Kukkakaali. Miten valmistatte maukkaan ruuan tai salaatin kukkakaalista? Minulta ei onnistu ollenkaan.
Kukkakaalit ovat isoja ja niistä riittäisi pitemmäksi aikaa syötävää.
Kommentit (53)
Oletteko kokeilleet kukkaalista pitsaa?
Pilko leivinpaperille pienehköiksi lohkoiksi. Päälle oliiviöljyä, yrttisuolaa, mustapippuria. Paahda uunissa. Helppo lisuke.
Netissä löytyy resepti Nigellan harissakukkakaali. On ihanaa jos tykkäät mausteisesta.
Syötän nöt nöt sikanasulle sen jälkeen porsas uuniin ja vot hyvää tulee.
Vierailija kirjoitti:
Kukkakaalista voi tehdä hyvän sosekeiton. Tai tee perunamuussin sijasta välillä kukkakaalimuussi. Kokeile, yllätyt!
Aivan, keittona se on erinomaista ja varsinainen maku tulee esiin.
Uunissa kukkakaaligratiini kuohukermalla ja 2-3 erijuustolla. Ja siihen kylkeen sitten vaikka naudanpihvi.
Mä laitan palan fetajuustoa uunivuokaan, lisäksi kirsikkatomaatteja ja parsakaalia, vähän öljyä päälle ja uuniin hetkeksi, n.15min. Tähän voi lisätä myös kukkakaalia.
Vierailija kirjoitti:
Uunissa kukkakaaligratiini kuohukermalla ja 2-3 erijuustolla. Ja siihen kylkeen sitten vaikka naudanpihvi.
Entä savulihan lisääminen?
Kannattaa kokeilla paahtamista ennen keiton tekemistä.
Palasiksi vuokaan, maitoa ja reilusti koskenlaskijaa ja uuniin 20 minuuttia.
Nypi/leikkaa suht pieniksi paloiksi, kaada kulhoon, hieman oliiviöljyä päälle ja sekoitus. Sitten kulhoon valmis "taco"-maustepussi (näitä monia erilaisia, crips esim. hyvä) ja sekoitus --> uuniin pellille n. 200'C ehkä n. vartti, ja sitten voi käyttää tortillojen täytteenä muiden lisukkeiden kanssa. Helppo, nopea ja hyvä ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä savulihan lisääminen?
Ei kai tulokkaita saa tap........... vai mitenkä se on?
Iso kukkakaali on pilkottuna jääkaapissa huomista varten. Lohta paistan ja sen lisäksi pitäisi kukkakaalin onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Iso kukkakaali on pilkottuna jääkaapissa huomista varten. Lohta paistan ja sen lisäksi pitäisi kukkakaalin onnistua.
Minä olen innostunut , porkkana , keräkaalen , parsakaalen , nauriiden, ym esi kypsentämiseen ja pakastamiseen tulee helppoa vihannes ruokaa lisukkeesi , keittoihin ja muuhuunkin ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitätteö kukkakaalin ja parsakaalin ennen uuniin laittoa?
Ei keitetä
Gratiiniin minä kyllä keitän, toki en kypsäksi vaan hetken vaan. Mutta jos pellillä paahtaa, niin silloin ei esikeittämistä.
En koskaan ole keittänyt uuniin menevää gratiinia.
Ihan turha ja ylimääräinen tarpeeton muuvi.
Vähän huono vastaus, mutta kun asuimme Kaukasiassa, niin moni kertoi, että tekevät mahtavaa gratinoitua kukkakaalia.
Olisi pitänyt kyysä reseptiä, mutta olen perheen ainoa kaalin ystävä
Vierailija kirjoitti:
Parsakaali samoin kiehuu mauttomaksi.
Älä keitä sitä ruskeaksi asti. Mä unohdin viime viikolla parsakaalit kattilaan ja hyi hemmetti kun ne haisi oksennukselta kun olivat jo menneet ihan ruskeiksi.
Syön itse paljon kukkakaalia esimerkiksi curryruoissa sekä keitoissa. Niitä voisi varmasti myös maustaa kunnolla ja paistaa pannulla tai uunissa.
Parsakaali ehkä paranee voilla, hyvää sellaisenaankin keitettynä pienen suolamäärän kanssa. Kukkakaali saattaa vaatia kermaa ja ehkä kananmunaa (gratiini), mutta eipä välttämättä, menee se voinokareella ja suolalla höystettynä. Hieman väriä pintaan lisää makua.
Pilkon pieniksi ja laitan mikroon parsalohkojen ja porkkasiivujen kanssa kuvun alle kolmeksi minuutiksi. Nopeaa ja hyvää. Ei mitää suolaa tms, .oma maku paras ja terveellisin. Melkein joka päivä syön tätä.
Gratiiniin minä kyllä keitän, toki en kypsäksi vaan hetken vaan. Mutta jos pellillä paahtaa, niin silloin ei esikeittämistä.