Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoruuden rakkaus vai nykyinen vaimo? Neuvoja?

Vierailija
21.03.2026 |

Olen naimisissa. Meillä on ihan hyvä suhde. Seksiä on. Arki sujuu. Teemme asioita yhdessä. Olemme kaksi aikuista. Lapset jo maailmalla. Mutta: Pidän yhteyttä toiseen naiseen, nuoruuden rakkauteeni. Näin on ollut jo vuosia. Pääasiassa viestittelemme. Vuosien aikana olemme tavanneet vain pari kertaa. Silloin pussailua, seksiä ei ole ollut. Ajattelen tätä naista usein. Välillä koko ajan. Mietin ja viestittelemme siitä, millainen suhde meillä olisi, jos olisimme nuorina jatkaneet. Kumpikin tuntee vetoa ja kaipuuta toisen luo. Nainen on myös naimisissa. Nainen olisi ollut valmis etenemään jo aikoja sitten, minä en, vaikka hän onkin mielessä jatkuvasti. Välillä hän kyllästyy ja lopettaa viestittelyn. Uskon, että jos olisimme yhdessä, olisimme onnellisia. Jokin kuitenkin pidättelee minua. Nykyisessä liitossani en ole oikein onnellinen. Tämmöisiä miettii keski-ikäinen mies. 

Kommentit (201)

Vierailija
141/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska fiilis? Mistä? Eikö tämä nyt ole hiton hyvä, että pääsit irti tästä tuhoon tuomitusta kuviosta? Paska fiilis??? 

Ihan oikeasti. Taidat olla kyllä todella pihalla. Kannustaisin ihan itse nyt pohtimaan mikä sulla mättää ja se ei ole se vaimo. 

Siitä tietysti, että ap:n fantasia hänestä kilpailevista naisista osoittautui itse keksityksi harhaksi.

Vierailija
142/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska fiilis? Mistä? Eikö tämä nyt ole hiton hyvä, että pääsit irti tästä tuhoon tuomitusta kuviosta? Paska fiilis??? 

Ihan oikeasti. Taidat olla kyllä todella pihalla. Kannustaisin ihan itse nyt pohtimaan mikä sulla mättää ja se ei ole se vaimo. 

Siitä tietysti, että ap:n fantasia hänestä kilpailevista naisista osoittautui itse keksityksi harhaksi.

En mä noin ajattele, että kilpailevat. Itsehän mä tässä olen arponut. Yhteiset velat ja ihan mukava arki on pitänyt kiinni. Ja on totta, että en nuoruuden rakkautta tunne. Tosin ollaan paljon viesteissä tutustuttu. Loppujen lopuksi tunnen ihan hyvin. Vaimon kanssa on tasasta. Kun kerroin alussa, että hän muuttuisi hirviöksi, jos ottaisin eron puheeksi, niin näin se olisi. On todella omistushaluinen persoona. Olen miettinyt sitäkin, että miten tekisi hallaa, jos tämän toisen kanssa olisin. Haluan säästää itseni ja tämän toisen naisen sellaiselta, ja siksikin olen pysynyt liitossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen miettinyt sitäkin, että miten tekisi hallaa, jos tämän toisen kanssa olisin. Haluan säästää itseni ja tämän toisen naisen sellaiselta, ja siksikin olen pysynyt liitossa."

Hyvä että myönnät olevasi ihan onneton tapaus. Voi olla, että se vaimo kohta tapaakin jonkun määrätietoisemman miehen tai vaikka naisen ja se on sitte tsau sulle.

Vierailija
144/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat vaan olla peloissasi tulevasta kuolemasta.

Ikätovereita alkaa sairastua ja kuolla.

Työ ei enää haasta.

Vaimollakin alkaa olla aikaa omalle elämälle kun lapset lähteneet.

Jostain sitä jännitystä pitää saada ja sinä valitsit salaviestittelyn ja unelmoinnin.

Mene kuule laskuvarjohyppykurssille, rakastu uudelleen vaimoosi ja hyvitä hänelle henkinen (ja mahdollinen fyysinen) pettäminen kasvamalla mieheksi ja kunnolliseksi aviomieheksi.

Ja mitä tulee vaimon mahdolliseen raivostumiseen jos otat eron esille, niin olisin ihmeissäni jos hän ei raivostuisi.

Etkö itse raivostuisi jos hän olisi vuosikausia sutinoinut selkäsi takana ja ollut kertomatta, että on tyytymätön sinuun ja avioliittoonne?

Nyt on korkea aika kasvaa aikuiseksi.

Vierailija
145/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis illuusiossa elellee tollaiset vetkuttajat. Tosin tuttavapiirissä on ollut ihan monien vuosien sivusuhde ja sitä en pysty ymmärtämään. Siis sitä, joka ottaa vielä takaisin. Hirveessä valheissa elämistä tommoinen on kaikille. Ei täyspäinen kykene semmoiseen mielensä lokerointiin vuosikausiksi. Tää ap onneks niin nössö, ett ihan vaan suudellut joskus. Tosin mielikuvituksessa ollut ties mitä.

Vierailija
146/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap, nyt tajuan hieman paremmin kanssakulkijoita, että missä pyörteissä ovat/olleet. Satulinnassa. Yhteiset velat.

Vierailija
147/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väärin erota, mutta on väärin pettää. Ole mies ja toimi oikein.

Onpas, jumalan silmissä avioeroa ei ole.

