Vierailija
74/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu  vähän siitä, että mistä syystä ne hampaat on huonot. 

Esim yksi tuttava ei taida pestä hampaitaan kuin kerran viikossa ja polttaa jatkuvasti tupakkaa. Ihme että niitä hampaita edes on. Häntä en tahtoisi tapailla.

Mutta sitten toinen tuttava liukastui jäisellä tiellä ja etuhampaathan siinä meni, mutta ei se minua haittaisi. Taisi kyllä korjatakin hampaansa niin eipä sitä edes huomaa

Vierailija
75/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ikäisillä aika monelta on hammas tai useampi vedetty pois eikä ole varaa implanttiin. Ei haittaa mua.

Minkä ikäinen?

Mun ikäisillä on hyvin hoidetut hampaat. Itselläkin täydelliset. Joten ei, en seurustele elämänhallintavajeisen hampaattoman kanssa, jolle hammaslanka ja -harja ovat tuntemattomia.

N60

Vierailija
76/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hajosi etuhammas lohkeamisen jälkeen,mureni vaan nysäksi. Se aika jonka jouduin viettämään kruunua odotellessa ei unohdu! Hävetti kohdata ketään,kaupan kassallekaan ei kehdannut hymyillä. Tuntui että leimautui joksikin kassialmaksi,niin paljon itsetuntoa hampaan puuttuminen hävetti. Säälin kaikkia joilla ei ole mahdollista korjauttaa edes etuhampaitaan,tonnin verran sain hymystäni yksityisellä pulittaa!

Vierailija
77/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihminen ei ole kiva tyyppi jos pitää puhtaita vaatteita jonkinlaisena saavutuksena. 

Vierailija
78/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnallisella puolella poistetaan hammas eikä tilalle ole tarjota mitään. Implantit maksaa tonneja. Joten kyllä voisin,ei se hammashygiekiaan liity mitenkään jos hammas lohkeaa syödessä ja pitää poistaa.

Muitakin vaihtoehtoja on kuin implantit. Ja terveet hampaat ei lohkeile ellet nyt kiviä mene pureskelemaan. 

Vierailija
79/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu  vähän siitä, että mistä syystä ne hampaat on huonot. 

Esim yksi tuttava ei taida pestä hampaitaan kuin kerran viikossa ja polttaa jatkuvasti tupakkaa. Ihme että niitä hampaita edes on. Häntä en tahtoisi tapailla.

Mutta sitten toinen tuttava liukastui jäisellä tiellä ja etuhampaathan siinä meni, mutta ei se minua haittaisi. Taisi kyllä korjatakin hampaansa niin eipä sitä edes huomaa

Tapaturma ei ole itseaiheutettua, mutta paskainen, mätivä suu on. 

Ap: Nytkö te syrjäytyneet äijät vasta tajuatte, miksi äiti käski hammaspesulle? Törkyistä suuta ei suudella eikä haisuhengen lähelle mennä. 

Huonot hampaat on syy jopa sydäninfarktiin. 

Vierailija
80/117 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät hampaat oli ensimmäinen asia, jonka panin merkille aviomiehessäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi