Mitä oli ruokana teillä?
minä tein pyttipannua ja röyh syömme kohta loput uudelleen.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Coq au vin. Justiinsa maisteltiin ettei ole vielä valmista vaikka alkaa olla jo vähän nälkä.
Viinikyrpää.
Broileripullia tomaattikastikkeessa spagetin kera.
Vierailija kirjoitti:
Söin lounaaksi sellaisen thai-kuution, tiiätkö? Riisiä ja kasviksia pakastealtaasta. Hyvää oli, mutta nyt pitäis laitta jotain ihan oikeeta ruokaa. Mutta ei yhtään jaksais. Vaan minä ja mies kahdestaan kotona. Jääkaapissa odottelis pizza-ainekset, porkkanaa, perunaa ja parsakaalia, mut ei. Haluaisin vaan maata sohvalla ja räplätä kännykkää, väsyttää ja kyllästyttää koko ruuanlaitto.
Tyypillinen nykyaikainen nainen. Mikään ei kiinnosta, muu kuin kännykän räplääminen.
Paistoin pihvejä. Uunissa kaupan ranskalaiset. Salaatti. Jälkkäriksi kahvi ja kinuskikissanneliöitä.
3 munan pekonimunakas ja 480g pihvi 20% rasvaa sisältävästä jauhelihasta.
A delicious Thai chicken and rice soup, with mushrooms and a lightly creamy Thai curry broth. A bit of spice brings the wicked to this soup.
Tofu-kasviswokki, kevätrullat, paistettu riisi. Omin pikku kätösin tehty.
Perunarieskoja, omin käsin.
Se on kun osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilistä 3,5 tuntia tekeytynyttä lasagnea.
Mitä tarkoittaa.
Missä se lasagne yön oli.
Onko se nyt tekeytynyt tiskipöydällä.
Vai tarkoitatko että muhinut miedolla lämmöllä uunissa 3.5 tuntia?
Lasagmestarina otaksun, että ragu muhi miedolla lämmöllä ainakin 2 tuntia ja loppuaika meni muuhun. Hyvä ragu tarvitsee aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söin lounaaksi sellaisen thai-kuution, tiiätkö? Riisiä ja kasviksia pakastealtaasta. Hyvää oli, mutta nyt pitäis laitta jotain ihan oikeeta ruokaa. Mutta ei yhtään jaksais. Vaan minä ja mies kahdestaan kotona. Jääkaapissa odottelis pizza-ainekset, porkkanaa, perunaa ja parsakaalia, mut ei. Haluaisin vaan maata sohvalla ja räplätä kännykkää, väsyttää ja kyllästyttää koko ruuanlaitto.
Tyypillinen nykyaikainen nainen. Mikään ei kiinnosta, muu kuin kännykän räplääminen.
Huom. mieskin on kotona. Mitä jos hän laittaisi ruuan?
Vierailija kirjoitti:
Tofu-kasviswokki, kevätrullat, paistettu riisi. Omin pikku kätösin tehty.
Perunarieskoja, omin käsin.
Se on kun osaa.
Tuohan on aivan helvetin helppo setti tehdä.
Eka kerran ostin pinsan. Voitelin oliiviöljyllä ja paistoin. Sitten päälle creme francea, kylmäsavulohta, kaprista, punasipulia ja rucolaa. Oli hyvää, teen toistekin. Yhdestä pinsasta riittää hyvin kahdelle.
Meillä pojat tekivät nistipataa.
Nyt illalla rimssuja ja siipiä
Vierailija kirjoitti:
Meillä pojat tekivät nistipataa.
Nyt illalla rimssuja ja siipiä
Rimssuja? Mitä ne on?
Vierailija kirjoitti:
Eka kerran ostin pinsan. Voitelin oliiviöljyllä ja paistoin. Sitten päälle creme francea, kylmäsavulohta, kaprista, punasipulia ja rucolaa. Oli hyvää, teen toistekin. Yhdestä pinsasta riittää hyvin kahdelle.
Vittumikä nimi toi pinsa.🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vittumikä nimi toi pinsa.🤢
Pinsan päälle haluan pimpsaa!
Mä oon mies ja teen meillä kaikki ruoat. Olen entinen ammattikokki ja tykkään vieläkin siitä hommasta. Kysyn vaan rouvalta, että mitä hän haluaa tänään nauttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilistä 3,5 tuntia tekeytynyttä lasagnea.
Mitä tarkoittaa.
Missä se lasagne yön oli.
Onko se nyt tekeytynyt tiskipöydällä.
Vai tarkoitatko että muhinut miedolla lämmöllä uunissa 3.5 tuntia?
Lasagmestarina otaksun, että ragu muhi miedolla lämmöllä ainakin 2 tuntia ja loppuaika meni muuhun. Hyvä ragu tarvitsee aikaa.
Juuri näin tapahtui. Tomaattipohjainen kastike todellakin paranee kun antaa hautua pitkään. Pohjaksi kunnon sofrito ja sitten vasta lihat ja lopulta tomaattikastike.
Patapaistia, hyväkastike,perunoita, porkkanaa.