Mitä hittoa tässä jumalia tarvitaan, ne on ihmisen keksintöä

Vierailija
148/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas, jumalan silmissä avioeroa ei ole.

Mitä hittoa tässä jumalia tarvitaan, ne on ihmisen keksintöä

:D

Vierailija
149/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimon kanssa on tasaista. Eli tarvitset äksöniä kun tasainen perus ok arki ei riitä.

No jos perusarki ei sinulle riitä, ota ero ja etsi joku kenen kanssa ei ole tasaista. Kyllä semmosia löytyy. Vaihdat uuteen, kun äksöni alkaa laantua. Se on niitä elämän lainalaisuuksia, että äksöni ei ikuisuuksiin kestä (lue 2-3 vuotta) 

Vierailija
150/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimon kanssa on tasaista. Eli tarvitset äksöniä kun tasainen perus ok arki ei riitä.

No jos perusarki ei sinulle riitä, ota ero ja etsi joku kenen kanssa ei ole tasaista. Kyllä semmosia löytyy. Vaihdat uuteen, kun äksöni alkaa laantua. Se on niitä elämän lainalaisuuksia, että äksöni ei ikuisuuksiin kestä (lue 2-3 vuotta) 

Se on vähän surkeeta, jos äksönin takia joutuu noin toimimaan. Ettei muuta äksöniä kehity. Siis sisäsyntyisesti vaikka joku intohimoinen harrastus tai tiede tai uskonto tai taide. Ettei itsessään virtaakaan ilman ulkopuolista. Ja sitten ei kuiteskaan tohdi toteuttaa. 

Vierailija
151/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän surkeeta, jos äksönin takia joutuu noin toimimaan. Ettei muuta äksöniä kehity. Siis sisäsyntyisesti vaikka joku intohimoinen harrastus tai tiede tai uskonto tai taide. Ettei itsessään virtaakaan ilman ulkopuolista. Ja sitten ei kuiteskaan tohdi toteuttaa. 

Aika monella on noin - ollaan pahasti ulkoaohjautuvia. Sellainen itsensä sisäinen tuntemus puuttuu täysin. Usein nämä seikkailijat etsivät myös äksöniä moottoripyöräilystä/laskuvarjohypyistä - kaikesta mahdollisesta ulkoisesta. En haluaisi olla ikävä, mutta ihminen harvemmin muuttuu.

Vierailija
152/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun alkaa opiskella sisäistä maailmaa voi löytää paljon ja löytää myös oikean ulottuvuuden nykyiseen suhteeseen. <3 

Vierailija
153/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes omat lapset, muista puhumattakaan eivät voi olla perillä/sisällä toisten parisuhteesta. Helpointa on se toisen syyttäminen.

No niinpä, mies kertoo nyxälleen kaameita tarinoita kiukkuisesti exästään. Klassikkona "vaimoni ei ymmärrä minua".

Paljon helpompi tosiaan syyttää sitä toista, kuin katsoa peiliin tyyppiä joka on 7 vuotta kuherrellut vaimonsa selän takana jotain ihan toista. Sitten vielä valittaa, kun vaimo suuttuu.... 🤣

Vierailija
154/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pysynyt liitossa, kirjoitat. Mutta kuikuilet muualle. Ei se oli oikeasti liitossa pysymistä. 

Vierailija
155/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hetkinen. Koet, että tunnet tämän nuoruuden rakkauden ihan hyvin mutta hän yllätti sinut tänään kertomalla, että hyvää loppuelämää että ei kiitos. Eli Et tuntenut yhtään. Oikeasti. Et tiennyt mitä hän lopulta oikeasti ajattelee edes 

Vierailija
156/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet pysynyt liitossa, kirjoitat. Mutta kuikuilet muualle. Ei se oli oikeasti liitossa pysymistä. 

Avioliitto on instituutio. Mulle yksi tyyppi sanoikin, että hän voi kyllä niitä instituution sääntöjä rikkoa. Että sellaista sitoutumista suuntaan ja toiseen.

Vierailija
157/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto on instituutio. Mulle yksi tyyppi sanoikin, että hän voi kyllä niitä instituution sääntöjä rikkoa. Että sellaista sitoutumista suuntaan ja toiseen.

Mieleeni tulee, että avioliitossa on enempi sopimuksia kuin sääntöjä. Mulla ei missään liitossa ole ollut sääntöjä.

Vierailija
158/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ottaa eron ollakseen uuden kanssa, niin on kyllä aika häilyvä ero sille jätetylle: joka tapauksessa on jätetty toisen takia. Siinä on vähintään henkisesti petetty. Yhtään jalompaa se ei tilanteesta tee; lopettaa pitkä liitto jonkin ihastumisen ja mielikuvan takia. 

Vierailija
159/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on lyhyt, älä jää katumaan ja jossittelemaan. Ero voi olla hyvä ratkaisu tuossa tilanteessa vaikkei tuosta toisesta naisesta tulisi mitään. Mieti myös olisitko tyytyväinen tai jopa onnellinen  sinkkunakin. 

Vierailija
160/201 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä oot paska ihminen. Päästä puolisosi vapaaksi. 

Jos ap olisi nainen, niin kommentit olisivat tyyliin: Seuraa sydäntäsi. Et ole selvästikään onnellinen nykyisessä suhteessasi, joten lopeta se ja anna itsesi tulla onnelliseksi. Tämä on oikein myös kumppaniasi kohtaan.

Kun ap sattuu olemaankin mies, niin hän on vain yksiselitteisesti paska ihminen.